beantwoord

Welk formulier te gebruiken?

• 29 november 2017
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

De reis leek zo goed van start te gaan, 15:48 vertrek vanuit Groningen om tijdig in Rotterdam aan te komen voor een afspraak aldaar begin van de avond.

Helaas bij Utrecht het bericht dat vervoer naar Rotterdam is gestremd, opties via Schiphol en via Den Haag. Voor mij om het even. Gekozen voor via Den Haag, zou eerder aankomen. Helaas, onderweg strand ook deze trein bij Gouda Goverwelle, rond 18:22 de trein uitgelaten daar. Onduidelijk op dat moment wanneer dat verkeer weer vrij komt. Vetvangende bussen blijken via de NS vraagpaal ook nog een groot vraagstuk.

Inmiddels de tijd bereikt voor mijn afspraak, geannuleerd. Onverrichte zaken nu terug op weg naar Groningen.

Uiteindelijke kosten van deze grap, circa 50 euro. Geplande overnachting in ieder geval gelukkig kosteloos kunnen annuleren. Maar het blijft toch een dure grap.

Om echter restitutie aan te vragen wordt het mij niet geheel duidelijk waar ik dit het beste kan doen. Via het formulier dat wordt aangegeven in de sticky binnen dit subforum kom ik uit op pagina 3 zonder een opmerkingen veld in te kunnen vullen. Dus kan ik de vertraging naar Rotterdam wel aangeven, maar ik lijk geen optie tegen te komen om de terugreis hierbij te vermelden?

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 29 november 2017, 21:49

Hallo Stef en welkom op het NS Serviceforum.

De situatie vandaag rondom Gouda en Rotterdam was geen pretje: een aanrijding en een defect aan de spoorbrug. Dit stremde het verkeer ontzettend, waardoor er een grote vertraging is ontstaan voor vele reizigers. Jammer om te lezen dat jij hier ook slachtoffer van bent geworden, zeker gezien jij van het altijd mooie Noorden moest komen. Ik ken het traject heel goed, dit is het laatste waar je als reiziger op zit te wachten na de lange rit.

Je kunt hiervoor het beste het formulier uit het Sticky Topic gebruiken, maar door tekortkomingen van het systeem is er een kans dat de vertraging niet gelijk wordt toegekend. Dit zou resulteren in een afwijzing. Als reactie op de afwijzing kun je een e-mail sturen met aanvullende informatie waarom de claim wel goedgekeurd zou moeten worden. Dit fungeert in dit geval als notitie-/opmerkingenveld. Grote kans dat jouw claim direct wordt goedgekeurd, want deze storing is bekend in het systeem. Dit is het pad wat je het beste kunt bewandelen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust in dit topic!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Stef en welkom op het NS Serviceforum.

De situatie vandaag rondom Gouda en Rotterdam was geen pretje: een aanrijding en een defect aan de spoorbrug. Dit stremde het verkeer ontzettend, waardoor er een grote vertraging is ontstaan voor vele reizigers. Jammer om te lezen dat jij hier ook slachtoffer van bent geworden, zeker gezien jij van het altijd mooie Noorden moest komen. Ik ken het traject heel goed, dit is het laatste waar je als reiziger op zit te wachten na de lange rit.

Je kunt hiervoor het beste het formulier uit het Sticky Topic gebruiken, maar door tekortkomingen van het systeem is er een kans dat de vertraging niet gelijk wordt toegekend. Dit zou resulteren in een afwijzing. Als reactie op de afwijzing kun je een e-mail sturen met aanvullende informatie waarom de claim wel goedgekeurd zou moeten worden. Dit fungeert in dit geval als notitie-/opmerkingenveld. Grote kans dat jouw claim direct wordt goedgekeurd, want deze storing is bekend in het systeem. Dit is het pad wat je het beste kunt bewandelen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust in dit topic!
Heb het formulier ingevuld.

Overigens uiteindelijk ook na afronden pagina 3 nergens een opmerkingenveld om aan te geven dat de terugreis er in eerste instantie ook bij hoort.

Uiteindelijk echter lijkt het voor dit keer niet relevant. De terugreis bleek 60 cent, om niet geheel duidelijke reden. Dus blijft alleen het heen traject over. Nu hopen op een vlotte afhandeling daarvan.
Reputatie 7
Badge +4
U checkte uit en binnen een half uur weer in. Dan wordt het formeel een enkele reis, ook al reist u terug, en betaalt u hooguit de aanvulling tot de maximumprijs. In dit geval zestig cent.

Reageer