Yvo86: meldingen vertraging

• 24 oktober 2014
  • 17 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 1
Het is wéér raak. Vertraging op het traject Leiden-Utrecht. Zelfs op een rustige vrijdag lukt het de NS niet om 'gewoon' te doen wat ze moeten doen: op tijd r

17 reacties

Reputatie 1
Zoals de titel al aangeeft: wéér vertraging. Gaat om de trein van Utrecht naar Leiden op maandag 3 november om 18.23 uur.

Trein reed eerst door naar het verkeerde spoor(18b), waarop de reizigers die kan op renden. Eenmaal in de trein reed de trein terug naar het juiste spoor (18a) om daar ook nog eens stil te gaan staan.

Erg vervelend dat er op dit traject met grote regelmaat vertragingen zijn.
Reputatie 1
Deze week voor de derde keer al ellende en vertraging op het traject Leiden - Utrecht. Hulde NS!

De directe lijn ligt er uit en die via Den Haag ook, dus via Schiphol omreizen.

Weer een storing in Alphen. Wat gebeurt daar (een paar keer per week) toch steeds?
Ben benieuwd hoe het reizen met de NS in de winter zal zijn: dit voorspelt weinig goeds.
Reputatie 1
Dag 2 van de week en het is weer raak: de trein van Leiden naar Utrecht van 7.22 uur rijdt niet. Erg vervelend. Just for the record, want ik ga er al lang niet meer van uit dat de NS iets gaat doen ter verbetering van de verbinding Leiden-Utrecht.

Met de nieuwe 'Traject Vrij' kaart (ipv de Jaartrajectkaart) is het reisgenot al verminderd doordat er nu wél verplicht moet worden in- en uitgecheckt, maar met de immer dramatische verbinding Leiden-Utrecht is reizen met de NS geen pretje. Het is dat ik afhankelijk ben van de NS als weinig klachtgerichte monopolist, anders zou ik de trein te allen tijden vermijden.
Reputatie 1
Vanochtend was het wéér raak op het traject Leiden-Utrecht. De trein van 9.22 uur rijdt niet 'vanwege een te hoog opgelopen vertraging' (dat is wat er werd omgeroepen).
De trein kwam slechts met enkele minuten vertraging binnen, maar gaat pas rijden om 9.53 uur.
Dat vind ik onbegrijpelijk. Daarmee loopt de vertraging alleen maar meer op. Zelfs buiten de spits is de NS niet in staat fatsoenlijke dienstverlening te leveren. In plaats van alsnog met slechts enkele minuten vertraging te rijden kiest de NS er voor om de trein in zijn geheel maar uit te laten vallen: erg uitgekookt, want dan telt deze wanprestatie niet mee bij de scores over vertragingen, want een uitgevallen trein telt niet mee. Niet alleen weinig sympathiek en zonder oog voor (het belang van) de reiziger, maar vooral het voorop stellen van egoïstisch eigen belang en de cijfers manipuleren.
Reputatie 1
De trein van 7.22 uur van Leiden naar Utrecht valt wéér uit. Erg vervelend. Gisteravond nog gekeken voor de zekerheid, toen was er nog niets aan de hand. Nu opeens komt 'dit reisadvies te vervallen'. Waarom?
Reputatie 1
Vandaag wilde ik graag de trein pakken van Utrecht (17.23 uur) naar Leiden. Bomvolle trein weer en om 17.30 reed ie nog niet. Als ervaren reiziger op dit traject voelde ik de bui al hangen: deze trein gaat niet meer rijden. Door een defect konden we de trein niet uit en de monteur was onderweg (maar die moest kennelijk van ver komen).

Uiteindelijk konden we om 17.45 uur wél de trein uit en de volgende trein pakken naar Leiden van 17.53 uur. Wonder boven wonder reed die trein wel, maar uiteraard met de nodige vertraging. Op zich vind ik dat geen ramp, inmiddels ben ik gewend aan vertragingen bij de NS. Wat wel irritant is, is dat er wordt omgeroepen 'dat in overeenstemming met de dienstregeling' de trein op tijd Leiden Centraal binnenrijdt, terwijl we daar met 5 minuten vertraging aan komen kakken. Überhaupt vind ik een omroepbericht van die strekking irritant: alsof de NS wil benadrukken dat ze ook wel eens op tijd rijden (en daarmee wel naar behoren hun taak uitvoeren).

