beantwoord

220V in trein

• 5 januari 2018
  • 16 reacties
  • 494 Bekeken

Normaal reis ik 1e klass van Enschede naar Schiphol om te kinnen werken. In de ICM zitten hiervoor stopcontacten voor mijn laptop. Echter hedenochtend geen ICM maar een andere imtercity, dus niet kunnen werken. Wanneet komt er overal 220V in de intercity treinen
icon

Beste antwoord door Thomas NS 5 januari 2018, 14:10

Hallo Gherbert en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Henk en Keuzereiziger beiden al aangeven, is juist: het ligt in de lijn der verwachtingen dat als ons nieuwe materieel voorzien zal zijn van stopcontacten. Mijn verwachting is dat dit voor zowel de 1ste als de 2de klasse zal zijn, maar bind me daar niet op vast. Veel van ons materieel heeft al stopcontacten, met name in de 1ste klasse, maar dit willen we graag uitbreiden. Goede vraag: het is wel de bedoeling dus!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Als NS nieuwe treinen aanschaft, dus dat gaat nog wel even duren. De huidige treinen krijgen bij een 'upgrade' geen stopcontacten.
Ook in de gemoderniseerde VIRM-treinen vind je inmiddels 220V contactdozen in de eerste klas 🙂
Reputatie 7
Hallo Gherbert en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Henk en Keuzereiziger beiden al aangeven, is juist: het ligt in de lijn der verwachtingen dat als ons nieuwe materieel voorzien zal zijn van stopcontacten. Mijn verwachting is dat dit voor zowel de 1ste als de 2de klasse zal zijn, maar bind me daar niet op vast. Veel van ons materieel heeft al stopcontacten, met name in de 1ste klasse, maar dit willen we graag uitbreiden. Goede vraag: het is wel de bedoeling dus!
Normaal reis ik 1e klass van Enschede naar Schiphol om te kinnen werken. In de ICM zitten hiervoor stopcontacten voor mijn laptop. Echter hedenochtend geen ICM maar een andere imtercity, dus niet kunnen werken. Wanneet komt er overal 220V in de intercity treineniS ER EEN OVERZICHT WELK MATERIEEL IS VOORZIEN VAN STOPCONTACTEN EN WAAR DEZE ZICH BEVINDEN??
Ik denk niet dat er zo'n overzicht is.
Tip voor NS?

Flirt type bevat stopcontacten in 1e en 2e klas. VIRM nieuwste versie heeft stopcontacten heb ik vernomen van Henk_NL, ICMm heeft ze, ICNG zal ze hebben die nog niet in reizigersdienst rondrijdt.

Als u niet weet hoe een type die ik heb genoemd eruit ziet, kunt u het wellicht bijvoorbeeld Googlen, Bingen, of een andere zoekmachine kiezen en gebruiken.

Wie weet vullen andere forumgebruikers deze lijst nog aan.
Reputatie 6
Badge
Ikzelf heb ooit eens voor mijn site een artikeltje gemaakt met Nederlandse treinen die een stopcontact hebben, echter is deze nog niet voltooid. Daarvoor ben ik nog op zoek van foto's van de locaties van de stopcontacten.

Iemand die zin heeft om mee te helpen ??
Reputatie 7
Badge +3
Ik wil best helpen. Maar in de treinen waarmee ik reis zie ik werkelijk nooit een stopcontact: ICMm en SLT.
Reputatie 7
Badge
Je kunt het in de reisplanner van NS zien als je de rit aantikt. Je ziet dan bovenin een plaatje van de trein die je krijgt en 1 van de symbooltjes is een stekkertje 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik wil best helpen. Maar in de treinen waarmee ik reis zie ik werkelijk nooit een stopcontact: ICMm en SLT.
Praktisch alle materieel, behalve Flirt heeft ze in de 1e klas zitten. Bij de ICMm bij de leeslampjes. Virm en DDZ onder de stoelen.
Treinstammen op de HSL hebben ze op dezelfde plekken zitten als ICMm. Bij de ICMm 4-delige stellen zitten er in de 'hokjes' 1e klas voor 6 personen contactdozen tussen de stoelen aan een kant.
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan het niet controleren omdat ik mij met mijn kaart niet in de 1e klas mag ophouden. :D

In de 2e klas zie ik nooit stopcontacten.
Maar, er was toch praktisch nooit controle, omdat de poortjes gesloten waren? 😉 😉
Reputatie 6
Badge
Ik kan het niet controleren omdat ik mij met mijn kaart niet in de 1e klas mag ophouden. :D
In de 2e klas zie ik nooit stopcontacten.

Niet zo moeilijk doen, joh. 🙂
Je mag dan geen plaatsnemen in de eerste klas, maar je mag wel even door de eerste klas coupe lopen en kijken waar de stopcontactjes zitten. Of je ze (met een verlengsnoer) gebruikt, daar ga ik verder niet over 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
Maar, er was toch praktisch nooit controle, omdat de poortjes gesloten waren? 😉 ;-)
Als forumlid moet je het goede voorbeeld geven, ook als NS dat zelf niet doet.
Ach, daarom de knipoogjes 🙂
Je kunt het in de reisplanner van NS zien als je de rit aantikt. Je ziet dan bovenin een plaatje van de trein die je krijgt en 1 van de symbooltjes is een stekkertje :) bedankt voor de tip.
DDAR heeft ze niet, SGM ook niet

Reageer