vraag

waarom wachttijd bij aanvragen geld terug bij vertraging

• 22 februari 2021
  • 15 reacties
  • 200 Bekeken

Elke keer als ik in Mijn NS een claim wil doen “geld terug bij vertraging” , wordt in “mijn reishistorie” de reis pas na een paar dagen zichtbaar, terwijl de in- en uitscheck bij “recente reizen” al gewoon zichtbaar is. Het lijkt me namelijk veel gemakkelijker om meteen na afloop van een vertraging, de claim meteen te kunnen doen. Dan vergeet je het ook niet en is het meteen klaar. Vind het irritant en klantonvriendelijk om een paar dagen te moeten proberen of de claim digitaal ingediend kan worden.

15 reacties

Dit is inderdaad al jaren een punt hier op het forum, waarbij NS aanvoert dat het niet kan “omdat we wachten op data”. De suggestie is meermaals gedaan om GTBV aanvragen toch mogelijk te maken, in een queue te zetten, en dan een paar dagen later te verwerken. Blijkbaar is dat Zeer Complex (of heeft NS andere prioriteiten).

Mag ik daar iets aan toevoegen? Mocht men opnieuw afwijzend reageren, kan NS dan misschien bij hoge uitzondering een afvaardiging sturen die kan toelichten wat precies het bezwaar is? Het hoeft echt geen 20 pagina’s analyse te zijn, maar enig idee wat er dan precies aan koppeling gemaakt moet worden die niet later kan zou een hoop begrip kweken. De stilte vanuit NS (of nietszeggende afwijzingen) zijn nogal typerend helaas. 

Nee, waarom de suggesties die op dit forum vaak geopperd zijn onmogelijk zouden zijn. Like: sta het inschieten van claims direct toe en laat ze in queue staan in afwachting van de bevestiging dat alle data aangeleverd is. 

Tsja, ik kan een vermoeden uitspreken, maar daar zal momenteel ook niemand te vinden zijn, want het gros werkt vanuit huis, lol. Sterkte :joy:

Inderdaad

Reputatie 7
Badge +1

Gebruik in dit geval het handmatige formulier. Deze kan op ieder moment ingevuld worden en hoef je dus niet te wachten tot de in- en uitcheck zichtbaar is in je Mijn NS. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex worden reisdata later aangeleverd, dat is de reden dat je nu niet meer direct na de reis GTbV kunt claimen.

Ik zal jullie verzoek doorzetten. :)

Nee, waarom de suggesties die op dit forum vaak geopperd zijn onmogelijk zouden zijn. Like: sta het inschieten van claims direct toe en laat ze in queue staan in afwachting van de bevestiging dat alle data aangeleverd is. 

“direct” in de zin van: het staat in mijn reishistorie. Dan blijft de de gebruikersinterface lekker overzichtelijk. In principe zou incheckmoment al genoeg kunnen zijn. Vlak voor het uitstappen weet je namelijk al wel hoeveel vertraging je hebt opgelopen, en zeker als dat langer dan een uur is.

Ik heb de suggestie terecht gekregen bij de verantwoordelijke Verbetermanager. Ik hoop snel een reactie te ontvangen.

Dank voor de tip. Ik heb het hele formulier ingevuld. Heel omslachtig, niets voor ingevuld, alle gegevens weer nodig, net alsof alle gegevens bij de NS niet bekend zijn. Zelfs bij adres volstaat niet postcode en huisnummer. Het zijn niet de 3 klikjes die je in mijn reishistorie kunt doen. En dan blijft de vraag waarom daar een paar dagen op gewacht moet worden.

Dank MoDe voor je beantwoording. 

Mocht de NS meelezen, dan zou ik NS willen vragen en adviseren in de administratieve procedures datgene aan te passen dat je meteen na uitchecken met een paar klikjes je claim kan indienen. Dan straal je als NS uit dat je je klant serieus neemt en dat geld terug bij vertraging ook werkelijk gemeend is.

Ik betwijfel of dit gaat gebeuren. Het blijkt dat bij het indienen van de claim al een controle wordt gedaan of je daadwerkelijk in aanmerking komt voor restitutie. Dat kan pas na het voltooien van de transactie wat een paar dagen kan duren. Klantvriendelijk is het niet.

Bij een automatische afwijzing neem ik aan? De handmatige afwijzing wordt steevast toegelicht per e-mail door de medewerker die het bezwaar heeft afgehandeld.

Oh zo, yes ik zal mijn best doen. Ik ben eerst op zoek naar het corresponderende IT-cluster. Zodra ik meer weet laat ik dat hier weten.

Reageer