beantwoord

1e klas: Zwartrijders

Toon eerste bericht

65 reacties

B.v. als een de gehele trein voorbij eerste vertrekbord is gereden en je daar via een zeer smal perronpaadje naar de trein moet zien te komen tegen de massa die uit de trein stapt

We zijn op dit forum om elkaar te helpen.
Mijn vraag, wat is een vertrekbord ?
En over welke locatie hebben we het hier, station, perron, spoornummer en rijrichting en lengte trein.
Als je dit nu eerst even aangeeft dan kunnen er misschien wat mee. Met alleen wat vage omschrijvingen kan niemand iets.
Reputatie 7
Badge
B.v. als een de gehele trein voorbij eerste vertrekbord is gereden en je daar via een zeer smal perronpaadje naar de trein moet zien te komen tegen de massa die uit de trein stapt
ik herken dat wel, bijv in Gouda westzijde, maar zulke perrons zijn er niet zo veel. Er zijn al heel wat meldingen geweest over dat en waarom machinisten voorbij de borden rijden. Meestal is de verkeersleiding de oorzaak.
@Slidestops

Zie het al helemaal voor me ?
Er zijn al heel wat meldingen geweest over dat en waarom machinisten voorbij de borden rijden. Meestal is de verkeersleiding de oorzaak.

Heeft niets met het topiconderwerp te maken, maar waarom is het de schuld van de verkeersleiding dat een machinist schijnbaar iets niet goed doet. Daar klopt iets totaal niet.
Verder, wat is nou een vertrekbord ?
@Pejeka, ben jij nu alleen iemand van de negatieve inbreng op het forum? Of heb je gewoon een slecht weekend? 😃 😃

Lees namelijk voornamelijk bijdragen met een ietwat negatieve toon in de berichten terwijl er juist ook met dit forum geprobeerd wordt dingen voor mensen op te lossen en niet de problemen op te gaan blazen.

Een HC kan niet overal in de trein toezicht houden dus het is al mooi als klanten in de trein via een belletje of een twitter bericht er voor kunnen zorgen dat de HC op een trein geïnformeerd wordt over de problemen en hier dan hopelijk nog op tijd op kan reageren.

En je kunt natuurlijk niet aan iemands gezicht of kleding zien of ze wel of niet een 1e klas ticket hebben, dat kun je pas zien bij controle van dit ticket.

Als je dingen wilt oplossen voor mensen, moet je gewoon gedurende de gehele reis zichtbaar aanwezig zijn in de trein, en niet opgesloten in een hokje/cabine/afgesloten coupé. Zodat mensen je kunnen aanspreken als het nodig is, informatie kunnen vragen als ze die nodig hebben en eventueel je assistentie kunnen vragen als dat vereist is. En die mensen moeten er ook gewoon zeker van kunnen zijn dat zwartrijders in de 1e klasse of andere mensen die dingen fout doen, gewoon door de conducteur "gesnapt" worden omdat die regelmatig langs komt, en niet dat ze zélf hun plaats moeten verlaten om door de hele trein heen te zoeken naar een vaak verstopt zittende conducteur.
Zucht, het is toch wat met die conducteurs ! Het lijkt zo langzamerhand wel een beetje op een heksenjacht in de verschillende topics.
Maar op oprechte on-topic vragen in dit topic komt geen response.
Reputatie 4
Zucht, het is toch wat met die conducteurs ! Het lijkt zo langzamerhand wel een beetje op een heksenjacht in de verschillende topics.
Maar op oprechte on-topic vragen in dit topic komt geen response.

Dit topic gaat ook niet over de conducteurs:

Vraag: 1e klas: Zwartrijders

Wel on-topic blijven!
En met zoveel klachten kan NS zijn stelling dat je geen plaatsbewijs koopt,maar een veroersbewijs niet omhoog houden.
Want er wordt te weinig gecontroleerd waardoor de mensen met een eerste klas kaartje of abo niet kunnen zitten en daardoor geen extra comfort hebben.(ze krijgen dus niet waar ze voor betalen)
Ik koop dan ook al eeen tijdje geen eerste klas upgrade meer ! 😛
Toch een vraagje, waarom naar werk en naar huis in burger?
Zie toch vaak stewardessen, die vol trots in trein naar/van werk/huis in uniform reizen.

