beantwoord

Waarom meerdere keren afwijzing



Toon eerste bericht

42 reacties

Maar de computer moet toch zo slim zijn om vast te stellen dat de trein van 6.57 niet om 6.57 is vertrokken ? Is dat dan niet vastgelegd dan, vraag ik me af, blijkbaar niet.

Als het wel is vastgelegd, is het niet gekoppeld aan elkaar.

Los daarvan had de medewerker dat later vertrekken later op kunnen merken, het lijkt mij dat dat zijn/haar taak is.
Reputatie 1

201809 12 21:02 gtbvertragingsdefinitie
Het komt mij wel logisch over. Als je om 6:57:04 incheckt en dan een trein haalt die officieel om 6:57 vertrekt (dus vanaf 6:57:00 had kunnen vertrekken) heb je mazzel. Normaal gesproken arriveer je volgens dienstregeling met deze inchecktijd om 8:46. Je tijdvoordeel en vertraging zijn per saldo nul.


Als ik een trein zie aankomen trek ik een klein sprintje. Als je nu ook al moet rennen voor virtuele treintijden, die vaak niet gehaald worden, dan snap ik het ook niet meer!
Reputatie 6
Badge +2
Martijn78 schreef:


201809 12 21:02 [gtbvvertragingsdefinitie]
Het komt mij wel logisch over. Als je om 6:57:04 incheckt en dan een trein haalt die officieel om 6:57 vertrekt (dus vanaf 6:57:00 had kunnen vertrekken) heb je mazzel. Normaal gesproken arriveer je volgens dienstregeling met deze inchecktijd om 8:46. Je tijdvoordeel en vertraging zijn per saldo nul.

Als ik een trein zie aankomen trek ik een klein sprintje. Als je nu ook al moet rennen voor virtuele treintijden, die vaak niet gehaald worden, dan snap ik het ook niet meer!


201809 13 8:05
Als je later van huis gaat omdat je weet dat je trein vertraging heeft verlies je ook gtbv-rechten.
Reputatie 4
Dennis schreef:


Martijn78 schreef:


201809 12 21:02 gtbvertragingsdefinitie
Het komt mij wel logisch over. Als je om 6:57:04 incheckt en dan een trein haalt die officieel om 6:57 vertrekt (dus vanaf 6:57:00 had kunnen vertrekken) heb je mazzel. Normaal gesproken arriveer je volgens dienstregeling met deze inchecktijd om 8:46. Je tijdvoordeel en vertraging zijn per saldo nul.

Als ik een trein zie aankomen trek ik een klein sprintje. Als je nu ook al moet rennen voor virtuele treintijden, die vaak niet gehaald worden, dan snap ik het ook niet meer!

201809 13 8:05
Als je later van huis gaat omdat je weet dat je trein vertraging heeft verlies je ook gtbv-rechten.



Dat lijkt me niet. De voorwaarden spreken nergens over het moment van inchecken. De automatische verwerking zal je dan geen geld terug geven, maar als je bezwaar indient, verwacht ik dat je dit gewoon krijgt.

Ik heb nog wel eens gtbv aangevraagd toen dat alleen nog op papier kon. Op dit formulier kon je meteen een toelichting kwijt en zo'n aanvraag is bij mij nooit afgewezen. Terwijl er best wat niet-standaard situaties bij zaten waar puur op basis van aankomsttijden op stations weinig zinnigs te zeggen was geweest.
Reputatie 6
Badge +2
Olav93 schreef:

Dennis schreef:

201809 13 8:05
Als je later van huis gaat omdat je weet dat je trein vertraging heeft verlies je ook gtbv-rechten.

Dat lijkt me niet. De voorwaarden spreken nergens over het moment van inchecken.


Ik herinner me dit van een eerder topic en het lijkt me ook begrijpelijk i.v.m. mogelijk misbruik, maar vind zoals gezegd de voorwaarden niet duidelijk.
Reputatie 1
...en wederom afgewezen. Dit keer met wéér een nieuwe reden. Overigens geen optie omdat de trein naar Breda twintig minuten vertraging had.

Ik word er zo enorm boos van. Iedere keer afwijzen met een andere niet-geldige reden, als de vorige reden weer onterecht bleek. Hier de reactie:

“U geeft aan ontevreden te zijn over het antwoord van Klantenservice. Het spijt mij dit te vernemen. Het is uiteraard niet de bedoeling om u het gevoel te geven dat wij u zien als leugenaar. Mijn oprechte excuses hiervoor.
U vraagt ons om de afhandeling van uw claim met kenmerk 600528025 te herzien. Ik heb uw claim opnieuw bekeken en zie geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. Ik ben uw reis nagegaan en ik heb een vertraging van 23 minuten geconstateerd. De trein vanaf station Delft Zuid om 06.57 uur is twee minuten later vertrokken dan gepland. De aansluitende trein vanaf station Rotterdam Centraal naar station Eindhoven is helaas niet verder gekomen dan station Breda, maar om de vertraging te beperken had u de trein vanaf station Breda om 07.50 uur naar Zwolle kunnen nemen. Vanuit station Tilburg had u uw reis kunnen vervolgen met de trein van 08.08 uur naar Weert. Deze trein is volgens onze gegevens om 08.39 uur aangekomen op station Eindhoven. U had uw vertraging kunnen beperken tot 23 minuten.”

