Aangevallen in een stiltecoupé

• 7 juli 2019
  • 37 reacties
  • 1673 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Badge
@AbbeyRoad
Blijft de vraag waarom conducteurs/controleurs bij Arriva, NMBS en DB hun hele werkdag kunnen controleren en die bij NS vrijwel niet.

Wel eens in een Duitse of Belgische trein gezeten ?
Dan weet je genoeg, de gemiddelde reiziger is daar compleet anders. Hebben eigenlijk altijd een kaartje, geen grote mond en respect voor de persoon in uniform.
En niet alleen daar, ook in bv Engeland en Zwitserland heb ik in honderden treinritten nog nooit gezien dat een conducteur een kaartje moest schrijven of dat er geneuzel was tussen reiziger en conducteur.
En dan kom je de grens over.......
Kan goed begrijpen dat vele HCs er helemaal klaar mee zijn.
Reputatie 6
Badge

.En niet alleen daar, ook in bv Engeland en Zwitserland heb ik in honderden treinritten nog nooit gezien dat een conducteur een kaartje moest schrijven of dat er geneuzel was tussen reiziger en conducteur.

In 2017 heeft de SBB in Zwitserland 440.000 boetes voor zwartrijden uitgedeeld en dat is maar een fractie van het aantal mensen dat daadwerkelijk heeft zwartgereden.

https://zueriost.ch/busfahrer-und-kontrolleure-werden-beschimpft-und-geschlagen/1054790

Elke twee tot drie dragen is er een (gewelds)incident met een conducteur.

Vrijwel elke trein heeft (helaas noodzakelijkerwijs) ook camerabewaking en 's avonds en in het weekend hebben de treinen in en rond de stedelijke gebieden standaard twee man beveiliging mee. Alcohol mag al geruime tijd na 22.00 niet meer worden verkocht op stations in Zwitserland om de overlast op de stations en in treinen te beperken.

Het is over de grens, aan de andere kant dan, ook niet altijd beter...
Reputatie 7
Badge +3
Dan blijven er maar weinig regels over:

Inbreken mag niet maar gebeurt gewoon, dus wet afschaffen dat we niet mogen inbreken ?
Te hard rijden mag niet maar is niet te handhaven, dus dat ook maar afschaffen ?
Stelen mag niet maar gebeurt ook omdat het niet te handhaven is, ....

Flauwekul argument. Ik heb het over regels waar weinig draagvlak voor bestaat en ik ken niemand die inbreken of stelen wil toestaan.
Reputatie 7
Badge +3
Dat moet je ontslag nemen en een andere baan zoeken. Wat denk je dat er in het bedrijfsleven gebeurt als je "er klaar mee bent" en daarom weigert te werken?
Reputatie 7
Badge

Dat moet je ontslag nemen en een andere baan zoeken. Wat denk je dat er in het bedrijfsleven gebeurt als je "er klaar mee bent" en daarom weigert te werken?

Ja dit vind ik ook. Uiteindelijk begind het bij de conducteur.
Als een conducteur al niks durft te zeggen...hoezo moeten wij reizigers dat dan wel doen.
De conducteur hoort toch voor de veiligheid te zorgen om te beginnen.😌
Reputatie 6

@AbbeyRoad

Blijft de vraag waarom conducteurs/controleurs bij Arriva, NMBS en DB hun hele werkdag kunnen controleren en die bij NS vrijwel niet.
Dan weet je genoeg, de gemiddelde reiziger is daar compleet anders. Hebben eigenlijk altijd een kaartje, geen grote mond en respect voor de persoon in uniform.
En niet alleen daar, ook in bv Engeland en Zwitserland heb ik in honderden treinritten nog nooit gezien dat een conducteur een kaartje moest schrijven of dat er geneuzel was tussen reiziger en conducteur.

Ik wil best wel een eind meegaan in uw suggestie, dat een NS-trein een gesticht op wielen is. Het filmpje lijkt dat goed te bevestigen.

Echter, ik zit voornamelijk in de trein Antwerpen Berchem - Brussel Nationaal Luchthaven en dat is toevallig ook een Nederlandse trein.

Nederlandse controleur aan boord ? Geen controle. Ook geen 'serviceronde' of wat dan ook. Hoe ik weet dat er een controleur aan boord is ? Omdat die de stations afroept (en het Frans afgrijselijk verhakkelt).

Belgische controleur aan boord ? Die rent zich de benen uit het lijf.

Nochtans zijn het toch echt dezelfde passagiers.
Badge

Nederlandse controleur aan boord ? Geen controle. Ook geen 'serviceronde' of wat dan ook. Hoe ik weet dat er een controleur aan boord is ? Omdat die de stations afroept (en het Frans afgrijselijk verhakkelt).

