3 uur reizen voor 90 km. | NS Community

3 uur reizen voor 90 km.

  • 25 September 2022
  • 17 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 6

Mensen die vandaag vanuit Zuid Limburg naar Eindhoven willen zijn 3 uur onderweg. Er is onderhoud, er is reparatie, en er is een ontspoorde trein. Natuurlijk is dit allemaal pech en totaal geen signaal dat de sector compleet de weg kwijt is. We hebben immers het beste spoorwegnet van de wereld :)


17 reacties

Reputatie 7
Badge

Tja, want het is de schuld van NS toch? 

Reizen zoals onze overovergootouders, alleen het stukje met de trekschuit ontbreekt nog.

En voor wie sneller wil Is er de auto. 

Geniet van uw nostalgische weekend. 

Reputatie 7

Onthaasten in deze wereld is gezond 😉

Zonder gekheid: Er is altijd wel iets op het Nederlandse spoor. En dat zal vast zo blijven. Eigen vervoer op vier wielen zal altijd winnen.

Reputatie 7

Lekker belangrijk, wees blij dat de ontsporing voor geen gewonden en doden heeft gezorgd. En eerst maar even het onderzoek afwachten voordat er een schuldige vinger wordt gewezen naar deze of gene.

Lekker belangrijk, wees blij dat de ontsporing voor geen gewonden en doden heeft gezorgd. En eerst maar even het onderzoek afwachten voordat er een schuldige vinger wordt gewezen naar deze of gene.

Even? Ik ben benieuwd hoe lang dat onderzoek nu weer gaat duren.

De treinen zouden gaan rijden vanaf 18 uur, geloof jij het? 

Reputatie 6

Even voor de duidelijkheid; ja ik ben blij dat er geen doden of gewonden zijn gevallen. Echter beseffen veel mensen (inclusief de beleidsmakers bij Prorail) zich niet dat het stremmen van spoorlijnen ook doden tot gevolg heeft. Mensen in bussen duwen is gevaarlijker dan mensen per trein vervoeren, en nog voornamelijker; mensen die vanwege onredelijke reistijden en discomfort kiezen voor reizen per auto, maken de kans op verkeersongelukken ook groter.

Rationeel nadenken over veiligheid is heel lastig. 1 dode op het spoor is er 1 teveel, bijna 2 doden per dag op straat is een “heel netjes resultaat” (of in ieder geval netjes genoeg om er geen echt punt van te maken), want het is veel erger geweest en de oorzaak was altijd “een individueel foutje, kan gebeuren”. Als we veiligheid echt belangrijk zouden vinden en al het verkeer zouden behandelen als treinen en vliegtuigen, dan zouden auto's praktisch verboden moeten worden.

Reputatie 7
Badge +1

Even? Ik ben benieuwd hoe lang dat onderzoek nu weer gaat duren.

De treinen zouden gaan rijden vanaf 18 uur, geloof jij het? 

Er is een trein ontspoord, doordat vermoedelijk mensen een spoorstaaf/ ijzeren staaf op de rails gelegd hebben.

Daarnaast is er schade aan infra (inclusief overweg) en trein, plus dat de trein weer op het spoor gezet moet worden. Zie: https://www.weertdegekste.nl/2022/09/intercity-in-weert-ontspoord-nadat-vermoedelijk-spoorstaaf-op-rails-is-gelegd/

Lijkt me niet meer dan logisch dat daar tijd in gaat zitten, en dat men zeker wil weten wat de oorzaak is.

@JurgenH 

Dat het langer duurt ik, maar laat ProRail eindelijk eens stoppen met prognoses te geven waar geen nooit iets van klopt.

 

Sorry maar dit topic begint toch wel heel ongepast, je gaan ergeren over een lange reistijd omdat zoals het nu lijkt er “spontaan” een stuk spoorstaaf het spoor over is gestoken waardoor er een trein is ontspoort.

Laten we eerst blij zijn dat er hier geen gewonden en doden bij gevallen zijn want als er inderdaad “spontaan” een stuk spoorstaaf op het spoor terecht is gekomen had dit veel en veel erger kunnen aflopen voor de inzittenden van deze trein.

En dat er nu lange reistijden zijn dat is een ellendige bijkomstigheid, maar dit had ook op de rijkswegen kunnen voorkomen bij werkzaamheden waarbij op de omleidingsroute een groot ongeval gebeurt, ook dan worden de reistijden flink langer omdat er dan alleen nog over B-wegen gereden kan worden.

Om een voorbeeld te geven, heeft TS enig idee hoeveel tijd je moet omrijden als de ketelbrug in de A6 is afgesloten?

Ik vind dit topic dan ook alleen een topic om gewoon weer eens te zeiken om het zeiken, zonder enig reeël begrip voor dingen die kunnen plaatsvinden.

En wat betreft de verwachtte tijd van Prorail, tel er nog maar wat uurtjes bij op want eerst de trein hersporen en wegrijden (mits mogelijk zonder wielstel te vervangen) daarna nog het beschadigde spoor vervangen zal vast wat later worden dan 18 uur.

