beantwoord

Wat telt mee?

• 11 december 2017
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Vandaag gereisd van Rijen naar Alkmaar.
Natuurlijk rekening gehouden met te verwachte vertragingen ivb met het weer.
De eerste helft van de reis verliep prima.
Wel meer overstappen en begrijpelijke wijs hier en daar onduidelijkheid.
Bij nadering van Amsterdam werd in de trein omgeroepen dqt deze trein na enkele minuten door zou rijden naar Alkmaar.
Vervolgens hoorden wij binnen niets meer.
En de trein bleef staan.
Na een hele tijd stilte toch maar eens naar buiten gestapt.
Maar niemand wist iets.
Ook op de borden stond niets.
Er werd veel omgeroepen, maar niet over onze trein.
Uiteindelijk ben ik maar naar de stationshal gegaan om iemand te zoeken die meer kon vertellen.
Toen bleek dat de trein vanwege een bovenleidingbreuk niet verder zou gaan.
Met een stoptrein Via Haarlem Beverwijk uiteindelijk met twee uur vertraging in Alkmaar beland.
(Waar gelukkig de vertraagde bus naar Egmond net aan kwam).
Nu is mijn vraag:in hoeverre valt deze vertraging onder de vergoedingsregeling van de NS.
Immers vertraging door sneeuw was voorspeld.
Maar de breuk is een niet geplande calamiteit.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 12 december 2017, 20:54

Bedankt voor het delen van je ervaring Mevr.Marie. Allereerst spijtig om te lezen dat er zoveel onduidelijkheid was. Het zijn dagen dat ook treinpersoneel het soms even niet meer weet. We hebben dit anders voor ogen, maar laten we het er op houden dat het zeer complexe dagen zijn. Je kan uiteraard een claim indienen voor 'geld terug bij vertraging'.
Bekijk origineel

4 reacties

Nb bovenleidingbreuk bij Zaandam
Bedankt voor het delen van je ervaring Mevr.Marie. Allereerst spijtig om te lezen dat er zoveel onduidelijkheid was. Het zijn dagen dat ook treinpersoneel het soms even niet meer weet. We hebben dit anders voor ogen, maar laten we het er op houden dat het zeer complexe dagen zijn. Je kan uiteraard een claim indienen voor 'geld terug bij vertraging'.
Ik neem niemand iets kwalijk hoor.
Het was een boeiende ervaring.
En ik ben heel aangekomen.
Dat laatste is het belangrijkste!

Reageer