beantwoord

1e klas stiltecoupé

Momenteel zit ik in een eersteklas stiltecoupé. Naast mij zit een conducteur. Achter mij zitten twee meisjes heel luid te praten en toen ze gingen zitten lieten ze weten dat ze geen 1e klas kaartje hebben. Wat gebeurt er? Niets...
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 11 april 2017, 21:50

Even on-topic. Ik kan me best voorstellen dat dit enige frustratie oproept. Als de collega in kwestie 'vrij' is geweest dan kan ik hem ook niets kwalijk nemen. Het werkt soms best om medereizigers aan te spreken. Doe je dit liever niet dan dien je je toch echt tot treinpersoneel te wenden.
Bekijk origineel

20 reacties

Overigens Intercity Rotterdam Blaak-Amsterdam van 18.36 uur.
Misschien had de conducteur op dat moment geen dienst. Weet u zeker dat het een conducteur van de NS was?
Dat weet ik zeker. Tenzij iemand het leuk vond om de hele dag voor de lol in NS conducteurskleding te lopen... dat je op dat moment geen dienst hebt is een reden om niet in de hele trein te gaan controleren, niet om niets te doen als er twee reizigers herrie maken in een stiltecoupé.
U had natuurlijk ook zelf de meisjes op hun gedrag kunnen aanspreken.
Reputatie 6
Badge
Dat is het dus wel. Als hij geen dienst heeft, hoeft hij er terecht niets aan te doen.
Wie gaat er nu in zijn vrije tijd boetes uitschrijven. :?
Ik geloof niet dat je de kern van het probleem wilt begrijpen. Zeker zelf ook conducteur?
Ik begrijp best dat je niet 24 uur per dag conducteur bent maar als je zelf een NS uniform aan hebt kun je toch niet naar een reiziger kijken om het probleem op te lissen?
Ik snap het wel hoor. En nee, ik ben geen conducteur en denk ook niet dat ik daar echt geschikt voor ben. Kan het natuurlijk altijd proberen, maar dan krijg je o.a. een psychologisch onderzoek en op de uitkomst daarvan zit ik niet te wachten...
Haha!
Ik snap het wel hoor. En nee, ik ben geen conducteur en denk ook niet dat ik daar echt geschikt voor ben. Kan het natuurlijk altijd proberen, maar dan krijg je o.a. een psychologisch onderzoek en op de uitkomst daarvan zit ik niet te wachten...

Wij ook niet 😛
Even on-topic. Ik kan me best voorstellen dat dit enige frustratie oproept. Als de collega in kwestie 'vrij' is geweest dan kan ik hem ook niets kwalijk nemen. Het werkt soms best om medereizigers aan te spreken. Doe je dit liever niet dan dien je je toch echt tot treinpersoneel te wenden.
@Kj

Wil ik reageren druk ik per ongeluk op de groene smiley :S....

Zal ook aan de motoriek werken. 🙂
On-topic,

Zelf zou ik de medewerker vragen waarom hij niets doet in deze situatie. Over het algemeen is het prima communiceren met conducteurs.
Reputatie 7
We zijn net mensen
Reputatie 6
Badge
Dat dan weer net wel, ja 😛

@L_morton U reageert in een topic van 3 jaar geleden. En daarbij heeft TS natuurlijk gewoon gelijk. Als je in de 1e klas stiltecoupe gaat zitten moet je A een eersteklas kaartje hebben en B gewoon stil zijn.

Heeft niets te maken met leuk op feestjes zijn, maar meer met goed fatsoen. 

Tuurlijk moet je gewoon een 1e klas kaartje hebben, daar heeft de persoon groot gelijk in. De toon waarop het bericht is geformuleerd lijkt alleen net alsof je in discussie gaat met een 5 jarige die zijn zin niet krijgt

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind eerlijk gezegd uw toon van een abominabel niveau. Daarnaast zijn de reacties van die persoon meer dan 3 jaar geleden, heeft de betreffende persoon al meer dan een jaar niet meer gereageerd op dit NS forum en in totaal slechts 24 reacties geplaatst. Dus om nu te zeggen dat je die reacties overal op dit forum ziet is zwaar overdreven. 

Goedemorgen L_Morton, 

Ik heb een van je reacties in dit topic verwijderd omdat het niets te maken heeft met het topic en een beledigende toon had. Let hierop, dat wij anderen met respect behandelen. Daarnaast is je inderdaad ook al aangegeven dat het hier om een heel oud topic gaat. 

Reageer