beantwoord

welke voorwaarde voor geld terug bij vertraging bij gecombineerde reis?

• 4 juli 2017
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

Voorwaarde voor geld terug bij vertraging bij regulier vervoer is een vertraging van minimaal 30 minuten, bij reizen met ICD is dit minimaal 15 minuten.
Welk regime is van toepassing bij een gecombineerde reis, dus deels ICD, deels regulier?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 15 augustus 2017, 09:09

Ik moest het even navragen bij verschillende afdelingen. Excuses voor de late reactie.

De ICd-regeling is van toepassing zodra de Intercity direct onderdeel uitmaakt van je reis. De regeling is daarmee van toepassing op de héle reis, dus niet alleen op het ICd-traject. Het maakt daarbij ook niet uit of de vertraging is ontstaan in de Intercity direct of in een reguliere trein.
Vergoeding voor de ICd-toeslag (€2,40) wordt alleen uitgekeerd als het traject Schiphol Airport – Rotterdam Centraal v.v. onderdeel was van de reis. Jij als reiziger moet daarbij zelf aangeven of je in het bezit was van deze toeslag (losse toeslag of Intercity direct Toeslagvrij abonnement).
Bekijk origineel

4 reacties

Ik moest het even navragen bij verschillende afdelingen. Excuses voor de late reactie.

De ICd-regeling is van toepassing zodra de Intercity direct onderdeel uitmaakt van je reis. De regeling is daarmee van toepassing op de héle reis, dus niet alleen op het ICd-traject. Het maakt daarbij ook niet uit of de vertraging is ontstaan in de Intercity direct of in een reguliere trein.
Vergoeding voor de ICd-toeslag (€2,40) wordt alleen uitgekeerd als het traject Schiphol Airport – Rotterdam Centraal v.v. onderdeel was van de reis. Jij als reiziger moet daarbij zelf aangeven of je in het bezit was van deze toeslag (losse toeslag of Intercity direct Toeslagvrij abonnement).
Badge +3
Tijdens het claimen geef je aan dat je (een deel van je traject) met ICD gereisd hebt.

Ik neem aan dat als je vertraging met ICD groter was dan 15 minuten, je vergoeding voor het gehele traject geldt.

Had de ICD geen vertraging, maar andere treinen op je traject wél, dan zal 30 minuten aangehouden worden.

Gewoon proberen dus, want je krijgt tegenwoodig binnen enkele minuten te horen of je claim toegewezen is.
Dag Sivan,

Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet HOE ik de aanvraag moet doen, maar wat is de ondergrens (15 of 30 minuten vertraging) bij een gecombineerde reis (dus deels regulier en deels ICD) En maakt het verschil of ik door vertraging van ICD mijn aansluiting mis of juist andersom (ik mis mijn ICD door vertraging van mijn reguliere trein).
Hoi Ch.Laurijssen. Goede vraag!

Goede vraag! Dit kan via https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html. Je kunt hier jouw volledige reis opgeven. Het online formulier is inmiddels namelijk ook geschikt om restitutieverzoeken voor vertraging met de Intercity direct in te dienen, zodat voor deze claims geen apart formulier meer nodig is. Hiermee worden alle claimverzoeken samengebracht in één formulier, wat de overzichtelijkheid richting de reizigers verbetert.

Reageer