beantwoord

Waarom pas 24 uur na reis claim indienen?

• 18 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 159 Bekeken

Waarom kan ik pas 24 uur na mijn reis een claim voor Geld Terug Bij Vertraging indienen (omdat “dan pas de gegevens beschikbaar zijn”, wordt beweerd), terwijl ik diezelfde avond nog mijn reis kan zien op ns.nl? Kunnen die gegevens niet wat sneller in het betreffende systeem geladen worden? Bij de Reishistorie-functie kon dat blijkbaar wel...

icon

Beste antwoord door Robert B 18 oktober 2019, 18:21

Je in- en uitchecks zijn inderdaad vrijwel meteen bekend, maar de treinenloop van een dag wordt ‘s nachts verwerkt.

Of er op het in totaal door jou afgelegde traject vertraging was, kan dus pas (op zijn vroegst) de volgende dag berekend worden.

Het zou inderdaad handiger zijn als je een claim alvast kon indienen direct na je reis, en dan na enkele dagen de toewijzing of afwijzing krijgt.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

En al zouden die gegevens pas later beschikbaar zijn, je kunt de claim toch gewoon laten indienen en dan behandelen zodra die gegevens er wel zijn?

Precies. Dat het een paar dagen duurt om de claim te behandelen vind ik prima, fraude willen bestrijden vind ik prima, maar waarom kan ik de claim niet alvast indienen “omdat de gegevens niet beschikbaar zijn” terwijl ik die gegevens voor mijn neus heb op de eigen website van NS?

Ik zou haast denken dat de financiële afdeling van NS er op hoopt dat ik dan vergeet de claim in te dienen of het te veel moeite vind. Dan zal ik ze moeten teleurstellen, ze krijgen hem echt wel, hij gaat gewoon op de todo-lijst...

We hebben voor deze claims een aardige reservering gemaakt. Jouw claim is uiteraard gewoon welkom. 

Badge +3

Je in- en uitchecks zijn inderdaad vrijwel meteen bekend, maar de treinenloop van een dag wordt ‘s nachts verwerkt.

Of er op het in totaal door jou afgelegde traject vertraging was, kan dus pas (op zijn vroegst) de volgende dag berekend worden.

Het zou inderdaad handiger zijn als je een claim alvast kon indienen direct na je reis, en dan na enkele dagen de toewijzing of afwijzing krijgt.

Klinkt redelijk logisch. Ga je die tip over alvast indienen ook doorgeven aan het betreffende team?

Reputatie 4

We hebben voor deze claims een aardige reservering gemaakt. Jouw claim is uiteraard gewoon welkom. 

Als jullie een aardige reservering daarvoor hebben gemaakt, betekent dit dus dat jullie veel claims verwachten m.b.t. vertraging. Ik had liever gehad dat jullie geantwoord hadden dat er geen reservering hiervoor was gemaakt omdat vertraging bij jullie eigenlijk nooit voorkomt :grinning:

Reageer