beantwoord

3 personen met fiets in de trein

• 17 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Wij willen as maandag met zijn drieën plus fietsen met de trein van Rotterdam naar Assen. Kunnen we dan met zijn drieën bij elkaar of is er een maximum van 2 fietsen in de fietswagon?
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 17 augustus 2019, 11:25

Hallo @LiefChels

Met alle bagage eraf moet 3 fietsen wel lukken, echter realiseer je wel dat in deze vakantietijd veel meer reizigers hun fiets mee nemen.
Ik zie de afgelopen weken soms wel 10 of meer fietsen bij één trein staan. Helaas is dan vol=Vol.
Het treinpersoneel beslist wat er nog kan qua veiligheid en wat niet kan of mag.
In de reisplanner kun je zien uit hoeveel treinstellen je trein bestaat, elk treinstel heeft een fietsenruimte.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Hallo @LiefChels

Met alle bagage eraf moet 3 fietsen wel lukken, echter realiseer je wel dat in deze vakantietijd veel meer reizigers hun fiets mee nemen.
Ik zie de afgelopen weken soms wel 10 of meer fietsen bij één trein staan. Helaas is dan vol=Vol.
Het treinpersoneel beslist wat er nog kan qua veiligheid en wat niet kan of mag.
In de reisplanner kun je zien uit hoeveel treinstellen je trein bestaat, elk treinstel heeft een fietsenruimte.
Reputatie 3
Er is in geen enkele trein al vele jaren meer een fietswagon. In de meeste treinen zijn bepaalde plekken (met, je raadt het, een fietsplaatje aan de deur) bedoeld voor fietsen-of (en die hebben voorrang!) invalidewagens oid. Hangt van het treinstel af hoeveel fietsen daar dan in 1 plek kunnen. Maar de ICs starten in Rotjeknor dus heb je als je er vroeg bij bent in principe de meeste plek.
Is het soms voor die fiets4daage aldaar? Dan zal er wel veel meer aandrang komen.
Bedankt voor de info! Op tijd zijn dus. We gaan niet voor fiets 4 daagse. Wist niet dat die er is nu.
Hallo LiefChels,

Ik zie dat je vraag al is beantwoord. Afhankelijk van de drukte kunnen de fietsen gewoon mee, met ticket ervoor natuurlijk en in treinen waarin dit kan. Ik hoop dat jullie maandag gewoon de reis kunnen maken zoals gepland!
Reputatie 6
De voordelen van op tijd zijn zijn erg beperkt @LiefChels
Tegenwoordig komen de meeste treinen pas zeer kort voor vertrek binnen rijden, ook op de beginpunt en. En dan is het maar hopen dat je enigszins op de goede plek staat waar de fietsenruimte terecht komt. Kijk bij het binnenrijden vooral naar de fietsafbeelding op de deuren. Suc6
Reputatie 5
Badge
Is er geen mogelijkheid om fietsen op locatie te huren? Dat scheelt je een hoop gedoe met het meenemen van fietsen in de trein.

Als ik voor een fietsvakantie ging, koos ik daarvoor. Plus dat je ook goede pechservice voor onderweg hebt 😉

Reageer