beantwoord

Waar kan ik mijn geld terug vragen.

  • 8 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 159 Bekeken

Gisteren met mijn gezin per auto naar station Helmond Brandevoort gereden om daar vervolgens de trein naar Eindhoven te nemen. Het ging om twee retourtickets en twee railrunners. wij komen op het perron aan, checken allemaal in en dan zien we dat er een bordje hangt dat er geen treinen rijden maar bussen. Deze bus vertrok van Brandevoort naar helmond cs om vervolgens naar Eindhoven te rijden. Verwachte reistijd ongeveer 50 minuten. Nu is het van Brandevoort naar Eindhoven maar 10 minuten met de auto dus hebben wij er voor gekozen om met onze eigen auto te gaan. We hebben de kaartjes uitgecheced en zijn op eigen vervoer verder gegaan. Waar kan ik nu mijn geld terug vragen?
icon

Beste antwoord door Sneltram 8 augustus 2015, 10:11

Ik ben bang dat u hiervoor geen restitutie zal krijgen. NS heeft de werkzaamheden rondom Eindhoven op haar website aangekondigd en de extra reistijd is ook te vinden in de reisplanner. NS gaat er van uit dat de reiziger altijd voor vertrek de reisplanner raadpleegt. Kortom, u had redelijkerwijs van tevoren moeten weten dat de reistijd 50 minuten zou bedragen. Het is uw eigen keuze geweest om vervolgens toch met de auto te reizen. Dat is een begrijpelijke keuze, maar NS hoeft dat niet te vergoeden. NS heeft u immers in de gelegenheid gesteld om uw reistijd van tevoren op te zoeken en daarop uw keuze te baseren om wel of niet met de trein te reizen en dus wel of niet een treinkaartje te kopen.

Alle informatie over de werkzaamheden rondom Eindhoven vindt u hier:
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/werkzaamheden-bij-eindhoven.html

Als u een reis plant met de NS reisplanner dan is alle extra reistijd veroorzaakt door deze werkzaamheden al in het reisadvies opgenomen.



Tenslotte nog een extra advies: reis met de OV-Chipkaart. Als u incheckt op een station en besluit om de reis toch niet te maken, dan kost het u niets als u binnen 60 minuten weer uitchekct op datzelfde station. Zo kunt u tot het laatste moment uw keuze uitstellen of u wel of niet met de trein reist zonder dat u op de voorhand een kaartje moet kopen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge
Ik ben bang dat u hiervoor geen restitutie zal krijgen. NS heeft de werkzaamheden rondom Eindhoven op haar website aangekondigd en de extra reistijd is ook te vinden in de reisplanner. NS gaat er van uit dat de reiziger altijd voor vertrek de reisplanner raadpleegt. Kortom, u had redelijkerwijs van tevoren moeten weten dat de reistijd 50 minuten zou bedragen. Het is uw eigen keuze geweest om vervolgens toch met de auto te reizen. Dat is een begrijpelijke keuze, maar NS hoeft dat niet te vergoeden. NS heeft u immers in de gelegenheid gesteld om uw reistijd van tevoren op te zoeken en daarop uw keuze te baseren om wel of niet met de trein te reizen en dus wel of niet een treinkaartje te kopen.

Alle informatie over de werkzaamheden rondom Eindhoven vindt u hier:
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/werkzaamheden-bij-eindhoven.html

Als u een reis plant met de NS reisplanner dan is alle extra reistijd veroorzaakt door deze werkzaamheden al in het reisadvies opgenomen.



Tenslotte nog een extra advies: reis met de OV-Chipkaart. Als u incheckt op een station en besluit om de reis toch niet te maken, dan kost het u niets als u binnen 60 minuten weer uitchekct op datzelfde station. Zo kunt u tot het laatste moment uw keuze uitstellen of u wel of niet met de trein reist zonder dat u op de voorhand een kaartje moet kopen.

Reageer