Reputatie 7

En dat er nu lange reistijden zijn dat is een ellendige bijkomstigheid, maar dit had ook op de rijkswegen kunnen voorkomen bij werkzaamheden waarbij op de omleidingsroute een groot ongeval gebeurt, ook dan worden de reistijden flink langer omdat er dan alleen nog over B-wegen gereden kan worden.

 

 

Joh ben je gek, als het op een weg gebeurt en men daar veel extra reistijd aan kwijt is dan 'hoort het er toch gewoon bij’. Gebeurt het op het spoor dan is het natuurlijk de schuld van de NS en Prorail en is het allemaal weer een grote schande, zelfs als straks blijkt dat dit inderdaad puur vandalisme is geweest nemen deze gasten hun woorden nog niet terug. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook jouw reis uitstellen……

NS en ProRail kunnen in dit geval niets doen aan de ontsporing. De andere werkzaamheden waren voorspeld, dus daar kunnen mensen op anticiperen door zich af te vragen of die reis echt nu moet of een andere keer zonder werkzaamheden gemaakt kan worden.

Ga je wel reizen op trajecten waar wat is dan moet je niet klagen over langere reistijd en of volle bussen. Je weet dat van te voren.

En dat er nu lange reistijden zijn dat is een ellendige bijkomstigheid, maar dit had ook op de rijkswegen kunnen voorkomen bij werkzaamheden waarbij op de omleidingsroute een groot ongeval gebeurt, ook dan worden de reistijden flink langer omdat er dan alleen nog over B-wegen gereden kan worden.

 

 

Joh ben je gek, als het op een weg gebeurt en men daar veel extra reistijd aan kwijt is dan 'hoort het er toch gewoon bij’. Gebeurt het op het spoor dan is het natuurlijk de schuld van de NS en Prorail en is het allemaal weer een grote schande, zelfs als straks blijkt dat dit inderdaad puur vandalisme is geweest nemen deze gasten hun woorden nog niet terug. 

Inmiddels is het dus bevestigd dat er “spontaan” een stuk spoorstaaf op de rails terecht is gekomen en dan weten we “denk ik” allemaal wel dat dat niet is gekomen door een zuchtje wind maar door een paar onverlaten bewust op de rails is neergelegd met alle risico's van dien als er een trein met 140 km/uur in het donker op af rijdt. Je moet er toch niet aan denken dat je dat als machinist op het laatste moment ziet liggen en je noodremming inzet en moet hopen op een goede afloop.

 

@Tonny.s  denk je er nu werkelijk nog steeds hetzelfde over als in je eerdere posts en gaat het alleen maar om het kunnen zeiken over de NS? Misschien volgende keer even afwachten wat de oorzaak is van iets voordat je weer een toetsenbord ridder wordt.

Reputatie 6

Lekker belangrijk, wees blij dat de ontsporing voor geen gewonden en doden heeft gezorgd. En eerst maar even het onderzoek afwachten voordat er een schuldige vinger wordt gewezen naar deze of gene.

Even? Ik ben benieuwd hoe lang dat onderzoek nu weer gaat duren.

De treinen zouden gaan rijden vanaf 18 uur, geloof jij het? 

De prognose klopt inderdaad niet. Maar in tegenstelling tot je verwachting is het treinverkeer alweer opgestart. 

Reputatie 6

@Jeroen ik sta nog steeds achter m'n originele post. aanvullend is het diep triest dat zoiets als dit gebeurd is, dat is zeker waar. het ene sluit het andere niet uit.

verwijtbaar aan NS en Prorail vind ik:

* tweeëneenhalve maand bezig zijn met het fixen van een brug. dat vind ik vrij lang, maar oke misschien begrijp ik er niks van dus deze schrappen we nog even.

* er voor kiezen om de brug te herstellen op het moment dat pal er naast een buitendienststelling gepland is. en maar klagen over er zijn te weinig buschauffeurs. maar erop anticiperen, ho maar.

* er bewust voor kiezen om de aansluiting in Roermond op Arriva te vernachelen.

 

Als er structurele schade is aan een brug dan is dat niet zomaar verholpen, wees blij dat er nog overheen gereden kan worden want het maken/bouwen van een nieuwe brug vergt gewoon flink wat tijd zeker bij het gebrek van personeel bij veel bedrijven in NL en dus voldoende lopende orders.

En dat verwijt je dan Prorail/NS terwijl die niet de veroorzaker zijn van de schade,  nou jij hebt het wiel echt uitgevonden.

Succes met je hetze tegen de NS en Prorail, want dat is het enige waarmee je hier bezig bent. Verder is er geen toegevoegde waarde van je posts.

 

Reputatie 6

ik geloof niet dat ik ergens heb beweerd dat NS en/of prorail de schade hebben veroorzaakt. wat is de reden dat je op m'n andere punten, die direct een gevolg van NS/Prorail beleid zijn, niet verder in gaat?

heel erg globaal denk ik dat de spoorbedrijven last hebben van een te grote mate van optie malisatie. net als dat Nederland het perfecte aantal IC bedden had, totdat het mis ging met een pandemie, zo stort op het spoor ook alles in als er een klein dingetje tegen zit. 

Badge +3

Overigens rijden er sinds 14:15 weer treinen, dus het viel mee.

Reageer