De stiltecoupé en het nut daarvan als er altijd weer van alles gebeurt!
NS zegt "je mag anderen daar best op aanspreken hoor".. op eigen risico (dat zeggen ze er niet bij) of een HC zoeken (ja waar dan, bij een deur op een halte/station zeker daarheen lopen?).
Dit relaas van een buitenlandse (toeriste?) Maar goed, het is stilletjes en super rustig en dan gebeurt er dit...
https://twitter.com/litotheyin/status/1147607181245784064
Ik hou het bewust even bij een Twitter belevenis (en krijg misschien weer te horen "Robert, al die Twitter dingen horen niet in de Community want dat pikken we intern wel op") maar vind dit wel tekenend voor de sfeer in de stiltecoupé of 1e klas.
"Je mag gerust iemand er op aanspreken" werkt dus niet.
The NS can't investigate further, you should file in a police report as again, you got physically harassed. I do apologize you had to experience this in one of our trains.
En wat de politie daar aan gaat doen is me ook een raadsel. Die man opsporen en een boete of treinverbod of zo? Ik zie het niet gebeuren helaas. De dame in kwestie had gewoon 112 moeten bellen wegens 'assault' vind ik.
Welcome to the Netherlands. Please no audible music in the silence carriage or someone will get angry with you. No problem, happens all the time!
Oké, het filmpje is met heel zachte spraak (mag niet, stilte! opgenomen)... dus moeten de NS of de politie maar bepalen of dat terecht was, en telt als bewijsmateriaal om iets tegen die kerel te kunnen doen.
Edit: Ondertussen heb ik die bekende/verwachte 'ruzie' op Twitter met Webcare weer... over politie en 112 en zo.