beantwoord

40% bezettingsgraad

• 12 mei 2020
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

Hoe weet ik als ik in Gouda in de trein van Den Haag naar Utrecht wil stappen of er al dan niet al een bezettingsgraad van 40% is???

icon

Beste antwoord door Sascha NS 12 mei 2020, 17:50

Goedemiddag Voleco. Welkom bij de NS Community.

Zoals Tamzin aangeeft is proberen vooralsnog de enige mogelijkheid. Er is momenteel een alternatief in ontwikkeling om te drukke treinen te voorkomen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Dat weet je als de conducteur omroept dat er iemand uit moet stappen want anders wordt de trein opgeheven. 

Reputatie 7
Badge +3

Uitproberen idee enige optie.

Als ik op het perron sta kan ik niet horen wat de conducteur in de trein omroept en bovendien weet de conducteur niet dat ik met die trein mee wil.

Uitproberen met als gevolg dat ik er weer uitgezet wordt???

Goedemiddag Voleco. Welkom bij de NS Community.

Zoals Tamzin aangeeft is proberen vooralsnog de enige mogelijkheid. Er is momenteel een alternatief in ontwikkeling om te drukke treinen te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +2

Als ik op het perron sta kan ik niet horen wat de conducteur in de trein omroept en bovendien weet de conducteur niet dat ik met die trein mee wil.

Nee. En zelfs als de conducteur dat wel weet, dan weet hij/zij natuurlijk ook niet precies wanneer de bezetting van de trein door de 40% gaat. Je bent wat dat betreft ook afhankelijk van hoe het personeel de situatie inschat en ermee omgaat. 

Veel meer dan drukke tijden proberen te vermijden en hopen dat je mee kunt tot het einde, kun je inderdaad niet doen volgens mij. Ben bang dat het voorlopig niet anders is.

Reputatie 5

Nee. En zelfs als de conducteur dat wel weet, dan weet hij/zij natuurlijk ook niet precies wanneer de bezetting van de trein door de 40% gaat. Je bent wat dat betreft ook afhankelijk van hoe het personeel de situatie inschat en ermee omgaat. 

Veel meer dan drukke tijden proberen te vermijden en hopen dat je mee kunt tot het einde, kun je inderdaad niet doen volgens mij. Ben bang dat het voorlopig niet anders is.

Ik mag toch van harte hopen dat NS ook kijkt naar de ervaringen in onze buurlanden. Duitsland en België gaan in de trein niet zo extreem tot op de millimeter om met de anderhalve meter regel. Het lijkt me meer kwaad dan goed doen om mensen te weigeren of de trein uit te zetten of de trein op te heffen. Er kunnen dan chaotische taferelen ontstaan en waar chaos is, is geen anderhalve meter afstand. 
Uiteraard mogen de treinen niet stampvol zijn en zeker ook geen staanplaatsen, maar dat zal iedereen begrijpen en dat is ook uit te leggen.

Reageer