1e klas tijdens spits opheffen

• 9 maart 2015
  • 6 reacties
  • 470 Bekeken

Tijdens spits , door storing wissels vallen treinen uit, rijdt er gelukkig nog een sprinter die de passagiers van de drie eerder uitgevallen moet opvangen. De Sprinter is daarentegen half zo lang en heeft ook nog 1e klas wagons. Stop met 1e en 2e klas in de Randstad tijdens spits. In de Metro hebben we ook geen klasse indeling. Zet treinen als de Randstadrail in tijdens de spits . Zal veel reizigers blij maken.

6 reacties

Ik reis wel 1e klasse. Ik betaal me meer voor de rust en comfort. Het is geen duidelijk argument wat u aan geeft.
Tijdens grote drukte zoals bij de uitval van treinen en extra drukte in een trein die wel rijdt, kan de conducteur besluiten 2de klas reizigers in de 1e klas te laten zitten (of staan...)
Dit lost de drukte niet op maar verlicht het wel een beetje.
Mensen op het perron achterlaten en nog langer laten wachten is niet acceptabel, zeker niet als de 1e klas half vol zit.
De 1e klas in het algemeen tijdens de spits laten vervallen is een slecht plan.
Er zijn immers reizigers die extra willen betalen voor extra comfort en ruimte tijdens de spits, dit moet dus niet verdwijnen, als er een structureel probleem is met drukte in de trein moeten er vaker treinen gaan rijden of moeten de treinen langer worden gemaakt.
Dat kan zelfs op trajecten waarbij de perrons tekort zijn. Dat stap je gewoon voorin (of achterin) en ook weer uit.
De 1e klas reizigers zullen , na het besluit bij drukte 2e klas reizigers toe te laten, reclameren bij de NS omdat hun afgekochte privileges niet gegarandeerd zijn. Daarnaast verliest de conducteur iedere regie op het wel of niet toelaten tot de 1e klas omdat grote groepen passagiers zich verdringen voor de toegang van de treinen en uiteindelijk zelf het besluit nemen in de 1e klas coupé te gaan staan. De conducteur is door de drukte onvindbaar.
Slotsom is dat 3 partijen ontevreden zijn. In de spits zijn het veel al woon werk,studie reizigers die op tijd rijden en beschikbaarheid van vervoer prefereren boven rust en comfort. De Randstad rail is hiervan een prima voorbeeld.
bij overvolle, en echt alleen bij overvolle, treinen kan je toch gewoon in de 1e klasse staan of met een beetje geluk zitten? Conducteur kan er toch niet doorheen om je te controleren.
Nee, ns noet zorgen voor het nakomen van beloftes, dit voorstel is waardeloos. Overigens moest ik als 1e klasser staan terwijl 2e klassers bleken te zijn gaan zitten in de 1 e klas. Waar blijft het fatsoen?
Nee, ns noet zorgen voor het nakomen van beloftes, dit voorstel is waardeloos. Overigens moest ik als 1e klasser staan terwijl 2e klassers bleken te zijn gaan zitten in de 1 e klas. Waar blijft het fatsoen?

Het gaat om een bijzonder situatie waarbij er treinen zijn uitgevallen en de nog rijdende trein een groot aanbod van reizigers krijgt. Ik vind het dan de plicht dat de NS reizigers in de 1e klas toelaat om zodoende alle reizigers toch te kunnen vervoeren. De 1e klas reizigers die al zitten kunnen uiteraard blijven zitten, er komen alleen 2e klas reizigers bij die in de gangpaden moeten blijven staan want zitplaatsen zijn er dan toch niet meer.
1e klas reizigers die ook nog mee willen hebben dan ook geen zitplaats meer ook niet in de 2e klas.
Zij hebben dan uiteraard wel recht op compensatie net als de overige reizigers die door de uitval getroffen zijn.

Reageer