Vanochtend met die vermeende brand op Schiphol reed er geen één trein meer naar Amsterdam Zuid. Ik begrijp dat de NS daar niet veel aan kan doen, maar als de NS eens zou meedenken met de reiziger, dan zou de NS bussen inzetten richting Schiphol en Amsterdam Zuid. Maar meedenken met de reiziger, weet ik inmiddels, is teveel gevraagd bij de NS.

Ik baal er erg van dat ik wekelijks op het traject Leiden-Utrecht te maken heb met vertragingen, uitgevallen treinen, defecten, stilstaande treinen in weilanden en noem maar op. Zonder overdrijven: het is het afgelopen half jaar niet één keer een week lang vlekkeloos verlopen. Kennelijk is dat ook teveel gevraagd bij de NS.
Reputatie 1
Vandaag is het weer zo ver. De trein van Leiden naar Utrecht van 7.22 uur eindigt in Alphen en valt uit wegens een stroomstoring. Nu moet ik vanaf alphen eerst terug naar Leiden. Momenteel staan we stil in de middle of nowhere wegens 'bizarre berichtgeving', aldus de conducteur.
Als we ooit op Leiden aankomen moet ik via Schiphol omreizen, daar overstappen op de trein naar Utrecht. In plaats van 8.04 uur kom aan, áls ik op Leiden en Schiphol m'n aansluiting haal, om 9.05 uur. Ruim een uur later dyus. Ik heb een trajectkaart waar ik maandelijks een vermogen voor betaal. Kom ik in aanmerking voor een geld terug regeling?

Ik baal er enorm van dat er altijd wel wat is met de NS. Ik mis nu m'n eerste afspraak en kom nu veel later aan op werk. Waarom kan het op het traject Leiden-Utrecht nooit eens een keer één hele week goed gaan? Één week. Het is om moedeloos van te worden. Ondertussen betaal ik me scheel aan een trajectkaart die nadeliger is dan de oude jaartrajectkaart en gaat de kwaliteit alsmaar achteruit. Ik ben de NS zó zat.
Reputatie 1
Gisteravond laat was er nog niets aan de hand, maar nu zijn alle treinen van Leiden naar Utrecht uitgevallen. Net als vorige week kom ik nu dus niet tijdig op m'n werk. NS, wederom bedankt voor de dienstverlening!
Reputatie 1
Op advies van de servicemedewerker op Leiden cs ben ik naar Den Haag cs gereisd, omdat vanaf daar wél een trein naar Utrecht zou gaan. Eenmaal aangekomen op Den Haag cs word ik daar door een servicemedewerker geadviseerd om via Leiden cs naar Utrecht te reizen.
Heel erg fijn deze tegenstrijdige informatie. Nu ben ik een dik half uur voor niks aan het reizen én weer terug bij af. Bedankt voor dit fijn staaltje dienstverlening NS! Is er íets dat jullie wél kunnen?

Elke week is het wel wat met de NS op het traject Leiden-Utrecht. En voor deze aanhoudende wanprestatie betaal ik maandelijks een vermogen aan mijn trajectvrij abonnement, maar daar krijg ik vrij weinig voor terug.
Reputatie 1
Gisteravond was er nog niks aan de hand, maar vannochtend vallen opeens de rechtstreekse treinen uit van Leiden naar Utrecht. De treinen van 7.22 uur en van 7.52 uur uitgevallen. Fijn begin van de week weer, bedankt NS!
Reputatie 1
Heen van Leiden naar Utrecht vielen vanochtend opeens de rechtstreekse treinen uit. Nu op de terugweg van Utrecht naar Leiden komt de trein aan op spoor 18a (conform de dienstregeling), rijdt de trein door tot aan het einde van spoor 18b. Onbegrijpelijk. Dus de hele horde mensen die kant op. Dit gebeurt wel vaker, en steeds krijg je dan als reiziger te horen: o sorry, foutje.
Ach, ik moet ook niet te veel verwachten van de NS.
Reputatie 1
Het is altijd wel wat met de NS, echt om gek van te worden.

Vandaag de trein van 18.27u proberen te pakken van Amsterdam Zuid naar Leiden. Die heeft eerst een kwartier vertraging. Vervolgens staan we op Schiphol, waar we 10 minuten stil staan voordat er eindelijk eens wat wordt omgeroepen: dit keer een probleem met de deuren. Dus haasten, de roltrap op en af van spoor 4 naar spoor 6 om te hopen dat de trein die daar -uiteraard met vertraging- vertrekt wél rijdt.

