beantwoord

1e klas reizen

En weer sta ik in de 1e klas. Ik reis nu een jaar in de spits en ben nog nooit gecontroleerd op het traject den bosch -Amsterdam . Ns wanneer gaan jullie controleren in de spits zodat mensen met een 1e klas kaartje kunnen zitten
icon

Beste antwoord door Tamzin 9 mei 2018, 09:02

Het wil op dit traject nog wel eens helpen om helemaal vooraan of achteraan in te stappen omdat de reizigers zich slecht verdelen. NS heeft dat proberen op te lossen door de treinen sinds december in Den Bosch in het midden van het perron te laten stoppen maar helaas weigert de verkeersleiding van ProRail zich aan die geplande perronindeling te houden.
Bekijk origineel

5 reacties

U maakt nu een flink vooroordeel t.o.v. andere mensen welke 1e klas reizen in uw trein. U suggereert hier boven namelijk dat deze er onterecht zitten wat een aanname is welke u niet ondersteund met feiten.

Recentelijk is hier op het forum door een hoofdconducteur aangegeven dat de reizigers in de 1e klas veelal WEL in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs voor de 1e klas.

Ik snap dat u het niet fijn vindt om niet te kunnen zitten in uw trein maar helaas is dat iets wat in de spits vaak voorkomt, dit komt door materieel gebrek bij de NS waar hard aan gewerkt wordt met nieuwe treinen om dit op te lossen en ook een stuk capaciteitsgebrek op het spoor en stations in de spits.

En waarom wordt er in een overvolle trein niet gecontroleerd? Omdat de hoofdconducteur gewoon niet altijd de mogelijkheid heeft om met goed fatsoen door zo'n hele drukke trein te lopen om te controleren. Als er overal mensen in de gangpaden en op de balkons staan dan lukt dit gewoon niet.
U maakt nu een flink vooroordeel t.o.v. andere mensen welke 1e klas reizen in uw trein. U suggereert hier boven namelijk dat deze er onterecht zitten wat een aanname is welke u niet ondersteund met feiten.

Recentelijk is hier op het forum door een hoofdconducteur aangegeven dat de reizigers in de 1e klas veelal WEL in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs voor de 1e klas.

Ik snap dat u het niet fijn vindt om niet te kunnen zitten in uw trein maar helaas is dat iets wat in de spits vaak voorkomt, dit komt door materieel gebrek bij de NS waar hard aan gewerkt wordt met nieuwe treinen om dit op te lossen en ook een stuk capaciteitsgebrek op het spoor en stations in de spits.

En waarom wordt er in een overvolle trein niet gecontroleerd? Omdat de hoofdconducteur gewoon niet altijd de mogelijkheid heeft om met goed fatsoen door zo'n hele drukke trein te lopen om te controleren. Als er overal mensen in de gangpaden en op de balkons staan dan lukt dit gewoon niet.

En wat schiet de reiziger (klant) hiermee op? Immers, dit antwoord komt neer op het afwentelen van interne of organisatorische problemen op de cliënt, die gewoon een bepaald niveau aan service (namelijk: dat niveau waar hij voor betaalt) redelijkerwijze mag verwachten.

Dan gaat het niet aan een cliënt die een gebrek hieraan ter sprake stelt, in een hoek te zetten als zeurend kind en te vinden dat hij maar begrip moet hebben voor de trubbels van de aanbieder. Nee dus. Dat is zijn probleem niet, maar UW probleem (het probleem van de NS) en dat kunt u niet zomaar het probleem van de reiziger maken.
Pejeka, ik vind het jammer dat je zo reageert want er wordt niets afgewenteld op de klant en ik zet al helemaal een klant niet als een zeurend kind neer in een hoek, dan ken je mij duidelijk niet. Ik probeer enige nuance aan te brengen in het verhaal en de andere kant ook te belichten.

Daarnaast zeg je dat we van het probleem van de NS het probleem van de klant maken, bedoel je hiermee dat er gegarandeerd wordt dat je kunt zitten als je een 1e klas kaartje hebt ?? Als je wat anders bedoelt hoor ik het graag.

Ik ben ook erg benieuwd naar welke organisatorische problemen je nu toe wilt en welke trubbels er zouden zijn van de aanbieder in dit verhaal?
Reputatie 7
Badge +3
Het wil op dit traject nog wel eens helpen om helemaal vooraan of achteraan in te stappen omdat de reizigers zich slecht verdelen. NS heeft dat proberen op te lossen door de treinen sinds december in Den Bosch in het midden van het perron te laten stoppen maar helaas weigert de verkeersleiding van ProRail zich aan die geplande perronindeling te houden.
Reputatie 1
@josjeb
In de spits is het nu eenmaal druk en zitten dus ook gewoon mensen die netjes betaald hebben voor hun 1e klas vervoersbewijs. Uiteraard is het wel vervelend om te staan, maar dit hoort er (helaas) wel bij.
Overigens is het niet zo dat er in de spits niet wordt gecontroleerd, vanochtend nog werd ik in de spits wel gecontroleerd.

Reageer