Angst voor agressie als men iemand in NS uniform ziet?
Ik had ook nog een vraagje josieh, zie bericht 26
Zal leuk worden tijdens een backup dienst Breda.

Naar werk toe in burger.
Op werk in uniform (Roosendaal)
Op de trein weer in burger want we moeten naar Breda reizen.
Op Breda in uniform.
Einde dienst Breda terug naar Roosendaal, in burger.
Op Roosendaal in uniform.
Naar huis in burger.

Het is verschrikkelijk. Doe je alleen je jasje uit.
Nu bezorgen veel collega's van je NS een slechte naam.
Toch een vraagje, waarom naar werk en naar huis in burger?
Zie toch vaak stewardessen, die vol trots in trein naar/van werk/huis in uniform reizen.

Nee als ze weer eens 1e klas coupe bezet houden of de stilte verstoren krijgen we in elk geval niet meer de opmerking dat ze wel buiten dienst konden zijn.

Een stewardess in een trein is duidelijk niet in functie.
Nee, maar een NS medewerker van/naar huis op fiets, in bus of auto lopend ook niet!
Of ze wonen in NS station ernaast, erboven?
Reputatie 7
Badge
Angst voor agressie als men iemand in NS uniform ziet?Nee als ze weer eens 1e klas coupe bezet houden of de stilte verstoren krijgen we in elk geval niet meer de opmerking dat ze wel buiten dienst konden zijn.
als de fiscus het NS personeel in de 1e klasse gaat belasten voor beloning in natura, is probleem gauw voorbij.
Reizen in uniform voor NS personeel tijdens dienst of naar cursus of opleiding is gewoon verplicht. Ga maar eens tussen 09.00 en 10.00 uur met de trein van Utrecht naar Amersfoort, alwaar een groot NS opleidingscentrum is.
In sommige treinen zitten wel ruim 30 NSers, keurig in uniform.
als de fiscus het NS personeel in de 1e klasse gaat belasten voor beloning in natura, is probleem gauw voorbij.

Onzin, het te betalen bedrag is E 15,- op maandbasis na bijtelling door de belastingdienst zover ik kan zien.

--> Knappe reiziger welke kan zien of een NS medewerker een 1ste of 2de klas kaart heeft. Ik waag me er niet aan.
@ klant-peter Haha, 01 april is toch al voorbij?
Ik noem een vertrekbord in dit verband zo'n bord hangend boven. op een perron met bestemmingen, vertrektijd.
Gaat in dit geval om 17 september 2017. Totale miscommunicatie, foute informatie op spoor 10 a/b Amsterdam Centraal, het aan beide zijden van perron hele treinstel doorrijden voorbij 1e vertrekbord ( zie mijn uitleg) Komt trouwens nog bij volkomen foute informatie via een bandje in trein, een overstapmogelijkheid die niet bestond, en overstapadvies waarbij je al in de juiste trein zat. Heb NS, toen je NS daar nog rechtstreeks over kon mailen, bericht gestuurd.

Hier stukjes van hun reacties

"De afgelopen jaren is het aantal communicatiekanalen fors uitgebreid en we merken dat helaas nog niet altijd de onderliggende processen en systemen optimaal werken. Het gevolg daarvan is dat belangrijke informatie soms ontbreekt of te laat wordt aangeleverd. Voor reizigers is dit uitermate vervelend. Daar zijn wij ons goed van bewust"
"Het is niet bekend waarom de trein zover door reed. Wellicht, dat deze nog teveel vaart had en niet tijdig kon remmen."

