beantwoord

05/05/17 Onterecht uigezet 20.06 naar Baarn


Gisteren was ik naar Utrecht met mij stadfiets op de train, zoals ik doe regelmatig, geen fouwfiets trouwens. Mijn plan was de 20.06 richting Baarn te nemen om thuis te komen. Ík kom uit op de peron via ingangportier onder de spoorlijnen vanuit de Tivoli-Vredenburg kant.

Ik kijk de treincoupen aan om de fietscoupe te finden. Zoals regelmatig de laaste tijd was er geen fietscoupe op deze trein (traject Zwolle-Baarn-Bilthoven-Utrecht). Dus ik heb een rustig coupe gevonden in de midden van de trein, mijn fiets op slot gedaan netjes bij de coupe ingang en een plek voor mijzelf gevonden boven in de trein. Approx 19.55

Een minute later stapt de conducteur de coupe binnen, zegt hij,"Van wij is de fiets?"
"Van mij" zij ik.
"je moet het in de fiets coupe zetten" zij hij
"Er is geen fietscoupe op deze trein" zij ik
"Je wel, je moet uitstappen en dan zien je het wel"
"Nee, ik heb al gekeken, Welke coupe dan? Er is geen fietscoup op deze trein" zij ik
"Je moet uitstappen en kijken, er is er wel een" zij hij
"Ik hoeft niet uit te stappen om te kijken, ik heb al gekeken, er is zeker geen een. Vertel mij welke coupe daan?"

Toen was deze conductier zeer geirriteered geworden en heeft mij verteld als ik nu niet gelijk zal uitstappen met hem om te kijken voor de fietscoupe kan ik niet op deze trein rijden.

Dus ik stap op onder protest en met hem en mijn fiets de lengte van de trein gelopen, waarvan het duidelijk was dat er geen fietscoupe was. Tijdens dit koort ( 3 of 4 coupe ) loop hep ik gezegd tegen hem, "Zien je wel, er zijn geen fietscoupen op deze trein"

Hij was nog meer geflustered en heeft een cigarette opgestoken en mij verteld, "Je hebt niet gekeken, je ga niet met deze trein", nu omdat ik vervelend en moelijk doen?!

Natuurlijk heeft dat mij geirriteerd omdat hij heeft de foutje gemaakt, niet ik, en nu kan ik niet verder, dus wij begon een "heated discussion" te hebben over de feiten.....er was geen fietscoupe op de trein! Ik stap in de trein ( invalied coupe) met mijn fiets. Hij wil nu dat ik uit de trein stappen, ik heb "Nee" gezegd, "Ik heb hier niks verkeerds gedaan"

Dat kan hij ook niet nemen en misschien gewoon, "Sorrie, tja, ik heb een foutje gemaakt" zeggen.
Nee, hij wil het niet meer hebben over wel of geen fietscoupe en zegt nu alleen, "je gaat niet op deze trein rijden" Terwij hij op zijn radio de security ploeg heeft gevraagd om snel langs te komen om een heel vervelend reizeger van de trein uit te hallen!

Ik was zeer geshroken waneer niet eens een minuut later 3 security kerels langskwam en heeft mij bijna physiek van de trein uitgehaald terwij de conducteur heeft tegen ze geleugen. Niks over de fietscoupe gezegd allen dat ik was vervelend aan het doen en wil niet uitstappen. Wat een onzin,zeg.

Ik schaamde me, er was een aantal mensen op de peron die heeft wat ervan gezien. Ik ben een company director/werkgever in Utrecht met +/- 60 man in dienst, in de service sector, horeca, en zal nooit iemand behandelen in de respectloos maneer dat ik was behandeld, alsof ik de leugenaar was!

Dus ik stap uit +/- 20.04 en begin een waardloos discussie met de 3 security mannen die weet hellemaal niets over wat is er feitelijk gebeurd. Dat zeggen ze ook, en het maakt ze niks uit, de conducteur is hun colleaga, eind verhaal, klaar!

Rond 20.20 hep ik de volgende trein genomen en NS klantenservice gebeld om direkt een klacht intedienen, ik was verteld als ik dat zal willen doen telefonische er woord geen feedback of follow up aan mij gegeven, en dat ik kan beter via NS.nl doen. Daar heb ik gekeken, maar ik zie geen maneer om een official klacht intedienen, dus ben ik hier beland.

