beantwoord

1e klas bezet door mensen zonder 1e klas kaartje

Ik reis elke dag van Rotterdam naar Amsterdam met de intercity direct in de eerste klas. Wat me opvalt is dat minstens de helft van de mensen die in de eerste klas zitten hier geen kaartje voor hebben, met name tussen Amsterdam Centraal en Schiphol. Wanneer er gecontroleerd wordt, komen mensen er , met enkel een verzoek om ergens anders te zitten, vanaf. Waarom worden er geen boetes uitgedeeld?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 3 maart 2017, 11:02

Bedankt voor de aanvullende gegevens Lisanne. Ik ga hier een duidelijke melding van maken; goed dat je dit hebt aangekaart!

@Bob Ik moet toegeven dat de situatie voor Traject Vrij-reizigers niet ideaal is. Ik zal dit punt nogmaals aankaarten bij de productmanager.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedenavond lisanne565, en welkom op ons forum. Goed dat je ons gevonden hebt.

Ik snap inderdaad dat het vervelend is om zelf een 1e klasse kaartje te kopen, als het blijkt dat mensen die dat niet doen er veel te makkelijk vanaf komen. Heb je het idee dat mensen hierdoor vaker in de 1e klasse gaan zitten? Zou je me trouwens nog kunnen vertellen op welk tijdstip je dit vaak meemaakt? Dan kan ik je signaal in ieder geval bij de conducteurs neerleggen.
Reputatie 7
Badge +3
Soms heb ik het gevoel dat ook veel conducteurs niet meer in de eerste klas geloven. Het zou goed zijn als NS-commercie zich eens over de eerste klas gaat buigen.
@chiel ns ja dit idee heb ik wel (hebben mensen mij ook verteld), vooral tijdens de spits wordt hier weinig op gecontroleerd. Ik reis vooral rond 8 uur sochtends en 7 uur savonds met de intercity direct
Soms heb ik het gevoel dat ook veel conducteurs niet meer in de eerste klas geloven. Het zou goed zijn als NS-commercie zich eens over de eerste klas gaat buigen.

Mogen ze ook eens gaan kijken naar hun vaste klanten met een trajectvrij abonnement, voor die groep is eerste klas omslachtig en naar verhouding veel te duur geworden.
Bedankt voor de aanvullende gegevens Lisanne. Ik ga hier een duidelijke melding van maken; goed dat je dit hebt aangekaart!

@Bob Ik moet toegeven dat de situatie voor Traject Vrij-reizigers niet ideaal is. Ik zal dit punt nogmaals aankaarten bij de productmanager.
Ik hoorde het vandaag omgeroepen worden in de trein. Dat vind ik echt top!
Reputatie 7
Fijn om te lezen dat het snel wordt opgepakt lisanne565, nu moet het nog gewoonte worden 🙂
Reputatie 7
Wat wordt er dan eigenlijk omgeroepen ? "U mag alleen in de eerste klas zitten als u een eersteklaskaartje hebt !"
Euh... ja.
Waarschijnlijk gevolgd door. Dus als ik u bij de controle zonder kaartje aantref dan krijgt u een boete.
Ik ben het er mee eens dat dit een probleem is. Zelf erger ik mij hier ook dagelijks aan, zeker als mensen eerst de tweede klas in lopen en dan weer terug komen naar de eerste klas.

Echter moet je ook niet te snel oordelen. Vandaag werd ik onterecht beschuldigd door medereizigers van het niet bezitten van een eersteklas kaart, terwijl ik deze wel gewoon heb. Kortom oordeel niet puur op uiterlijk of iemand wel of niet een eerste klas kaart bezit. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar er zijn blijkbaar mensen die dit wel doen.
Reputatie 6
Badge
Banjo helemaal mee eens, onterechte beschuldiging zou eigenlijk ook beboet moeten worden, maar nee hoor, dat is volledig normaal en is zogenaamd "preventief".

Reageer