beantwoord

1e klas opgeheven wegens drukte

Reputatie 4
Vandaag 26-04 werd In de intercity van Schiphol naar Lelystad Centrum van 16.48, ritnummer 2450, de 1e klas werd opgeheven door de conducteur vanwege de drukte. Oorzaak was een defecte trein. Ik reisde met een 1e klas toeslag aangezien ik rustig wilde reizen. Dit is er niet van gekomen. Heb zelfs moeten staan tussen Schiphol Airport en Amsterdam Zuid. Is er enige vorm van coulance mogelijk in de vorm van een gratis 1e klas toeslag? Gratis 1e klas toeslagen zijn ook weer uitgedeeld via de treinpakkers, dus zou niet inzien waarom dit nu niet zou kunnen.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 26 april 2018, 21:19

Ik zie dat je via dit topic al hebt ontdekt dat je geen aanspraak maakt op een restitutie of een andere vorm van coulance. Ik snap dat je dit liever anders had gezien. Ik zal je suggestie om dit wel te doen doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Ik hoop dat je dit niet nogmaals mee hoeft te maken.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik zie dat je via dit topic al hebt ontdekt dat je geen aanspraak maakt op een restitutie of een andere vorm van coulance. Ik snap dat je dit liever anders had gezien. Ik zal je suggestie om dit wel te doen doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Ik hoop dat je dit niet nogmaals mee hoeft te maken.
Dit is niet te controleren voor de klantenservice omdat dit niet gemeld wordt door de HC, ook komen deze maatregelen maar zelden voor dit ter bescherming van de 1e klas reizigers.

En in de uitzonderlijke situatie dat de trein door omstandigheden overvol is en er geen zitplaatsen meer zijn dan wordt deze maatregel toegepast, al wordt dit zeer terughoudend gedaan.

Andere optie zou zijn dat de trein wordt opgeheven omdat het niet meer verantwoordt is reizigers te vervoeren, zelf ben ik niet voor deze maatregel maar er zijn zat collega's die dit wel zo doen.

Coulance voor de 1e klas reizigers is er in deze dan niet, wel zou je een extra boekje treinpakkers kunnen bestellen bij de NS als je je daarmee gecompenseerd voelt.
Vandaag 26-04 werd In de intercity van Schiphol naar Lelystad Centrum van 16.48, ritnummer 2450, de 1e klas werd opgeheven door de conducteur vanwege de drukte. Oorzaak was een defecte trein. Ik reisde met een 1e klas toeslag aangezien ik rustig wilde reizen. Dit is er niet van gekomen. Heb zelfs moeten staan tussen Schiphol Airport en Amsterdam Zuid. Is er enige vorm van coulance mogelijk in de vorm van een gratis 1e klas toeslag? Gratis 1e klas toeslagen zijn ook weer uitgedeeld via de treinpakkers, dus zou niet inzien waarom dit nu niet zou kunnen.

Hoewel het blijkbaar dus niks oplevert, wil ik ook melding maken van een soortgelijke situatie. Vandaag 01-11-2018 een Klassewissel gekocht voor de terugreis Arnhem-Amsterdam om 17:01. Komen vanaf Ede Wageningen alle mensen erbij zonder geldig Eersteklas-ticket, omdat het een beetje druk is in de trein. Ik heb dus netjes de volle prijs betaald om eersteklas te kunnen zitten. Maar reisgenot heb ik niet gehad.
Zeer spijtig dat je dit moest ondervinden. Ik zal er een melding van maken dat dit heeft plaatsgevonden in deze trein.
Reputatie 4

Hoewel het blijkbaar dus niks oplevert, wil ik ook melding maken van een soortgelijke situatie. Vandaag 01-11-2018 een Klassewissel gekocht voor de terugreis Arnhem-Amsterdam om 17:01. Komen vanaf Ede Wageningen alle mensen erbij zonder geldig Eersteklas-ticket, omdat het een beetje druk is in de trein. Ik heb dus netjes de volle prijs betaald om eersteklas te kunnen zitten. Maar reisgenot heb ik niet gehad.

Ik heb destijds met het OV-Loket over deze kwestie gesproken. Zij konden mij niet verder helpen, omdat ik al met een gratis toeslag 1e klas had gereisd.

Zij vertelde mij wel dat er wel degelijk recht op compensatie bestaat als de 1e klas word opgeheven en je er voor betaald hebt.

Ik heb uiteindelijk na lang aanhouden via de Facebook chat een nieuwe toeslag gekregen toen ik ook mijn persoonlijke situatie uitlegde.
Reputatie 4
Volgens het OV Loket wel, maar de NS staat erom bekend om reizigers te frustreren.

Reageer