Ik ben engels, sorrie voor mijn slechte geschreven nederlands, ik hoop de uileg is hier duidelijk genoeg.. Ik wil graag dat iemand van NS contact met mij opneemt om dit verder te bespreken, hopelijks deze keer in een normaal maneer.
icon

Beste antwoord door Slidestops 6 mei 2017, 17:47

Iedere trein heeft een fietscoupé. Ja echt allemaal, dus ook die van u heeft er een.

Als u op een plek staat waar dit niet is toegestaan, mag een conducteur u een aanwijzing geven betreffende de orde rust veiligheid en goede bedrijfsgang, om die plaats/de trein te verlaten. Een fiets is alleen toegestaan op de daarvoor ingerichte plaats.
Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
Iedere trein heeft een fietscoupé. Ja echt allemaal, dus ook die van u heeft er een.

Als u op een plek staat waar dit niet is toegestaan, mag een conducteur u een aanwijzing geven betreffende de orde rust veiligheid en goede bedrijfsgang, om die plaats/de trein te verlaten. Een fiets is alleen toegestaan op de daarvoor ingerichte plaats.
De reden dat ik was gisteren beenidged in de invalied coupe naar dat ik heb de lengte van de trein gelopen met de conducteur was omdat er was geen fietscoupe op de trein, hoe vaak moet het gezegd?

Wat ik heb eerder gemeld hier, er zijn regelmatig geen fietscoupen.
Als men daar een DDAR inzet, dubbeldekker met groene bankjes en een locomotief ervoor snap ik uw probleem. Vaak staat op die oude trein geen fietsbalkon aangegeven. Als u vaker dit soort treinen heeft, dan kunt u het beste de fiets op het balkon direct achter de locomotief plaatsen. Daar is voldoende ruimte ervoor. Stammen die origineel nog rondrijden hebben vaak wel een fietsbalkon.
Als Hoofdconducteur ik neem aan dat wat je zegd klopt. Als dat zo is moet dan de conducteur dat doorgeven als gevraagd, toch?

Hij moet ook mij niet uitzetten met leugen tegen mij en de security, toch?

Mij klacht hier gaat niet over de locatie waar ik moet mijn fiets plaatse, ik reis vaak op de trein en zet mijn fiets altijd in de fietscoupe als dat aanwezig is ( dus voor de duidelijkheid met een groter geel sticker op de coupe ingangsportier ) het gaat over de maneer dat ik was onterecht uit van de trein gezet door een oneerlijk, boos en buiten proportie ontredelijk conducteur. Dat is mijn klacht, daar wil ik aantword op.

Mijn email adress is gemeld natuurlijk hier, ik wil graag dat mijn klacht word serious genomen en bekeken, niet zoals wat nu gebeurd in deze Forum, weggeduwd met een uitleg over hoe ik kan volgend keer een plek voor mijn fiets vinden!
Iedere trein heeft een fietscoupé. Ja echt allemaal, dus ook die van u heeft er een.

Als u op een plek staat waar dit niet is toegestaan, mag een conducteur u een aanwijzing geven betreffende de orde rust veiligheid en goede bedrijfsgang, om die plaats/de trein te verlaten. Een fiets is alleen toegestaan op de daarvoor ingerichte plaats.


Jouw colleaga hieronder zegt heel wat anders! Dus zijn er "ältijd" fietscoupen of niet?
Reputatie 7
Die zij er ook altijd, maar in het geval van de DDAR niet altijf aangeggeven
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5573/2017-05-05T20:06:00+0200
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5573/2017-05-05T20:06:00+0200

Dankje wel Nooduitgang!

Dus van de link is het duidelijk aangegeven dat mijn 20.06 trein was een zogenoemde DDAR, en Hoofdconducteur Slidestops heeft net boven gezegd een DDAR is een trein waar de fietscoupe, "Is niet altijd aangegeven"
Ik ga ervan uit dat een moderator uw klacht oppakt en ermee aan de slag gaat. Op een klacht tegen een hc zult u geen terugkoppeling ontvangen.
Ik hoop het wel, als dit de enige maneer om een klacht in te dienen bij NS is het te treist voor worden! Is er geen email adres voor klachten? Ik heb het niet kunnen vinden
Badge +3
http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Via het contactformulier 'Mail Consumenten' kun je een bericht sturen. Maar NS geeft zelf aan dat er achterstand is in het beantwoorden. Via dit forum zou het behandelen van je klacht sneller moeten gaan.
http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Via het contactformulier 'Mail Consumenten' kun je een bericht sturen. Maar NS geeft zelf aan dat er achterstand is in het beantwoorden. Via dit forum zou het behandelen van je klacht sneller moeten gaan.


