Waarom Afwijzing claim Geld terug bij vertraging 601841638

  • 27 July 2023
  • 7 reacties
  • 194 Bekeken

Op 7 juli 2023 heb ik mijn reis van Zaandam naar Hoorn Kersenboogerd niet kunnen maken, er was of zou ergens een stroomstoring zijn. NS heeft geen alternatieven aangeboden, we konden niet via Amsterdam, niet via Alkmaar met andere woorden ik kon 7 juli 2023 NIET naar huis. Sterker nog mijn zoon en ik hebben ons op moeten laten halen, hierdoor hebben wij eigenlijk onnodige kosten gemaakt kijkende naar de benzine kosten, als we met de bus waren gegaan hadden wij ook kosten gemaakt.

 

Nu krijg ik een afwijzing omdat ik niet ingecheckt zou zijn, wat een bullshit. Waarom zou ik, als het voor de ingang van het station al bekend wordt gemaakt dat er storingen zijn eerst inchecken. Ik vind dit echt belachelijk voor woorden. Hoe gaan we hier mee om beste NS, hoe krijg ik mijn gemaakte kosten van jullie terug, jullie hebben geen alternatief geboden (inzet reisbus of o.i.d.) maar mij wel een vette factuur/rekening sturen omdat ik mijn abonnement moet betalen!!!!!!!!!


7 reacties

Goedemiddag dhr. Piette en welkom bij de NS Community.

Geld Terug bij Vertraging claims worden in eerste instantie automatisch beoordeeld gebaseerd op gemaakte transacties en bekende vertragingen. Officieel gezien is een geldige in- en uitcheck noodzakelijk om überhaupt in aanmerking te komen voor een compensatie. Als daar geen sprake van was, dan zal de claim inderdaad automatisch worden afgewezen.

Als je het daar niet mee eens bent door bijzondere omstandigheden op de betreffende dag, kun je reageren op de e-mail die je hebt gekregen over de afhandeling. Dit staat ook aangegeven in de e-mail zelf. Licht dan uitgebreid toe wat er aan de hand was en waarom je van mening bent dat een compensatie wel van toepassing is. Het is een no-reply e-mailadres, maar in dit geval is een reactie wel mogelijk. Belangrijk is wel om het onderwerp van de e-mail niet aan te passen.

Nu krijg ik een afwijzing omdat ik niet ingecheckt zou zijn, wat een bullshit. Waarom zou ik, als het voor de ingang van het station al bekend wordt gemaakt dat er storingen zijn eerst inchecken. Ik vind dit echt belachelijk voor woorden. 

Het probleem: hoe kunt u zonder check-in aantonen dat uw claim op waarheid berust?

In het verleden is het gebeurd dat mensen thuis de hele dag teletekst hadden opstaan. Zodra er ook maar ergens een storing was dienden ze een claim in..

Nu krijg ik een afwijzing omdat ik niet ingecheckt zou zijn, wat een bullshit. Waarom zou ik, als het voor de ingang van het station al bekend wordt gemaakt dat er storingen zijn eerst inchecken. Ik vind dit echt belachelijk voor woorden. 

Het probleem: hoe kunt u zonder check-in aantonen dat uw claim op waarheid berust?

In het verleden is het gebeurd dat mensen thuis de hele dag teletekst hadden opstaan. Zodra er ook maar ergens een storing was dienden ze een claim in..

Aannemelijk maken is voldoende, denk ik. Een forens die op maandag, dinsdag en donderdag altijd dezelfde trein pakt, kan prima aannemelijk maken dat hij die dag wilde reizen. Recreatieve reizigers kunnen een museumreservering of iets dergelijks gebruiken.

Met alle respect, toen met de storm dat er geen treinen reden heb ik ook niet ingecheckt. waarom wordt er met twee maten gemeten.

 

Reputatie 7
Badge +2

@Jan Haverkamp TS geeft daarnaast aan naar huis onderweg te zijn geweest. Dan zal er dus ook een heenreis geweest zijn die het best aannemelijk maakt dat je later op de dag weer terug naar je huisadres wilde.

@dhr. Piette Er wordt niet met twee maten gemeten, maar het automatische systeem kan nu eenmaal niet zien dat u een reis wilde maken als er geen transacties zijn. Een mens kan die inschatting wel maken, vandaar het advies om te reageren op de afwijzingsmail.

@Daniel onzin sorry. als het in het straatje past van de NS dan prima maar als dit niet het geval is jammer voor je meten met 2 maten dus. 

Wel van mij verwachten dat ik een duur treinkaartje of zelfs een duur abonnement betaal. Als er voor een stationshal op schermen en in de app wordt aangegeven dat treinen niet rijden welke reiziger gaat dan eerst inchecken om vervolgens weer uit te checken terwijl je weet dat de trein toch niet rijd onzin niemand doet dat. Zoals @Jan Haverkamp als aangeeft de NS kan zien dat ik week in week uit (behalve vakantie en of met ziek en zeer) als forens de trein pak en elke week 5 dagen lang met de NS reis en niet zomaar een NS dagje heb genomen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn regels voor GTbV-claims en declaraties.

Je kunt niet vergelijken met een stormdag, waarbij NS andere regels hanteerde.

De storing was rond een bepaalde tijd. Zonder incheck kan men niet zien of je juist tijdens die storing wilde reizen. Je hebt een geldig vervoersbewijs nodig om gebruik te maken van GTbV-regeling.

Reageer