Graag maak ik een melding van aanranding door een conducteur. Deze zal ik op zoveel mogelijk media sites plaatsen. Vanochtend is het mij gelukt om nog in de trein te komen vlak voordat deze vertrok. Ik stond in dezelfde coupe als de vrouwelijke conducteur. Deze conducteur heeft mij vervolgens uit de coupe geduwd met de tekst: deze trein gaat weg. Toen zei ik: maar ik stond toch in de trein. Toen zei zij: nee hoor, dat zie je toch, je staat nu buiten. Pak maar de volgende trein. Deze vrouwelijke conducteur zat op de trein van 8.40u uit Weesp en had kort blond haar. Is dit hoe de NS met haar klanten omgaat?
Hallo Amld en welkom bij de NS Community,
Wat een zeer nare ervaring. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je zomaar de trein uit wordt geduwd. Ik zet de klacht graag voor je door. Wij doen hier zeker wel wat mee, maar je krijgt alleen geen terugkoppeling waardoor dit misschien zo lijkt. Als je de klacht onder jouw gegevens wilt laten doorzetten wil ik je vragen jouw gegevens in je profiel aan te vullen en mij vervolgens een privébericht te sturen. Ik hoop dat je dit nooit meer mee hoeft te maken. Je mag mij tevens de gewenste titel van het topic toesturen dan pas ik deze ook voor je aan.
De deuren van de andere wagons waren idd gesloten maar de deur van de wagon van de conducteur niet. Ik heb niet hoeven rennen en kon gewoon rustig in deze wagon stappen want deze wagon was vlak na de trap van het perron. Op het moment dat ik instapte, floot de conducteur.
Er was wel meer geks aan de hand dan die duw als dit zo liep, want normaal fluit een conducteur vóór hij de andere deuren sluit (en mag je dan dus formeel al niet meer instappen hoewel daar véél uitzonderingen op worden gemaakt) en niet meer als alleen zijn eigen deur nog open is. Wellicht had hij al gefloten maar had TS dat gemist en floot hij nog eens in een poging om te waarschuwen dat er niet meer mocht worden ingestapt of iets dergelijks?
Hoorde je niet de fluit van de deuren in plaats van de fluit van de conducteur? Inderdaad best gek dat er gefloten wordt nadat de deuren gesloten zijn... Misschien floot de conducteur inderdaad nog een keer, omdat jij besloot in te stappen?
Tja, als de andere deuren dicht waren zijn zal er zeker eerder gefloten zijn. Of je dan nog mag instappen bij de open deur van de conducteur (in een nogal drukke trein dus, want je kon niet verder lopen naar binnen) bepaalt die conducteur.
Als die mij met gestrekte arm en vlakke hand tegenhoudt is dat prima (aanraking is geen aanranding) maar TS had zich dus al naar binnen gewurmd en moest er alsnog uit?
We waren er niet bij (en misschien werd er wel gefloten voor een trein aan de overkant van het perron?), maar er zijn wel meer van die sensatie-topics hier waar ‘gedupeerden’ de NS aan de hoogste boom willen hebben. Lachûh!
Tja, als de andere deuren waren zijn zal er zeker eerder gefloten zijn. Of je dan nog mag instappen bij de open deur van de conducteur (in een nogal drukke trein dus, want je kon niet verder lopen naar binnen) bepaalt die conducteur.
Dat is m.i. onjuist. Artikel 4.1 AVR-NS vermeldt zonder enige uitzondering: "Vanaf het moment dat het fluitsignaal voor uw trein klinkt, mag u niet meer instappen." Er zijn vele conducteurs die reizigers voor hun collega's vetvelende gewoontes aanleren door het toch toe te laten, maar het mag niet.
Als die mij met gestrekte arm en vlakke hand tegenhoudt is dat prima (aanraking is geen aanranding)
Daar ben ik het niet mee eens. Dat is (hoewel wellicht gepast) geweld en een conducteur heeft geen geweldsbevoegdheid (meer), dus die heeft van je af te blijven (anders dan op manieren waar je mee instemt). Of iets seksueel getint is of kwalificeet als aanranding is daarvoor m.i. volstrekt irrelevant.
