beantwoord

Wel 30 minuten vertraging, geen geld terug.

• 17 november 2015
  • 7 reacties
  • 263 Bekeken

In de ochtend van 27 oktober 2015 ben ik van Eindhoven naar Nijmegen gereisd. Normale vertrektijd Eindhoven: 7.49u. Normale aankomsttijd Nijmegen: 8.42u.
Nu had ik door een vertraagde intercity mijn aansluiting in Den Bosch, hierdoor moet ik de stoptrein pakken. Nu had deze onderweg ook vertraging opgelopen waar ik 9.15u. in Nijmegen aankwam. Dit is meer dan 30 minuten vertraging toch? Ik heb een verzoek tot restitutie ingediend, deze werd niet gehonereerd. Ik vroeg me af waarom?
Vervolgens heb ik met 1 van jullie medewerkers gechat deze beaamde dat ik inderdaad meer dan 30 minuten vertraging had en zij ging mijn verzoek opnieuw indienen.
Nu krijg ik zojuist een mail dat mijn verzoek weer niet gehonereerd is. Met daarbij de melding dat de reistransatie minder dan 30 minuten besloeg! Een screenshot van mijn reishistorie heb ik bijgevoegd.
Nu zou ik toch graag willen weten waarom ik geen geld terug krijg.
En waarom jullie medewerkster op de NS chat dat wel zegt dat ik recht heb op geld terug.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 19 november 2015, 11:07

@John: NS hanteert altijd een kleine marge bij het afhandelen van claims. Dit is in het voordeel van de klant.

Ik heb je claim opnieuw bekeken, Meijs. De trein is vanaf Eindhoven inderdaad met vertraging vertrokken, waardoor je onmogelijk jouw overstap kon halen. Het systeem kijkt dan naar de eerstmogelijke optie. Het toeval wil dat die trein van 08.14 vanaf Den Bosch ook vertraging had, en omdat deze om 08.18 vertrok kon je die halen. Had je maar net moeten weten, en daarom heb ik je claim ook alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Meijs, dit klinkt niet helemaal goed, nee. Ik kijk graag morgen even met je mee. Heb je voor mij het claimnummer?
Ah, deze is heel leuk. Want:

Trein 3524 vertrok vanuit Eindhoven om 07.53 (7.46+7). Aankomst in 's Hertogenbosch om 08.15 (8.07+8).

Normaliter zou je te 's Hertogenbosch overstappen op trein 3624. Aangezien die vertrok om 08.15 (8.14+1) was dat kansloos.

In 's Hertogenbosch ben je waarschijnlijk in trein 4426 gestapt, welke vertrok om 08.31 (8.26+5) en te Nijmegen arriveerde om 09.11 (9.06+5). De normale aankomsttijd met trein 3624 zou 08.42 zijn. Dat geeft een vertraging van: 29 minuten..... 🆒

Heel zwart-wit gezien zou de afwijzing daarom terecht zijn. Maar ik ben niet de afdeling die dat hoeft te beslissen, gelukkig. Dat mag Sivan morgen doen.
Het Claimnummer is: 41005887.
@John: NS hanteert altijd een kleine marge bij het afhandelen van claims. Dit is in het voordeel van de klant.

Ik heb je claim opnieuw bekeken, Meijs. De trein is vanaf Eindhoven inderdaad met vertraging vertrokken, waardoor je onmogelijk jouw overstap kon halen. Het systeem kijkt dan naar de eerstmogelijke optie. Het toeval wil dat die trein van 08.14 vanaf Den Bosch ook vertraging had, en omdat deze om 08.18 vertrok kon je die halen. Had je maar net moeten weten, en daarom heb ik je claim ook alsnog goedgekeurd.
Beste Sivan.

Ja dit klopt, de IC had ook vertraging. Maar doordat de trein waar ik inzet op een afwijkend spoor binnen kwam in Den Bosch (en vervolgens ook helemaal door rijdt naar het einde van het perron waardoor het nog verder rennen is). Heb ik deze aansluiting niet gehaald en met mij vele andere reizigers. Denken jullie echt dat ik met plezier een half uur later op mijn bestemming aankom om 1/42 deel van mijn abonnement terug te krijgen? Jammer.
En daar bovenop, zorg dan dat jullie medewerkers bij de chat ook goed zijn ingelicht.
Meijs, deze claim is door een computer beoordeeld. Zoals aangegeven begrijp ik heel goed dat je niet op de hoogte was van die trein, of deze niet kon halen. Om die reden heb ik de claim ook goedgekeurd.

De medewerker heb ik erop gewezen dat het bezwaar niet goed is ingediend.

Reageer