beantwoord

Vreemde redenering bij GTBV, of denk ik verkeerd?

  • 8 July 2023
  • 9 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 6

Begin juni reisde ik van Kampen naar Nijkerk of althans dat was de bedoeling. Met een NS businesscard voor een trainingsdag.  Kampen-Zwolle met Keolis, niets aan de hand en mooi op tijd. Zwolle-`Nijkerk met `NS. Vlak na vertrek uit Zwolle  bleek er een overwegstoring te zijn bij Putten. De trein zou niet verder reizen dan Nunspeet. Een collega is omgereden en heeft mij bij station `Nunspeet opgepikt zodat ik nog op tijd was (ik had een half uur marge maar die was uiteraard wel op). Ik heb GBTV ingediend en kreeg 2,60 terug. Alleen voor het traject zwolle-nunspeet (ik had ingediend tot Nijkerk). Ik heb gereageerd op deze mail en gevraagd of ik bedrag t/m Nijkerk terug kon krijgen. Ik heb een screenprint gestuurd van mijn terugreis, zelfde dag rond vijf uur weer uit Nijkerk naar kampen. Dat lijkt me aannemelijk genoeg met een businesscard maar nee de claim is weer afgewezen. Nu gaat het me niet om die paar euro maar ik begrijp het niet. NS vergoedt nl wel tot Nunspeet, alleen op dat stuk had ik helemaal geen vertraging. De trein uit Zwolle was daar prima op tijd, alleen daarna ging hij niet verder. Dus de logica ontgaat mij.

en ik snap ook dat je niet kunt zeggen “ik had naar Middelburg gewild of Maastricht” of weet ik veel welke verre bestemming, maar ik kon toch aannemelijk maken ivm mijn terugreis waar ik heen moest? En dat de vertraging dus zat op het stuk tot Nijkerk?

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 8 July 2023, 19:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je had als eindstation Nunspeet in gevuld en niet ‘bestemming niet bereikt’?

Reputatie 6

Ja klopt

Reputatie 7
Badge +3

Volgende keer ‘bestemming niet bereikt’ invullen als je het oorspronkelijke eindstation niet kunt bereiken.

Badge +3

Er klopt sowieso iets niet want voor een losse reis Zwolle - Nunspeet zou je € 6,50 (of met korting € 3,90) moeten krijgen.

Voor Kampen - Nunspeet zou je € 9,49 (met korting € 5,69) moeten krijgen.

Of als men alleen het NS deel wil vergoeden € 4,19 (met korting € 2,51)

Je moet de claim inderdaad indienen als Kampen - Nijkerk en bestemming niet bereikt (uitgecheckt in Nunspeet).

Ik denk dat je dan de gemaakte kosten (tot Nunspeet) vergoed krijgt, want voor Nijkerk als niet bereikte bestemming kan je natuurlijk ook Utrecht invullen.

Zou wel wat zijn als men dat zou vergoeden, en bij Maastricht of Middelburg natuurlijk de vraag waarom je dan met een sprinter reisde (al is dat je goed recht, wegens bijv. gelijkvloerse instap).

Reputatie 6

Ik heb de claim ingediend zoals besproken. Die verre stations noemde ik als voorbeeld, ik snap dat je een eindstation aan moet geven (dat heb ik gedaan als replay op de mail met het eerste bedrag van 2,60). Kampen-Zwolle wordt niet vergoed want dat is een andere vervoerder. Wat gek is dat GTBV wel Zwolle-`nunspeet vergoed maar op dat traject was geen vertraging…de trein ging alleen niet verder. Vandaar dat ik de redenering niet snap….

Ik heb de claim ingediend zoals besproken. Die verre stations noemde ik als voorbeeld, ik snap dat je een eindstation aan moet geven (dat heb ik gedaan als replay op de mail met het eerste bedrag van 2,60). Kampen-Zwolle wordt niet vergoed want dat is een andere vervoerder. Wat gek is dat GTBV wel Zwolle-`nunspeet vergoed maar op dat traject was geen vertraging…de trein ging alleen niet verder. Vandaar dat ik de redenering niet snap….

Als je geen Vrij Reizen-abonnement hebt, klopt de redenering inderdaad. Je moet dan 100% van Zwolle-Nunspeet terugkrijgen, want je hebt meer dan een uur vertraging. Zo heeft de NS dat bij mij ook altijd gedaan. 

Reputatie 6

Nee ik reisde op een NS businesscard . Daarom vind ik het zo vreemd. 

Badge +3

Ongeacht Business Card is Zwolle - Nunspeet (Nijkerk niet bereikbaar) meer vergoeding waard dan die € 2,60 … Mijn mening 🤔

Dat men dan eventueel de prijs voor Kampen - Zwolle van de kosten af mogen trekken vind ik ook niet netjes.

De mysteries van het GTbV systeem… Alleen als ze rekenen vanaf Kampen tot Nunspeet (met je Blauwnet deel erbij) komt er minder uit.

Ben serieus benieuwd op basis waarvan die claim dan toegekend is bij geen vertraging en een uitcheck in Nunspeet terwijl je toch eigenlijk wel verder wilde… (naar waar dan ook!).

Dat laatste toont de terugreis vanuit Nijkerk wel aan, maar ja zover kijkt men dus niet.

Valt me nog mee dat je claim goedgekeurd is omdat er op je reis Kampen - Nunspeet (met bijpassende in/uitchecks) helemaal geen vertraging was. 🤔

Reputatie 6

Daarom is het ook zo inconsequent…wel vergoeden waar geen vertraging is 

Reageer