beantwoord

5G

• 2 september 2021
  • 16 reacties
  • 266 Bekeken

Sinds een tijdje krijg ik in de trein geen pop-up meer die vraagt of ik verbinding wil maken met Wifi in de trein. En zodra ik in de trein stap heeft mijn Iphone 12 ook geen 5G verbinding meer. Dus geen internet. Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

icon

Beste antwoord door iMark 2 september 2021, 12:12

Ik zou de telefoon een keer helemaal uit en weer aanzetten. Dat helpt heel vaak bij verbindingsproblemen met een iPhone.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou de telefoon een keer helemaal uit en weer aanzetten. Dat helpt heel vaak bij verbindingsproblemen met een iPhone.

Dank voor de reactie. Heb ik meerdere keren gedaan.😥

Reputatie 6
Badge

En hielp het nou of niet?

Bij mij-maar niks Apple Ifone, gewoon ouwerwets G4 van LG/Andoid gebuert het ook steeds vaker dat ik blijkbaar zonder toestemming te geven meteen lijkt te zijn ingelogd, maar dan werkt het toch niet. Zal wel vaker met net dat treinstel hebben gereisd. Je moet dus echt elke keer die toestemming aanvinken. Kom je enkel op door soms enkele keren uit+aan te zetten.

Nee, helaas hielp het niet. Anders had ik dr vraag niet hoeven stellen.😏 Ik vind het nog steeds bijzonder

Op advies van KPN ga ik binnenkort de telefoon naar fabrieksinstellingen terugzetten. Ik hoop dat dat werkt. Maar ik vraag het me af.😜

Reputatie 6

Dan gebruik je toch gewoon je eigen internetbundel?

Haha, als je geen internet hebt, kun je volgens mij ook je internetbundel niet gebruiken

Vandaag nogmaals in de trein geprobeerd de telefoon helemaal uit te zetten en daarna weer aan. Ongeveer drie minuten switchte hij van 5G naar 4G en weer terug. Vervolgens was er niets meer.

En als je zelf via www.nstrein.ns.nl inlogt?

Badge +3

En als je zelf via www.nstrein.ns.nl inlogt?

nstrein.ns.nl wordt in veel treinen (m.n. sprinters) niet meer gebruikt als ‘portaal’, maar als dat nog werkt zie je in ieder geval informatie over de trein waar je in zit (het intranet van de trein zeg maar).

Soms helpt het (als verbinden met het WiFi in de trein netwerk dus lukt) om je telefoon een kwartslag te draaien voor de knop om de voorwaarden voor internet-toegang te accepteren.

(tip van @Loes ooit, tijd geleden alweer…)

Tsja, hoe kun je het internet op als je geen enkele verbinding hebt: wifi in de trein werkt niet en 4G en 5G ook niet en helaas heb ik geen postduiven bij me.😥

Reputatie 7
Badge +3

Als 4G en 5G niet werken dan is er iets anders aan de hand. Terug naar fabrieksinstellingen lijkt me in zo’n geval de enige remedie. Of werkt mobiel internet buiten de trein wel?

Ja, dat is het merkwaardige, buiten de trein werkt het wel.🤷‍♂️

Als je WiFi dan uitzet dan zou die het toch echt moeten doen. Weet je toevallig of je 5g/4g wel in de auto werkt bij hoge snelheid?

Haha, ik rijd niet met hoge snelheid en kan zo wie zo mijn internet niet raadplegen wanneer ik rijd.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou het in de auto kunnen testen met een app als  Spotify. Mijn iPhone laat via CarPlay zien hoeveel bereik ik heb via 4G/5G. In Nederland heb ik ook in tunnels bereik en blijft de muziek doorspelen.

Reageer