Skip to main content

waarom niet volledige vergoeding bij vertraging.

  • 12 June 2024
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Ik had een flinke vertraging of eigenlijk reden er helemaal geen treinen meer op 5 juni. En er was ook geen oplossing vanuit Weesp. Ik moest een taxi nemen. Mijn kaartje was 12 euro en krijg 9,60 euro terug. Waarom niet volledig bedrag? Moest uiteindelijk wel 60 euro voor een Uber betalen. 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Reageer op de e-mail en leg het uit. Dan kijkt er een mens naar.

Had je advies gekregen of op eigen advies een Uber genomen? NS is verplicht om je thuis te brengen maar vervoer dat je geregeld hebt op eigen initiatief zonder contact met NS wordt in principe niet vergoed. Als je advies hebt gekregen om zelf je vervoer te regelen, vraag dan uiteraard ook dat geld terug.

Reputatie 7
Badge +3

Reageer op de e-mail en leg het uit. Dan kijkt er een mens naar.

Had je advies gekregen of op eigen advies een Uber genomen? NS is verplicht om je thuis te brengen maar vervoer dat je geregeld hebt op eigen initiatief zonder contact met NS wordt in principe niet vergoed. Als je advies hebt gekregen om zelf je vervoer te regelen, vraag dan uiteraard ook dat geld terug.

NS is verplicht om.je thuis te brengen als je niet meer met laatste trein thuis kunt komen.

Als er na 100 minuten wachten niets door NS is geregeld dan mag je zelf ander vervoer regelen en deze declareren. Taxi's vallen daar niet onder, behalve als je daar van NS klantenservice toestemming voor hebt gekregen.  

Ik had een flinke vertraging of eigenlijk reden er helemaal geen treinen meer op 5 juni. En er was ook geen oplossing vanuit Weesp. Ik moest een taxi nemen. Mijn kaartje was 12 euro en krijg 9,60 euro terug. Waarom niet volledig bedrag? Moest uiteindelijk wel 60 euro voor een Uber betalen. 

Van wie "moest" u een taxi nemen?

Reageer