Dankje wel en gedaan!
Reputatie 4
Hopelijk zijn er nog wat fietsstickers over voor DD AR. Misschien kan een moderator vragen aan de onderhoudsafdeling of ze die bij een beurt op kunnen plakken.
Wat een vervelende situatie, cristos71. Ik kan me voorstellen dat dit erg oneerlijk overkomt. Goed dat je dit via het contactformulier hebt aangegeven. Mijn collega zal dit doorsturen naar de betreffende afdeling zodat de conducteur erop aangesproken kan worden.
Iedereen bedankt voor de aanvullingen 🙂 En goed idee inderdaad, volvo8700. Ik ga kijken of ik dit een zetje kan geven.
Nou, ik wacht af een dag of twee contact van NS, als dat is niet voorkomend plak ik gewoon op FB
Iedere trein heeft een fietscoupé. Ja echt allemaal, dus ook die van u heeft er een.
Zover ik kan nagaan (diverse filmpjes zitten afkijken) zit bij DDAR de fietsingang in het zogenaamde ABv rijtuig. Er was echter bij de herintrede van DDAR een ernstig tekort aan ABv rijtuigen doordat deze gebruikt waren in het DDZ project om de zesdelige stammen te maken. Hierdoor heeft slechts een derde van de DDAR treinstammen zo'n rijtuig gekregen. De overige stammen hebben geen ABv rijtuig met fietsbalkon, en ik kan niets ontdekken van dat men een ander balkon aangewezen heeft als alternatief.

En ja, de treinstam die op ovtijden genoemd wordt op deze rit betreft zo'n stam zonder ABv rijtuig.
Reputatie 7
Laat ik hem dan zo formuleren; elke trein heeft een plaats waar je fiets in mee mag. Ook als het dus in het geval van een aantal DDAR stammen niet aangegeven is, mag hij dan daar toch in mee.

Als de conducteur dit echter weigert omdat hij zelf fout zit, is dat uiteraard niet correct.

Ik was er overigens van overtuigd dat ook op de DDAR altijd stickers waren, als dat niet zo is, is dit mijn fout.

Maar nogmaals, sticker of geen sticker, er kunnen altijd fietsen mee op de grote balkons van een DDAR. De meeste plaats is vaak tegen de loc aan.
Nou, ik wacht af een dag of twee contact van NS, als dat is niet voorkomend plak ik gewoon op FB

De hc wordt aangesproken op zijn manier van handelen, maar daar krijgt u geen bericht van. Zo werkt het nu eenmaal.
Los van die fout rookte hij dus ook nog.

En al de tweede conducteur die zich zo gedraagt, wel opvallend.
Badge +3
Het zou natuurlijk dezelfde kunnen zijn die dit gedrag op meerdere plekken in het land vertoont.


De hc wordt aangesproken op zijn manier van handelen, maar daar krijgt u geen bericht van. Zo werkt het nu eenmaal.


Als ze neem geen tijd of moiete om mij personnelijk te berichten of inlichten over hum mening, na dat ik heb twee keer een klacht ingediend ( hier en via het formulier ) dan zal ik op social media moeten plakken.....hellas zo werkt het tegenwordigmet met mensen anno 2017!
Reputatie 6
Badge
Klopt, op social media houden mensen van sensatie. Als je boek klaar is, kun je mij dan vertellen waar ik het kan kopen?
Klopt, op social media houden mensen van sensatie. Als je boek klaar is, kun je mij dan vertellen waar ik het kan kopen?

LOL! IDD! Ik ben van zelf hellemaal niet zo, maar ik vind het onacceptable in dit situatie dat ik geen antwoord op zal krijgen. En als ik moet aandacht aan mijn situatie in een andere manier om antwoord van NS te krijgen, dan, "So be it!"

Anders heeft het geen nut om een real klacht intedienen bij NS en het bedrijf kunt doen wat ze wil zonder consequenties van gedrag.
Zo, een week geleden heb ik mijn klacht ingediend via NS contact formulier.......wie denk dat ik heb wat van ze gehoord?

Wel ik kan zeggen dat ik heb niks van ze gehoord en dat vind ik waardeloos.

Reageer