Heb ze nog de vraag gesteld of het iets te maken had met acties van machinisten, waren kwaad over een ontslagen collega, daar heb ik geen reactie op ontvangen
[Tja iets van wij van WC eend controleren WC eend?
Reputatie 7
Badge +3
En wat heeft dat te ver doorrijden van die trein te maken met mensen die ten onrechte 1e klas zitten?
Reputatie 7
Badge
En wat heeft dat te ver doorrijden van die trein te maken met mensen die ten onrechte 1e klas zitten?net zoveel als een trol met een mol 😉
Reputatie 7
Nee, ik doe het nog wel regelmatig. Maar in het kader van het topic. Als ik in mijn uniform naar de auto door de hal loop, ben ik ook niet meer aan het werk maar nog wel in uniform. Overigens is het wel zo dat je dusdanig herkenbaar bent dat mensen op sommige dingen commentaar leveren. Dat kan wel vervelend zijn. (denk aan mensen die zich niet gedragen bij een overweg.) Ook veel mensen snappen het uniform niet, omdat je commentaar krijgt omdat je als politieagent niets doet aan een verkeersovertreding (oid).

Jasje uit, dan zie je een steekvest van NS, met daaronder een polo van NS, met daaronder een shirt van NS, allen voorzien van logo...
Oh we gaan weer in de hokjesgeest! Apart hokje iemand die ten onrechte 2 klas zit, verkeerde datum. geen kaartje, niet afgestempeld etc.

Gaat mij erom zaken, die fout gaan aan te kaarten, waar mogelijk een oplossing te bedenken!

Beetje kille dag, denk dat ik geen link mag plaatsen, maar probeer dit lied eens,
Manu Chao - A cosa
Jasje uit, dan zie je een steekvest van NS, met daaronder een polo van NS, met daaronder een shirt van NS, allen voorzien van logo...

Hou je broek maar aan Slidestops.. want....:P
@klant_jac, als je dienst hebt en je als NS personeel passagierend verplaatst heeft de fiscus helemaal niets mee, we zijn dan gewoon aan het werk en maken daarbij gebruik van het vervoer van de baas zoals deze dat ons aangeeft.

@Slidestops, Zal wat worden als je een reservedienst draait en dus het hele land doorgestuurd wordt als MCN met de verschillende passagier trajecten tussendoor. En soms zit er ook wel eens een standaard dienst tussen met een hoop passagieren.

@josieh, dat vertrekbord heet bij ons een CTA bord. En Amsterdam centraal is in deze een wat apart station waarbij de machinist doorrijdt tot de plek waar de treindienstleider zijn trein wil laten stoppen d.m.v. een rood sein. En ik ben het volledig met je eens dat dit wel eens een beetje raar uitkomt als je naar de verschillende CTA bakken op het station kijkt. Dit komt omdat spoor A of B geregeld langer is dan de trein die daar komt voorrijden en dan staat er toch in alle CTA bakken de bestemming. Maar de trein staat dan bijna op het andere eind.

Toch mogen/kunnen machinisten niet eerder stoppen omdat ze dan onbedoeld nog met de achterzijde van een trein in een wissel kunnen staan. Met als gevolg dat andere treinen niet kunnen vertrekken omdat de wissel niet bediend kan worden.
@JBa Dank voor uitleg 'ik ben maar soms een reiziger en niet op de hoogte van NS jargon.
Wel herken ik een wissel, en deze treinen aan beide zijden van perron reden dermate verder, daar had nog wel een trein tussen gepast.
Wordt voor een normale reiziger ook wel moeilijk te begrijpen waar Prorail en waar NS voor verantwoordelijk is.
Probeer in diverse topics dat ook aan te geven, ze staan beide in nauw verband c.q. zijn afhankelijk van elkaar.
Maar dat wordt door menigeen niet op prijs gesteld, apart hokje NS, apart hokje Prorail. Tuurlijk dit is een NS
forum, maar zo wordt er niets opgelost .!
Lijkt me het allerbeste als beide weer worden samengevoegd, scheelt ook weer aan managerskosten!
Reputatie 1
Op een VIRM6 (1 treinstel met 6 bakken, de grootste die we hebben) zit ik alleen op. Zit die vol, dan heb ik tussen de 600 en 700 reizigers bij me, met uitschieters van 1.000 reizigers.
Vroeger waren de treinen rustiger en was er vaak meer personeel op actief. Das voor mijn tijd, maar toch hoop ik dat ik het beeld wel kan aanpassen dat er wel veel gebeurd.

Eigenlijk is er dus gewoon te weinig personeel op een trein?

Reageer