En hoe weet u zeker dat het niet de machinist is die de stations omroept ? In Nederland roept de machinist ook op veel trajecten nml. de stations om.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zit vanaf de Nederlandse Randstad in dezelfde trein en ik ben meer van België gaan houden. Het is merkwaardig dat Belgische conducteurs controle kennelijk wel vanzelfsprekend vinden. Ik wil wel opmerken dat de controle in de ICBrussel, ook op het Nederlandse traject, toch nog veel strakker is dan in de rest van Nederland. Het is ook een grenstraject, daar is altijd wat extra aandacht nodig.
Ik word nagenoeg altijd, en ook vrij nauwkeurig gecontroleerd.

We dwalen af van het oorspronkelijke onderwerp.
Reputatie 3

@AbbeyRoad

Ik wil best wel een eind meegaan in uw suggestie, dat een NS-trein een gesticht op wielen is. Het filmpje lijkt dat goed te bevestigen.

Echter, ik zit voornamelijk in de trein Antwerpen Berchem - Brussel Nationaal Luchthaven en dat is toevallig ook een Nederlandse trein.

Belgische controleur aan boord ? Die rent zich de benen uit het lijf.

Nochtans zijn het toch echt dezelfde passagiers.

Misschien zijn de HC's er klaar mee, en hebben ze geen puf om ook maar 1 vinger uit te steken, gewend zijnde massaal in elkaar geslagen te worden. De Belg is nog springlevend, ook al hebben ze een werkdag achter de rug, ze kunnen op de reiziger aan. Misschien zijn niet de Nederlandse HC's het probleem, maar de (overigens lang niet altijd allochtone) brutale, slaande en zwartrijdende reiziger het probleem. Vergeet allemaal trouwens niet dat Nederland altijd al vooraan staat qua brutaliteit.
Reputatie 7
Badge +3
@ReizigerRijssen
Als je je werk niet aan kunt moet je ontslag nemen. Dat is overal zo. Een leraar die de klas niet baas kan, kan zich ook niet de hele dag gaan verschuilen in de lerarenkamer en dan wel salaris opstrijken.
Reputatie 3
@ReizigerRijssen
Als je je werk niet aan kunt moet je ontslag nemen. Dat is overal zo. Een leraar die de klas niet baas kan, kan zich ook niet de hele dag gaan verschuilen in de lerarenkamer en dan wel salaris opstrijken.

Je kan niet zo sterk zijn om Nederlandse conducteur te zijn, dus worden er minder goede ingezet
Badge +3
Maar goed, waarom alles copieren en alhier herplaatsen. @Robert B Het is een ernstig voorval maar waarom alles telkens hier nogmaals herkauwen.
In mijn ogen gewoon vervelende stemmingmakerij !

Ik had het er al bij gezet in mijn openingsposting. De reden dat ik het hier post is simpelweg vanwege de 'houdbaarheid'. Op Twitter/Facebook/Instagram is het morgen weer oud nieuws zonder dat iemand er iets aan doet verder (of het gelezen heeft toevallig).

Je mag mij vervolgens een stemmingmaker noemen, maar ik vond er nogal wat van op het moment dat ik dit topic postte (nee, ik was er niet bij maar de beelden zijn duidelijk).

Over 'handhaven dan maar?' zijn al te veel topics, en voor wat betreft de stemming(makerij) ben ik misschien de rank Stemmingkoning waard, als @Thom al de hele zeldzame Sfeerkoning rank verdiend heeft ooit 🤣 Daar zijn er maar 2 van volgens mij, met de andere persoon na één post/topic en daarna nooit meer iets van gezien, gehoord of gelezen.

Hoe dan ook, IK krijg voornamelijk positieve feedback/reacties hier en tegen jou (en Thom ook, maar die is geen partij en zegt gewoon waar het op staat) gaan anderen toch best wel vaak tekeer, valt me op.

Maar goed, van mij mag het dus wat wel wat milder soms qua (soms nogal felle) reacties op een persoon. Ikzelf zit er totaal niet mee (99% is positief dus prima) maar er zijn al diverse mensen hier 'weggejaagd' die zeer goede (of best wel goede) input hadden.

Zo, dat wilde ik nog even kwijt. En (off-topic) wees welkom zaterdag in Haarlem trouwens! Hier ongeveer voor wie met de auto komt (en elk uur een trein vanaf Haarlem kan ook).

Zie ook https://nieuws.ns.nl/ns-viert-180-jaar-spoor-met-open-dag-in-haarlem

Reageer