Skip to main content

2-1 toeslag

  • 13 November 2023
  • 7 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb studentenreisproduct en ik koop af en toe 2-1 toeslag. Het gebeurde bijna elke keer dat de conducteur mij onvriendelijk vroeg om naar de tweede klas te verplaatsen bij ticket controle. Aangezien de toeslag altijd even tijd nodig had om in de machine te laden, moest ik de conducteur uitleggen dat ik de toeslag had gekocht en dat ze nog even moesten wachten. Het is voor mij heel vervelend en gĆŖnant om dit elke keer te doen. Maar ik denk dat het ook vervelend is voor de conducteurs, want die verontschuldigden zich altijd achteraf. Ik vraag me af of NS dit kan verbeteren.

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 13 november 2023

Welkom op onze NS Community, Lee9111. Vervelend dat dit onvriendelijk gevraagd wordt. Bedoel je met machine de Mijn NS-app?


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 13 november 2023
Laura NS schreef:

Welkom op onze NS Community, Lee9111. Vervelend dat dit onvriendelijk gevraagd wordt. Bedoel je met machine de Mijn NS-app?

Ik vermoed de scanner van de conducteur. 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 13 november 2023

Ja, de scanner. Die apparaten werken vaak erg langzaam.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper***
  • 13 november 2023

Overigens valt er wel meer te verbeteren aan producten op de chipkaart. Bijvoorbeeld dat andere vervoerders ook kunnen zien dat je met een 1e klasse product bent ingecheckt.

Een vriendelijke steward van Keolis liet me ooit zien wat zij zien: een hele lijst van alles wat ooit op de kaart geladen geweest is, behalve de klasse van het product waarmee ingecheckt is šŸ¤” Ze vertelde meestal te zoeken naar "onbekend product" in die lijst, want dat zou meestal het 1e klas abonnement zijn.


Daniƫl NS
Moderator

Dat is zeker niet handig. Ik zet feedback door over de scanners en het feit dat dit zo lang kan duren bij een controle en verder ook over het feit dat een upgrade niet uit te lezen is door andere vervoerders.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper***
  • 13 november 2023

@DaniĆ«l NS Even voor de duidelijkheid: niet alleen upgrades maar ook 1e klas abonnementen die NS verkoopt.


Daniƫl NS
Moderator
Daniel schreef:

@DaniĆ«l NS Even voor de duidelijkheid: niet alleen upgrades maar ook 1e klas abonnementen die NS verkoopt.

Bedankt voor de verduidelijking, toegevoegd aan de feedback!


Reageer