beantwoord

vrijwel identieke claim afgewezen

• 11 november 2015
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

claim 41014575 is afgewezen, terwijl claim 41002748 was toegewezen. De vertraging was vrijwel identiek waarbij 4104575 een half uur vertraging had en 4104575 precies een half uur extra dus totaal een geheel uur. Reactie van de NS: "Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd". Volgens mij is die conclusie niet terecht.
Mogelijk dat de oorzaak van de afwijzing ligt in het gewijzigde reisadvies dat sinds kort is aangepast voor het traject Leiden - Arnhem. Voorheen werd er geadviseerd om 6.36 via Schiphol te reizen en daar over te stappen op de intercity naar Arnhem. Het gewijzigde advies gaat nu via Utrecht naar Arnhem met een andere starttijd. Zou het kunnen dat hierdoor de claim (onterecht) is afgewezen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 november 2015, 09:21

Happy Day, ik heb er nogmaals naar gekeken.

Dat reisadvies via Schiphol is mij niet bekend, en ik zie het ook niet terug. Ik denk dan ook dat de claim inderdaad hierdoor is afgewezen. Op basis van je reistransacties heb ik je tweede claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Als het reisadvies is gewijzigd, is de claim niet onterecht afgewezen. Wilt u in aanmerking komen voor geld terug bij vertraging, dan dient U de bevelen zoals NS die geeft in de reisplanner strikt op te volgen.
Denkt u het zelf beter te weten, tsja, dan ook geen geld terug bij vertraging.
Het reisadvies is gewijzigd na de claim van 2 november. Ik controleer elke ochtend de eventuele vertraging. De NS gebruikt volgens mij een ander reisadvies om de vertraging vast te stellen. De eerste keer dat ik een nieuw reisadvies kreeg was 9 november.
Reputatie 6
Maar hebt u netjes het reisadvies van NS gevolgd dan?
jazeker.
Beste Happy Day. Ik heb je claims even bekeken.

Beide claims hadden afgewezen moeten worden, omdat het systeem onvoldoende vertraging heeft gevonden. Om onduidelijke redenen is een van de twee claims toch goedgekeurd.

Overigens claim je reizen met reistijd 06.32. Dit is volgens onze gegevens niet mogelijk. Klopt dit wel en heb je inderdaad anders gereisd?
De reis startte om 06.36 van Leiden naar Schiphol met aankomsttijd 6.56. De bedoeling was om de trein van 07.00 te nemen naar Arnhem met geplande aankomsttijd 8.14. De daadwerkelijke aankomsttijd was 9.14.
Dankje voor de info. Als ik het goed begrijp kwam je eerste trein te laat aan op Schiphol waardoor je de overstap niet hebt gehaald. Zou je me je NAW-gegevens, geboortedatum en IBAN in een priv├ębericht kunnen sturen? Dan laat ik de juiste afdeling er nog een keer naar kijken.
Happy Day, ik heb er nogmaals naar gekeken.

Dat reisadvies via Schiphol is mij niet bekend, en ik zie het ook niet terug. Ik denk dan ook dat de claim inderdaad hierdoor is afgewezen. Op basis van je reistransacties heb ik je tweede claim alsnog goedgekeurd.

Reageer