Skip to main content
Antwoord

wanneer krijg ik vergoeding bij staking?

  • November 1, 2022
  • 13 reacties
  • 501 Bekeken

Ik heb andere reiskosten moeten maken en heb voor 3 reizen de vergoeding  aangevraagd. Tot nu toe niets meer van gehoord. 
Weet iemand wanneer dit wordt vergoed?

Beste antwoord door Lorena NS

Hoi Johan56
Het is net bekend dat deze claims automatisch afgehandeld gaan worden. Dit gebeurt tussen 2 en 7 november 2022. Voor aankomende maandag zou je dus een reactie moeten hebben ontvangen! 

13 reacties

Lorena NS
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 1, 2022

Hoi Johan56
Het is net bekend dat deze claims automatisch afgehandeld gaan worden. Dit gebeurt tussen 2 en 7 november 2022. Voor aankomende maandag zou je dus een reactie moeten hebben ontvangen! 


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • November 1, 2022

Automatisch afgehandeld? Dat gaat NS een hoop geld kosten. Iedere claim, terecht of onterecht, wordt dan toegekend.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • November 1, 2022

Mogelijk is dat uiteindelijk wel goedkoper dan maandenlang medewerkers bezig te laten zijn met het beoordelen van de claims, zeker bij het huidige personeelstekort. Dan kun je dat kantoorpersoneel misschien wel inzetten als assistent-conducteur. https://www.ad.nl/binnenland/ns-wil-kantoorpersoneel-inzetten-als-conducteur~ac36c2d6/


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • November 1, 2022

Misschien. Maar het druist natuurlijk wel in tegen het rechtvaardigheidsgevoel dat mensen die de boel met valse claims proberen te flessen onterecht geld krijgen.

Achteraf gezien is het natuurlijk oliedom dat NS niet veel eerder tot een akkoord is gekomen met de vakorganisaties. Dan was al die stakingsellende niet nodig geweest.


Edit: 3/3 goedgekeurd


  • Op het juiste spoor
  • November 3, 2022

Ik heb een tijdje geleden ook vergoeding aangevraagd vanwege de staking. Via de chatbot, maar ik heb daarna geen bevestiging gekregen in de mail en verder helemaal niets gehoord. Had ik wel een ontvangstbevestiging moeten krijgen? Want dan moet ik het opnieuw proberen, denk ik


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • November 3, 2022

Ik heb een tijdje geleden ook vergoeding aangevraagd vanwege de staking. Via de chatbot, maar ik heb daarna geen bevestiging gekregen in de mail en verder helemaal niets gehoord. Had ik wel een ontvangstbevestiging moeten krijgen? Want dan moet ik het opnieuw proberen, denk ik

Nee, die ontvangstbevestiging via de chatbot (JeNS) kreeg je sowieso niet.


Edit: 3/3 goedgekeurd

 

En vandaag ook al uitbetaald. Gaat opeens verrassend snel.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • November 3, 2022

Edit: 3/3 goedgekeurd

En vandaag ook al uitbetaald. Gaat opeens verrassend snel.

Kreeg na een Flex wissel ook na 2 dagen (1 dag na de factuurdatum) al geld terug. Prima!


  • Op het juiste spoor
  • November 7, 2022

Van 1 van de 3 aanvragen een vergoeding van de andere 2 claims nog niks gehoord. Terwijl dit voor maandag 7 november zou moeten (Lees ik). 

 

Weet iemand hoe dit nu zit? Kan ik een nieuwe claim indienen?

 


  • Koploper****
  • November 7, 2022

Achteraf gezien is het natuurlijk oliedom dat NS niet veel eerder tot een akkoord is gekomen met de vakorganisaties. Dan was al die stakingsellende niet nodig geweest.

Buigen voor chantage is zelden verstandig.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • November 7, 2022

@Tamzin Dan begrijp je, net als de NS-leiding, nog steeds weinig van CAO-onderhandelingen in een sector die een hoge organisatiegraad heeft.


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • November 7, 2022

@Pvl dat kan inderdaad per claim verschillen, ben ik bang. Als je de andere 2 hebt ingediend op dezelfde manier, dan komen deze er ook vast snel aan!