beantwoord

5 Mei

• 5 mei 2015
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

Reputatie 1
Beste NS, zouden jullie op de NS site duidelijk kunnen aankondigen als er een aangepaste dienstregeling is?
Stond vandaag met best wel veel mensen op station Haarlem en iedereen stond te wachten op een trein (07:28 uur Haarlem richting Leiden) die dus niet reed. Meerdere mensen op mijn werk kwamen vandaag voor diezelfde verassing te staan.
5 Mei 2015 is dan wel een feestdag maar het is geen verplichte vrije dag, een boel mensen werken gewoon vandaag. Dat de NS vandaag "vrij" is houd niet in dat de rest van Nederland dat ook is. Een duidelijke aankondiging dat vandaag aangepast is bij de NS zou dus best wel welkom zijn geweest.
En ja, ik heb vanmorgen wel op de NS site gekeken maar alleen voor actuele storingen etc. Ik ging er niet van uit dat vandaag allerlei treinen komen te vervallen.
icon

Beste antwoord door Dennis 5 mei 2015, 09:15

Ja, er is nota bene een tab "4 en 5 mei", maar niets over de dienstregeling.

Voor een overzicht op welke dagen een bepaalde trein rijdt, zie
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/informatie-tijdens-uw-reis/download-dienstregeling-2014-2015.html

Voor deze trein: "niet zaterdags en niet zondags en niet op 25 en 26 dec, 1 jan, 6 en 27 apr, 5, 14 en 25 mei".
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja, er is nota bene een tab "4 en 5 mei", maar niets over de dienstregeling.

Voor een overzicht op welke dagen een bepaalde trein rijdt, zie
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/informatie-tijdens-uw-reis/download-dienstregeling-2014-2015.html

Voor deze trein: "niet zaterdags en niet zondags en niet op 25 en 26 dec, 1 jan, 6 en 27 apr, 5, 14 en 25 mei".
Reputatie 1
@ Dennis
Ik weet niet waar de NS dat soort linken verstopt maar dank voor die link.
En ja, die tab had ik ook gezien maar daar inderdaad niets over andere dienstregeling.

Plus nog wat anders: op de schermen op de stations staat ook niks van vervallen treinen of wat voor aanpassing dan ook. Sprak er net met een collega over die op Amersfoort moet opstappen en ook daar perron vol verwarring.
Reputatie 6
Badge +2
Verder is voor vandaag nog van belang: "NS Feestdagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag, en Bevrijdingsdag in een jaar met een jaartal dat eindigt met het cijfer 0 of 5."

De hele dag geldt dus als daluren (hopelijk denkt NS daar zelf ook aan, zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/paasdagblunder-2015-11481). Voor Weekend Vrij geldt het NIET als weekend, dus geen vrij reizen.
Beste NS, zouden jullie op de NS site duidelijk kunnen aankondigen als er een aangepaste dienstregeling is?

Ik vrees dat de NS dit niet als een aangepaste dienstregeling beschouwt, maar als de reguliere bevrijdingsdagdienstregeling. Daarom zult u op de schermen op de stations ook geen meldingen aantreffen. Maar men had natuurlijk duidelijk vooraf moeten communiceren op welke punten de dienstregeling vandaag afwijkt van een reguliere dinsdag.

Reageer