beantwoord

1e klas

Wanneer treedt de ns tegen mensen die lekker gaan zitten in de 1e klas. De 2e klas zit vol gaan ze doodleuk in de 1e zitten. Vandaag of morgen kan ik mijn mond niet houden. zit nu in de trein naar Amsterdam van 20.02 uit Eindhoven
icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 januari 2017, 11:12

We krijgen redelijk vaak klachten binnen waarbij reizigers het vermoeden hebben dat er een persoon in de 1e klasse zit maar daar geen geldig kaartje voor heeft. Ook redelijk vaak krijgen wij daarna een berichtgeving dat er controle heeft plaatsgevonden en desbetreffende nog steeds 1e klasse zit. Alsnog snap ik de frustratie bij deze reizigers maar het klopt inderdaad niet altijd. Alsnog zijn er helaas te veel reizigers die deze regel overtreden en illegaal 1e klas reizen, voornamelijk bij drukte. Onze conducteurs proberen hier uiteraard tegen op te treden. Het melden aan een conducteur dat je het vermoeden hebt kan geen kwaad en wil ik ook als advies meegeven.

Bekijk origineel

7 reacties

Hoe weet u dat deze reizigers niet over een eersteklas vervoetsbewijs beschikken? Als u het vermoeden heeft dat er meerdere personen zwartrijden kunt u de conducteur waarschuwen of via één van de andere kanalen contact opnemen met de NS.
kan aan ze ziens en tegenover me is 2e klasse vol en conducteur heb ik nog steeds niet gezien vanaf Eindhoven zit nu voorbij Utrecht
Reputatie 7
Dat kun je van buiten bijna nooit aan iemand zien. Dat lukt echt alleen als het een zwerver oid is.. En zelfs dan verbaas je je soms.
Reputatie 5
Badge
Ik reis in de weekenden ook vaak eerste klas, maar soms voel je het gewoon aan. Vooral als het groepen mensen zijn, en vaak ook jongeren. Toeristen rond Schiphol willen de eerste klas ook niet begrijpen, en dan verwelkom ik ze vriendelijk in the 'Luxuory First Class'.
Vaak is dat al een reden dat ze opeens snel verder naar de tweede klas lopen 😉.

Maar ik maak gewoon te vaak mee dat er in de 1e klas iemand weggestuurd wordt voor V&S of een HC.
Reputatie 6
Badge
Je kunt dit niet aan de buitenkant zien, geloof me. Ik heb zelfs een keer een groepje Afrikanen in klederdracht in de 1e klas gezien, conducteur controleerde kaartjes en alles was oke. Jongeren zou je het snelst kunnen verdenken, aangezien die het vaak een kick vinden om schijt te hebben aan de regels.
We krijgen redelijk vaak klachten binnen waarbij reizigers het vermoeden hebben dat er een persoon in de 1e klasse zit maar daar geen geldig kaartje voor heeft. Ook redelijk vaak krijgen wij daarna een berichtgeving dat er controle heeft plaatsgevonden en desbetreffende nog steeds 1e klasse zit. Alsnog snap ik de frustratie bij deze reizigers maar het klopt inderdaad niet altijd. Alsnog zijn er helaas te veel reizigers die deze regel overtreden en illegaal 1e klas reizen, voornamelijk bij drukte. Onze conducteurs proberen hier uiteraard tegen op te treden. Het melden aan een conducteur dat je het vermoeden hebt kan geen kwaad en wil ik ook als advies meegeven.
Erryt bedankt voor het antwoord

Reageer