beantwoord

Wekelijks uitval treinen, dubbele kosten

• 4 februari 2020
  • 3 reacties
  • 185 Bekeken

Ik reis dagelijks vanuit Krommenie-Assendelft naar Amsterdam Holendrecht en wekelijks vallen er 1 of meer treinen uit. laatst heb ik daarom 2 keer met mijn eigen vervoer naar werk moeten gaan, dit geeft mij dubbele kosten. Als ik niet met de trein kan reizen waarom betaal ik dan voor een abonnement?????

Ik vind dat de kosten die ik heb gemaakt door jullie moeten worden vergoed. Ik reis al 10 jaar met de trein, en het wordt erger en erger!!

icon

Beste antwoord door iMark 4 februari 2020, 11:04

Wanneer je als abonnementhouder (ik vermoed Traject Vrij) vertraging oploopt dan heb je recht op Geld Terug bij Vertraging (GTbV). Meer informatie op: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Je zult wel een geldige checkin geregistreerd moeten hebben om aantoonbaar te maken dat je echt op het station geweest bent en vervolgens hebt afgezien van je reis vanwege uitval van (een) trein(en). Lastiger wordt het om de terugreis ook terug te krijgen wanneer je met de auto hebt gereisd. De terugreis had je immers met de trein kunnen maken.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je als abonnementhouder (ik vermoed Traject Vrij) vertraging oploopt dan heb je recht op Geld Terug bij Vertraging (GTbV). Meer informatie op: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Je zult wel een geldige checkin geregistreerd moeten hebben om aantoonbaar te maken dat je echt op het station geweest bent en vervolgens hebt afgezien van je reis vanwege uitval van (een) trein(en). Lastiger wordt het om de terugreis ook terug te krijgen wanneer je met de auto hebt gereisd. De terugreis had je immers met de trein kunnen maken.

Hallo hatyil en welkom bij de NS Community. 

Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van alle uitval, vertragingen en daar bovenop nog extra kosten. Voor wat betreft de extra kosten moet ik je helaas teleurstellen. NS is hier niet voor aansprakelijk, zoals de overheid heeft bepaald. Kun je aangeven hoe laat je dagelijks vertrekt? Dan ga ik melding maken van je ervaringen. 

Reputatie 5

Als ik dit goed interpreteer dan valt er soms, de laatste tijd wat vaker, weer eens een SPR uit, die overigens zeker in de spits (ik neem aan dat het hier wel om zal gaan) 4x per uur gaan. Dus zelfs bij uitval van 1 (zal wel degene zijn die net voor aanvang werktijd aan zou moeten komen) heb je niks aan dat GTBV-want dan moet je minimaal 30 min. scoren. Dan alsnog naar huis en met de auto-door de Coentunnel en Ringweg te nemen veel tijd zou besparen lijkt mij ook nogal sterk. Maar vervelend blijft het en je kan daar niemand echt voor aansprakelijk stellen-net zomin als er dan in die Coentnl weer eens een ongeluk is gepasseerd met enorme file tot gevolg. Luister naar radio N-H en NS zou zich daar ook eens moeten melden met meer info! Als tussensuggestie evt. bvb tot Zaandam rijden en daar parkeren-dan heb je veel meer treintjes, ook IC.

Reageer