beantwoord

1e klas

• 5 maart 2017
  • 8 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 2
Er zitten personen in de eerste klasse die er niet horen. Is het mogelijk om de conducteur te waarschuwen, want die zie ik niet. Of kan ik anders geld terugkrijgen die ik betaald heb voor mijn upgrade? Wilde ik de rust zitten.
Trein 2405 tussen Uitgeest en r'Dam CS. Nu bij Sloterdijk.
icon

Beste antwoord door Slidestops 5 maart 2017, 21:45

Elke trein rijdt met een conducteur rond als het goed is. Er zijn overigens 2 eerste klassen (voor en achter) mocht je heel veel last hebben kun je eventueel de andere pakken. Ik snap dat dit niet wenselijk is, maar dat is enige wat ik nog op afstand kan verzinnen..
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Conducteur stapt elk station in en uit dus die kun je zo herkennen. Maar waarom denk je dat ze geen 1e klas kaart hebben, dat kun je van de buitenkant meestal niet zien 😉
Reputatie 2
Ze vertelden net dat de conducteur er niet is. "Kom, gaan we eerste klas zitten". Ze staan stijf van de wiet. 😞 Waarom heb ik deze pech altijd?
Reputatie 7
Elke trein rijdt met een conducteur rond als het goed is. Er zijn overigens 2 eerste klassen (voor en achter) mocht je heel veel last hebben kun je eventueel de andere pakken. Ik snap dat dit niet wenselijk is, maar dat is enige wat ik nog op afstand kan verzinnen..
Reputatie 2
Toch bedankt.
Als er drugsoverlast is kun je beter de politie gaan bellen bel dan altijd in verdachte situaties 112. Er word rond ASD vaak misbruik van gemaakt door om in de 1e klasse te gaan zitten en een conducteur vindt je namelijk amper. Misschien door de automatisering. Zeker in de weekenden. Zo heb ik ook een keer mee gemaakt dat jongeren van ASDM naar ALMB moesten en drugs gingen blowen in de 1e klasse. Ik ben gelukkig wel een conducteur tegen gekomen en die hebben samen met de politie een proces verbaal opgemaakt.
NS kan iig zorgen dat mensen die in eerste klas zitten ook daadwerkelijk betalen voor 1e klas. Kaartjes controleren.....lijkt mij een van de taken van een conducteur?
Reputatie 7
Hoe gek het ook klinkt, het is geen taak voor ons om te controleren ;)

Belangrijkste is veiligheid. Veilig rijden, veilig vertrekken en veilig onderweg. Het doel is ongeveer 1x per 45 minuten langs te komen, maar dat hoeft niet controlerend te zijn. Verder vinden we punctualiteit belangrijk en is dat ook een van onze prioriteiten. Dan nog het omroepen, ook bij calamiteiten. Controle komt eigenlijk helemaal achteraan.
Ok jammer want ik zie het als geld weggooien...bedankt voor je duidelijk antwoord. Idd punctualiteit en veiligheid is de focus tegenwoordig.

Reageer