Hoi Olav, het is een sprinter. Dus iedereen die hier conclusies trekt over andere deuren dicht, fluitsignalen, veiligheid van tussen de deur zitten etc. Al jullie conclusies kloppen niet. Bij sprinters zijn alle deuren altijd dicht. Vanochtend weer dezelfde trein op hetzelfde tijdstip genomen, en alle deuren waren dicht. Dat de deuren dicht waren zegt dus niets over de situatie die ik beschreef
Hoorde je niet de fluit van de deuren in plaats van de fluit van de conducteur? Inderdaad best gek dat er gefloten wordt nadat de deuren gesloten zijn... Misschien floot de conducteur inderdaad nog een keer, omdat jij besloot in te stappen?
Het is een sprinter en alle deuren van de sprinter zijn altijd dicht. Die deuren fluiten ook niet. Alleen de conducteur fluit. Vanochtend dezelfde trein gepakt en goed opgelet.
Tja, als de andere deuren dicht waren zijn zal er zeker eerder gefloten zijn. Of je dan nog mag instappen bij de open deur van de conducteur (in een nogal drukke trein dus, want je kon niet verder lopen naar binnen) bepaalt die conducteur.
Als die mij met gestrekte arm en vlakke hand tegenhoudt is dat prima (aanraking is geen aanranding) maar TS had zich dus al naar binnen gewurmd en moest er alsnog uit?
We waren er niet bij (en misschien werd er wel gefloten voor een trein aan de overkant van het perron?), maar er zijn wel meer van die sensatie-topics hier waar ‘gedupeerden’ de NS aan de hoogste boom willen hebben. Lachûh!
Ik hoefde me niet naar binnen te wurmen. Zo vol was de trein nou ook weer niet. Er konden nog zeker 3 mensen naast mij en de conducteur staan. Daarom had ik ook geen zin had om door te lopen. Ik had hier genoeg ruimte maar zag wel dat er wat verder in de trein veel mensen stonden. En ik stond idd al in de trein, ik ben niet tegengehouden maar eruit geduwd, 1.65, 55 kg, vrouw. Als ik gewoon tegengehouden was, had ik niet eens een topic gemaakt. Dit is mijn 1ste topic na 20 jaar lang treinreizen. Dus nee ik ben geen sensatiezoeker. En nogmaals het was een sprinter waarvan altijd alle deuren dicht zijn. Zoals ik eerder al zei, bedankt allemaal voor het meedenken en jullie tijd. Laten we erover ophouden. Ik ben niet gewond, was alleen geschrokken
Hoi Olav, het is een sprinter. Dus iedereen die hier conclusies trekt over andere deuren dicht, fluitsignalen, veiligheid van tussen de deur zitten etc. Al jullie conclusies kloppen niet. Bij sprinters zijn alle deuren altijd dicht. Vanochtend weer dezelfde trein op hetzelfde tijdstip genomen, en alle deuren waren dicht. Dat de deuren dicht waren zegt dus niets over de situatie die ik beschreef
De meeste mensen bedoelen in deze context met dicht afgesloten, dus niet meer te openen met het knopje. Dat gebeurt bij een sprinter ook gewoon voor vertrek, maar inderdaad gaan de deuren daar als de trein lang stilstaat ook eerder vast 'dicht' voor de klimaatregeling.
Maar als datt het geval was, waarom bent u dan niet gewoon bij een andere deur ingestapt dan waar de conducteur in de weg stond?
Je kunt aan de knoppen op de deuren (van de sprinter) zien of je nog welkom bent. Een groen oplichtende knop kun je nog indrukken om de deur te openen, een donkere knop geeft aan dat dat niet meer kan en de vertrekprocedure in gang is gezet (dan kan de deur van de conducteur nog open zijn, maar mag je daar niet meer instappen, tenzij op uitnodiging van de conducteur).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.