Reputatie 1
Reacties op mails naar de NS duren standaard overigens weer meer dan 5 werkdagen.
Reputatie 6
Badge +2
Martijn78 schreef:

...en wederom afgewezen. Dit keer met wéér een nieuwe reden. Overigens geen optie omdat de trein naar Breda twintig minuten vertraging had.

Ik word er zo enorm boos van. Iedere keer afwijzen met een andere niet-geldige reden, als de vorige reden weer onterecht bleek. Hier de reactie:


“U geeft aan ontevreden te zijn over het antwoord van Klantenservice. Het spijt mij dit te vernemen. Het is uiteraard niet de bedoeling om u het gevoel te geven dat wij u zien als leugenaar. Mijn oprechte excuses hiervoor.
U vraagt ons om de afhandeling van uw claim met kenmerk 600528025 te herzien. Ik heb uw claim opnieuw bekeken en zie geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. Ik ben uw reis nagegaan en ik heb een vertraging van 23 minuten geconstateerd. De trein vanaf station Delft Zuid om 06.57 uur is twee minuten later vertrokken dan gepland. De aansluitende trein vanaf station Rotterdam Centraal naar station Eindhoven is helaas niet verder gekomen dan station Breda, maar om de vertraging te beperken had u de trein vanaf station Breda om 07.50 uur naar Zwolle kunnen nemen. Vanuit station Tilburg had u uw reis kunnen vervolgen met de trein van 08.08 uur naar Weert. Deze trein is volgens onze gegevens om 08.39 uur aangekomen op station Eindhoven. U had uw vertraging kunnen beperken tot 23 minuten.”



201809 20 10:37
Het is nu helaas niet duidelijk of ze hun eerste reden bij nader inzien ongeldig vinden, of dat ze het niet nodig vinden daarop door te gaan omdat er volgens hun ook nog een andere reden is.
Hij lijkt nu afgewezen omdat TS de trein in Breda had kunnen nemen naar Zwolle maar ik neem aan dat TS dat heeft gemeld in zijn e-mail dat die trein al weg was.
Reputatie 1
Het doet er niet zoveel toe, want ik heb gereageerd dat dit geen geldige reden is. Reactie:

“Graag ga ik in op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummer https://tel:600528025. Ik vind het jammer om te lezen dat het antwoord niet naar tevredenheid is.

Zoals in eerdere mails is aangegeven kan uw claim niet toegewezen worden in verband met de voorwaarden. Verdere verzoeken met betrekking tot deze claim worden niet in behandeling genomen. Mijn excuses hiervoor.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.”
Reputatie 4
@Ben NS kun jij hier als moderator niet nog iets mee? Volgens mij ben ik niet de enige meelezer die de indruk heeft dat TS gelijk heeft en graag zou zien dat dit wordt rechtgezet of sluitend wordt uitgelegd waarom deze claim onterecht zou zijn.

Edit: interpunctie
Reputatie 5
Ik lees dat Jouke al heeft toegezegd de TS hiermee verder te willen gaan.
Daarom zal ik deze case bij hem onder de aandacht brengen.
Reputatie 1
Ik heb hem een privébericht gestuurd, maar nog niks gehoord tot zover.
Dag Martijn.

Jouke is aan het genieten van zijn vakantie. Vandaar dat je geen reactie hebt ontvangen. Je mag de gevraagde gegevens ook naar mij sturen in een privébericht dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Overigens moet ik er wel bij vermelden dat dezelfde moderator niet dagelijks ook online is. Het kan daarom enkele dagen duren voordat we je vraag/verzoek/klacht verder oppakken 🙂
Reputatie 1
Okee dan stuur ik een privébericht.
Er is natuurlijk geen haast bij en zelfs het bedrag is niet het belangrijkste.
Het meest erger ik me aan de NS die zegt dat ik geen vertraging heb gehad of had hoeven hebben, zonder het goed uit te zoeken, en na enkele foutieve afwijzingen met verkeerde redenen niet meer reageert.
Dat kan ik me voorstellen, Martijn!

Ik ga dit voor je uitzoeken!
Ik heb het één en ander uitgezocht wat betreft de rit van Martijn. De informatie gebundeld en de claim direct opnieuw laten beoordelen. Conclusie: precies 30 minuten vertraging. Kortom, er is een vergoeding onderweg naar Martijn 🙂.

Voor de meelezers: Wanneer je claim is afgewezen kan je in bezwaar gaan door middel van te reageren op de mail die je krijgt over de afwijzing. Wees zo gedetailleerd mogelijk in je bezwaar. Dan is de kans het grootst dat je claim alsnog goedgekeurd zal worden. In het geval van Martijn was de trein uit Delft Zuid (vertrek 6.57 uur) met 1.54 minuten (2 minuten) vertraging vertrokken waardoor een check-in om 6:57:04 uur niet zo gek was en hij dus wel met die trein had gereisd en 30 minuten vertraging had opgelopen.

Reageer