WTF NS! Waar zijn jullie mee bezig?!

• 31 januari 2017
  • 15 reacties
  • 371 Bekeken

In de afgelopen 5 dagen dat ik het traject breda-Schiphol op en neer heb gedaan in de spits. Heb ik 6 keer een vertraging van meer dan 30 minuten gehad. Waar zijn jullie wel niet mee bezig. Volgens mij zetten jullie alle oude krakkemikkige treinen op dat stuk in zodat die specifieke reizigers die ook al extra moeten betalen voor die IC direct ook nog eens hun reistijd bijna zien verdubbelen.
En het ergste van al, jullie doen alsof dit compleet normaal is. De hele week conducteurs gehad die deden alsof hun neus bloede en totaal geen sympathie hadden voor de reizigers die ze vervoerde. Ook vanuit hogerop nul aanleiding blijkbaar gezien om hier ook maar iets aan te veranderen. Lekker bezig hoor... mensen laten betalen voor een service die jullie niet leveren. Ik neem aan dat jullie kunnen zien wie er allemaal een abonnement hebben op naam. Het kan toch niet zijn dat ik een abonnement afsluit voor een IC direct Toeslag en daar in reistijd niks mee opschiet vergeleken met de gewone IC. Met andere ik geef jullie 69 euro en jullie naaien mij door al jullie treinen uit te laten vallen op dat specifieke traject.

Denk dat er op hoofdkantoor iemand nog eens een boekje moet openslaan over corporate responsibility en customer service.

15 reacties

Reputatie 7
En met die vertraging kun je ook GTBV aanvragen en je toeslag terug krijgen.
De vraag is meer waarom betaal ik hem als ik hem toch iedere maand terug kan vragen? Het is niet alsof dit probleem nieuw is, dit speelt al maanden.

Aan de andere kant waarom moet het initiatief bij de klant liggen. Als je als dienstbedrijf gezond verstand hebt, dan neem je het initiatief zelf richting je klant. Het is namelijk een keuze om met de trein te reizen en geen voorrecht.
Ik vind het serieus erg naar om te lezen dat je zo ontevreden bent J.Kouw. Ik kan je natuurlijk niet verplichten om met de trein te gaan, maar vind het wel fijn dat je met ons reist en als het even kan wil ik dat dit zo blijft. Je hebt domweg te veel vertraging binnen een te korte periode gehad. Ik hoop dat we snel kunnen verbeteren zodat je weer tevreden met ons reist. Ik maak er melding van en we zullen alles op alles zetten de punctualiteit op deze lijn te verbeteren.
Klaas-Jan, leuk die sussende reacties van jou en je NS-collega's, maar daar hebben we niets aan. We willen gewoon betrouwbaar en comfortabel reizen, dus op tijd en zitplaats. Misschien komt de boodschap echt niet aan bij jullie, of jullie malen niet om jullie klanten?
Zullen we een weddenschap aangaan? Dan kan je na een week weddenschap op je bankrekening zien dat het echt treurig en beschamend is.
Elke keer dat de trein precies op tijd rijdt betaal ik jou 3 euro. Voor elke minuut vertraging betaal jij mij 1 euro. Voor gemiste aansluiting betaal jij me daarop 5 euro extra. Voor uitgevallen trein betaal jij me 25 euro. Ik reis elke werkdag naar en van mijn werk, en vaak in het weekend ook nog met de trein. Deal?
Roel
Aanvulling: en voor elke defecte trein die mij vertraging oplevert betaal je je me nog een tientje extra.
En 2 euro per 10 minuten zonder zitplaats.
Hallo RWO, wij hebben geen maling aan onze reizigers. De boodschap komt zeker over en ook wij zien dit liever anders. Die weddenschap zit er niet in, maar als je aangeeft op welk specifiek traject je dit ongemak ervaart dan kan ik je signaal doorgeven.
Den Haag HS-Amsterdam CS, Den Haag HS -Utrecht, Den Haag HS-Eindhoven, Eindhoven-Amsterdam
Durf je de weddenschap wel aan als ik mijn 'op-tijd' inzet verhoog naar 10 euro? Als jullie geloven in de kwaliteit van jullie dienstverlening zou dat voor jullie toch een mooi zakcentje voor jullie kunnen zijn?! 1 week?
Reputatie 5
Door weddenschappen met personeel van de NS zal de situatie niet verbeteren, maar als iemand klaagt over 6 keer meer dan een half uur vertraging in 5 dagen en je reageert met 'maar je kunt je geld terug krijgen' dan voel je de situatie niet helemaal juist aan, lijkt me ...
Geloof niet dat dit forum om weddenschappen gaat, maar meer om de intentie om gezamenlijk enige consensus te vinden.
Reputatie 5
Misschien zouden leidinggevenden bij de NS ook eens forum-dienst moeten doen ... wellicht dat ook daar dan enig besef van de situatie doordringt.
Blijkbaar doet men niet veel met meldingen van eigen personeel. Dat hoor ik op het perron van conducteurs ook wel eens.
Als die leidinggevenden bij de NS, de kranten lezen zou al veel helpen :D

http://www.ad.nl/den-haag/intercity-den-haag-breda-over-hsl-begint-beroerd~ac077696/
Onze managers zitten regelmatig op het forum, Goner. Feedback die hier wordt geplaatst door jullie (de reiziger) wordt bovendien regelmatig de organisatie ingezet, en besproken in bijeenkomsten. Niet alles kan op korte termijn veranderen, maar waar dit mogelijk is, proberen wij dit altijd. Ook ik vind het belangrijk dat in alle lagen van een organisatie bekendheid moet zijn van wat er speelt bij de klant.
Maar analyseren jullie niet regelmatig het treinenverloop?

Vertragingen en uitval van treinen worden toch wel geregistreerd?
En via in en uitchecken moet ook na te gaan hoe druk de treinen zijn?
Dat doen we zeker wel. Het is inderdaad niet alleen de druktemelder waar wij op af gaan (al hebben we wel heel veel aan jullie input). Men doet regelmatig en consistent onderzoek naar de punctualiteit en capaciteit van onze treinen. Vertragingen en uitval worden uiteraard geregistreerd: wij krijgen o.a. data van ProRail.

Reageer