beantwoord

Weekend OV geen treinen

• 7 februari 2021
  • 53 reacties
  • 1124 Bekeken

Beste,

Vanwege de sneeuw en het daardoor uitvallen van alle treinen, was ik niet in staat terug te reizen naar de stad waarin ik studeer. Een dag uitstellen is opzich geen probleem, alleen moet ik (gezien ik een weekend ov heb) morgen wel betalen voor de reis. Nu begrijp ik dat het weer zich buiten jullie invloedssferen bevindt en ik waardeer alle moeite en pogingen die vast vandaag gedaan zullen zijn. Toch vraag ik me af ik het geld van mijn reis terug kan vragen?

Groeten,

icon

Beste antwoord door Denice NS 10 februari 2021, 11:26

Helaas is het aanvragen van restitutie in dit geval niet mogelijk. Het gaat om overmacht. Kort samengevat: NS is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging volgens 8.2 van onze Algemene Voorwaarden .

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vrees dat NS zich gaat beroepen op overmacht en dat u morgen gewoon zult moeten betalen. Overigens is de kans dat er morgen wel gereden wordt minimaal. 

Reputatie 7
Badge +3

Je woont in de stad waarin je studeert? En je was het weekend elders en niet in staat om op zaterdag terug te gaan maar de stad waar je studeert? Op zaterdag was al code rood voor zondag uitgegeven. Code rood betekent zoveel mogelijk thuis te blijven.

Het niet rijden van treinen was voor NS overmacht. ProRail kon de wissels niet ontdooid krijgen, waardoor er geen treinen konden rijden. 

Jij kunt geen geld terug vragen omdat je vandaag niet kon reizen en morgen jouw weekendabonnement niet geldig is.

Je kan altijd een claim indienen en kijken wat eruit komt. Ik ben bang dat deze zal worden afgewezen vanwege overmacht, maar niet geschoten is altijd mis!

Reputatie 7
Badge +3

Wat een merkwaardig antwoord. Het is totaal zinloos om een claim in te dienen.

NS keert niets uit wanneer er sprake is van overmacht:

Dat gaf ik ook aan, maar een claim kan wel ingediend worden.