1e klas frustratie 😡

• 19 februari 2019
  • 31 reacties
  • 1876 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Om hier nog een laatste keer op in te haken, NS gaat geen extra mensen inzetten om 1e klas reizigers met een 2e klas ticket te onderscheppen. We hebben dit al meerdere keren aangegeven en de argumenten die ik eerder heb genoemd zijn de reacties die we dan krijgen. Bovendien kun je, als je zoals Robert B suggereert, een experiment doen maar dan zal de roep om eenzelfde experiment voor andere zaken, denk aan de stiltecoupé, alleen maar groter worden. NS kan dit simpelweg niet verantwoorden. Er is voldoende controle, ook al geef jij aan dat jij dit anders ervaart, Sander-VH.
Reputatie 3
Om hier nog een laatste keer op in te haken, NS gaat geen extra mensen inzetten om 1e klas reizigers met een 2e klas ticket te onderscheppen. We hebben dit al meerdere keren aangegeven en de argumenten die ik eerder heb genoemd zijn de reacties die we dan krijgen. Bovendien kun je, als je zoals Robert B suggereert, een experiment doen maar dan zal de roep om eenzelfde experiment voor andere zaken, denk aan de stiltecoupé, alleen maar groter worden. NS kan dit simpelweg niet verantwoorden. Er is voldoende controle, ook al geef jij aan dat jij dit anders ervaart, Sander-VH.

Hoe kunnen wij er dan zelf tegen optreden? Want elke keer als wij als reizigers die ons storen zoiets melden, hebben we het idee dat we steeds minder serieus genomen. ik heb dat persoonlijk vooral omdat ik dan geen reactie op die tweets/ DM's krijg, en als ik een dag later dan ergens anders mee kom ik daar wel direct antwoord op krijg. Vind ik vervelend, want ik weet dat jullie je inzetten bij klantenservice voor ons als reizigers, alleen mis ik soms wel de response. En dat terwijl wij wel de reizigers zijn die betalen om met jullie als vervoerder te kunnen reizen. Het is niks persoonlijks hoor Jouke, maar het lijkt mij dat we met z'n allen kunnen zorgen dat het verbetert toch?

Als iemand weet hoe we dit in kaart kunnen brengen en hoe we op een normale manier met elkaar dit kunnen oplossen, dan graag. Ik breng het in ieder geval voor mezelf in kaart, en ik hoop dat dit probleem op de langer termijn zal oplossen.
Meer controlerend personeel is ook helemaal niet nodig. Sander VH maakt regelmatig mee dat hij op het traject Groningen - Rotterdam in het geheel niet gecontroleerd wordt, ik ervaar hetzelfde op het traject Amsterdam - Maastricht, we kunnen dus wel zeggen dat het een landelijk probleem is. Nu wordt er vaak geroepen dat de conducteurs meer taken hebben dan het uitvoeren van controles (wat de werkzaamheden zijn waarvoor ze zich stelselmatig tussen 2 stops in de achterste cabine van een trein opsluiten heb ik al vaker gevraagd, nog altijd zonder antwoord) maar het gaat er bij mij niet in dat er op een traject van meer dan 2 uur geen tijd is om een trein in zijn geheel te controleren op momenten dat het niet zo druk is dat er niet door de trein gelopen kan worden. Ik zie ook af en toe conducteurs die een controle uitvoeren en dan die zie ik dan nog 3 of 4 keer voorbij lopen, waarbij de later ingestapte passagiers gecontroleerd worden, het kán dus wel ...
Reputatie 3
Om ook nog even niet alleen maar te zeuren, ik heb vandaag toch echt een wonder meegemaakt.

Trein 544 bevat vandaag meerdere conducteurs (3!) Maar liefst. Ik kwam een van hen gelijk tegen en ook meteen controle. Heerlijk! Ook vertelde deze HC dat ze verspreid zitten over de trein, voor goede serviceronden etc. Het is dus toch mogelijk!

Nu heb ik dan vaak wat te klagen als het om conducteurs en werkelijke zichtbaarheid gaat. Dit vind ik wel geweldig. Vandaag ben ik in ieder geval ontzettend te spreken over de conducteurs! Ze verdienen een bloemetje.

@Jouke NS dat het onmogelijk is is dus bij deze ongeldig verklaard lijkt mij 😋😜

Ik wens jullie allen een goed weekend toe! ☀️
En dat op de “Dag van het Werkplezier”! 🤔😏

Het punt lijkt me dat het NS is die stiltecoupé’s en eersteklascoupé’s aanbiedt, wat verwachtingen schept bij de reiziger. Als reiziger vervolgens laten weten dat de reisbeleving sterk afwijkt van de verwachting, wordt er gereageerd dat daar weinig aan te doen is. Waarom op grote schaal andere coupé’s inzetten als het je niet interesseert of je het personeel niet hebt om erop toe te zien dat die gebruikt worden zoals bedoeld? Schaf het dan af, dat is voor iedereen helder. Nu is het net of de reizigers iets geks van NS vragen, terwijl jullie ervoor kiezen om het aan te bieden en de reiziger slechts kiest voor één van de mogelijkheden binnen het aanbod (waarvoor in het geval van de eerste klas ook extra betaald moet worden).

Reageer