Waarom kan het nooit een week goed gaan met de NS? Zoals ik al vaker heb betoogd betaalt de reiziger een godsvermogen voor het vervoer met de NS, maar krijgt daar vrij weinig kwaliteit voor terug. Wat de reiziger wel krijgt zijn vertragingen, stilstaande treinen in weilanden, te korte treinen en daardoor bomvolle treinen, onjuist informatie op de NS-app en een steeds duurdere vervoersprijs. Ik kan me voorstellen dat e.e.a. bij sommige mensen in de hand werkt. Ik krijg steeds meer het idee dat er louter incapabele lui werken bij de NS. Nee, ik heb geen goed woord over voor de NS!

In andere landen heb ik nog nooit zoveel ellende meegemaakt met de trein. Zelfs in Rusland in -8 rijden de treinen gewoon en ook nog eens op tijd.
Reputatie 1
Het verbaast me dat het de NS zelfs niet op de rustigste dag van de week, de vrijdag, de enige dag waarop je überhaupt kans maakt op een zitplek, het niet voor elkaar krijgt om de treinen 'gewoon' te laten rijden. Van NOI naar Dordrecht heeft de trein 25 min vertraging, vol perron omdat er nu maar 1 trein in drie kwartier gaat en er wordt alvast omgeroepen dat het achterste deel van de trein is afgesloten (lijkt me héél handig.. Not).
Vandaag kan de NS in ieder geval vrijdag de 13e als excuus aanvoeren, voor de afwisseling.
Reputatie 1
Waarom lukt het zelfs op vrijdag, waarop het reizigersaantal beduidend lager is, de NS niet om op tijd te rijden? Het is weer raak bij laan van NOI waar de trein naar Vlissingen een kwartier vertraging heeft. Inmiddels een vol perron, het is nu wachten op de te korte trein.
Reputatie 1
Vanavond was het wéér raak, het is echt om gek van te worden.
Trein van 21.22 uur vanaf Rotterdam cs via Laan van NOI naar Voorschoten. De trein vanaf NOI zou om 21.50 uur gaan. Eerst wordt er subtiel 5 min vertraging aangegeven. Dan 10, dan zelfs 15 en zoals gebruikelijk komt de trein zelfs te vervallen en gaat de volgende trein pas een half uur later.
Dan komt er vast nu weer een reactie van de NS in de trend van "ik kan me voorstellen dat vertraging vervelend is" en "je kunt je geld terug vragen".

M'n tijd krijg ik er niet voor terug. Waarom lukt het zelfs op dit tijdstip niet om op tijd te rijden? Is er íets dat jullie bij de NS wél kunnen?! Dit is echt zó'n incapabele organisatie, ongelooflijk. Het is dat de toko me belastinggeld overeind wordt gehouden, elk ander bedrijf was al op de fles gegaan!
Reputatie 1
En jahoor, na de ellende van gister is het vandaag ook weer raak: de trein van 8.14u van NOI naar Rotterdam vervalt, dus dat betekent weer vertraging en wachten op de volgende trein.

Het maakt dus kennelijk niet uit op welk tijdstip je reist; in de avond, op vrijdagochtend als veel mensen vrij zijn, de NS krijgt het maar niet voor elkaar om de reiziger tijdig van A naar B te brengen. Ondertussen verhoogt de NS -schaamteloos- wel jaarlijks de vervoerbewijzen. En als je je geld wil terugvragen is dat een hels gedoe. Eerst moet je een formulier invullen, dan proberen ze je na 2 weken weg te zetten met een afwijzing, dan kun je er weer achteraan bellen en pas dan wordt er erkend dat je inderdaad aanspraak maakt op de geld terug regeling. Dat gedoe komt dus nog eens bovenop al die vertragingen.
Ik heb Yvo via een privébericht laten weten dat ik 4 topics heb aangemaakt, waaronder dit topic. Dit zijn topics waarin ik 29 van zijn topics heb gebundeld. Dit houdt het forum overzichtelijker, voor andere forumleden maar ook van ons.

Verder wil ik Yvo eraan herinneren de druktemelder te blijven gebruiken. Het zal helaas niet direct tot verandering leiden, maar de meldingen worden door NS absoluut serieus genomen en onderzocht. Bij voldoende meldingen wordt er een onderzoek gestart. Hopelijk merkt Yvo ook op zijn traject(en) snel verbetering.

Wat betreft de communicatie tijdens vertragingen: blijf ook dit vooral melden, met name bij het personeel. We doen ons uiterste best om de informatie zo goed en tijdig mogelijk te brengen, maar helaas komt het soms voor dat reizigers onvoldoende worden ingelicht. Ook wij betreuren dit.

Reageer