11 maar lijk 13

• 7 oktober 2016
  • 10 reacties
  • 199 Bekeken

Ik ben 11 jaar maar lijk 13
Ik wil met de trein opstap alleen kan dat en ja met een kinder kaart ?

10 reacties

Reputatie 6
Badge
Je kunt alleen reizen met een zogeheten Railrunner (€2,50, de hele dag door heel Nederland), maar ook kun je gratis meereizen met een begeleider van 18 jaar of ouder mits je een eigen OV-chipkaart bezit en jij een Kids Vrij abonnement hebt.
Reputatie 2
Ik ging vroeger toen ik 11 was ook wel eens alleen op reis, destijds (ruim 20 jaar terug) kon dat tegen het voordeelurentarief -40% korting, als je zonder begeleider reist. Hoe het nu zit weet ik niet, misschien dat dit meer een vraag is voor een moderator of een van de meelezende NS medewerkers? Het lijkt me dat je in ieder geval met een (voltarief) chipkaart gewoon op pad kunt, of met een actiekaartje van de AH/Blokker/Kruidvat/Spoordeelwinkel etc.
Reputatie 7
@casparwijnen antwoord van landrsthrn is correct 😉
Ik ben 11 en mijn vriend ook van 11 maar we lijken wel ouder ag ik dan met een railruner kaar reizen ?
Ik ben alleen namg dat de conducteur denkt dat ik te oud ben
Reputatie 7
Geen probleem. Als je daar bang voor bent kun je even een kopie van een paspoort mee nemen om het te bewijzen 😉
Ja ik heb een pasje kan ook wel denk ik toch nniet een is maar wel waar iets van mij staat
Reputatie 6
Badge
Je kunt inderdaad een kopie van je paspoort meebrengen als bewijs 🙂
Op die pasje staat me naam en geboorte door mijn moeder ingevuld ook goed
Liever een kopie van een geldig identiteitsbewijs, of iets waar een foto op staat en je naam en geboortedatum op afgedrukt zijn, zelf ingevulde passen zien wij liever niet als bewijs dat je idd 11 jaar bent.

Reageer