beantwoord

Aansluiting Amersfoort

• Intercity
  • 5 reacties
Waarom is de aansluiting in Amersfoort weer niet goed. Trein rijd weg terwijl we uitstappen. Zonder vertraging!!! 30 min wachten.Onnodig!!
icon

Beste antwoord door Iris NS 20 april 2017, 10:26

Welkom op het NS Serviceforum, GBA 🙂 Zoals Tamzin al aangaf is dit inderdaad een krappe overstap. Bij een minimale vertraging is het niet meer mogelijk om deze te halen. Je hebt 2 minuten overstaptijd en jouw eerste trein had precies deze 2 minuten vertraging. Helaas kan er dan niet gewacht worden en heeft jouw tweede trein op tijd moeten vertrekken.

Vanaf 30 minuten vertraging is het overigens mogelijk om een Geld Terug Bij Vertraging claim in te dienen. Hier vind je meer info. Ik zal de melding voor het missen van de overstap doorzetten naar de betreffende afdeling.
Bekijk origineel

18 reacties

Conducteur (andere lijn) zegt dat aansluiting niet in systeem staat. Hoe kan dat?? Kan iemand alsjeblieft deze aansluiting opnemen Please??
Reputatie 7
Badge +3
Over welke aansluiting hebben we het want dat vertel je niet?
Reputatie 6
Is op meerdere stations zo. In bijv. Breda rijdt IC-Direct precies weg wanneer andere IC aankomt. Dus reis naar Schiphol 30 min. langer dan nodig. Gewoon slecht dienstregelingontwerp. Misschien dat er in de volgende dienstregeling iets veranderd, maar tot die tijd niet.
Vanuit Utrecht, maar kan ook vanuit Amsterdam
Overigens nu wel vertraging vanwege andere aansluiting. Hoe werkt dit eigenlijk??
Heb dit vaker aangekaart bij NS. Verandert niets blijkbaar
Reputatie 7
Badge +3
Het is nog steeds niet duidelijk over welke aansluiting GBA het nu heeft en dus ook niet of dit wel of geen echte aansluiting is.
Beste GBA,
Ik zie het hoe langer hoe meer. Mensen die iets aan dit forum melden in één zinnetje. In een tweet moet u het in twee zinnetjes zeggen. Hier kunt u een verhaal afsteken dat ongeveer op een A4-tje past. Hoe langer en gedetailleerder uw verhaal, hoe beter we u kunnen helpen.
Vanuit het westen (Amsterdam/Utrecht) is er 1x per uur een rechtstreekse verbinding ri Enschede en 1x per uur moet je overstappen in Amersfoort. Gisteravond ben ik 22.06 van Utrecht vertrokken en moest overstappen in Amersfoort 22.22.Deze aansluiting lukte niet omdat de trein al wegreed. Terwijl onze trein al gearriveerd was op het perron aan de overkant. Evt vragen hoor ik graag. Oplossingen ook..
Reputatie 7
Badge +3
Die aansluiting wordt in principe wel geboden maar is zo'n beruchte 2-minuten overstap die vaak zal misgaan. Net als elders wordt er ook bij minimale vertragingen van 1 minuut niet gewacht.
Welkom op het NS Serviceforum, GBA 🙂 Zoals Tamzin al aangaf is dit inderdaad een krappe overstap. Bij een minimale vertraging is het niet meer mogelijk om deze te halen. Je hebt 2 minuten overstaptijd en jouw eerste trein had precies deze 2 minuten vertraging. Helaas kan er dan niet gewacht worden en heeft jouw tweede trein op tijd moeten vertrekken.

Vanaf 30 minuten vertraging is het overigens mogelijk om een Geld Terug Bij Vertraging claim in te dienen. Hier vind je meer info. Ik zal de melding voor het missen van de overstap doorzetten naar de betreffende afdeling.
Reputatie 6
Hopelijk kan in dienstregeling 2018 overal een normale overstap geboden worden, d w.z. minimaal 5 minuten en maximaal 15 minuten. Want dit is superfrustrerend en ergerlijk.
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
Het probleem van de 2 minuten aansluitingen is niet 1-2-3 op te lossen omdat de hele landelijke dienstregeling daarop gebaseerd is.
Reputatie 6
Dat weet ik, maat laat ze hun best doen.... het is dan toch duidelijk geen goed landelijk ontwerp.... zeker op trajecten waar slechts 1x per half uur een trein rijdt is de aansluiting belangrijk, zoals het traject Amersfoort-Apeldoorn, en moet je geen 2 minuten ovetstappen willen bieden.
Reputatie 6
Zoals bijv. ook Zeeland - Rdaal - Breda, hoewel dat nu wel wat beter lijkt te gaan, men wacht vaker - blijkbaar kan dat nu opeens wel in meer gevallen, ondanks dat eerst gezegd werd dat wachten eigenlijk niet mogelijk is.... Op veel trajecten in de Randstad is de aansluiting missen niet zo erg, toch veel reismogelijkheden, maar met reizigers buiten de dichte bevolkingsconcentraties mag wat meer rekening worden gehouden.
Ook al aan de vergrijzing gedacht? Als je 18 bent sprint je naar het tegenoverliggende perron om nog net je aansluiting te halen, als je tientallen jaren ouder bent doe je dat niet meer. Minimaal 5 minuten overstaptijd in de volgende dienstregeling, ja graag. (En dan niet in 5 minuten van perron 2 naar perron 😎 En ja, gooi dan de hele dienstregeling dan maar weer overhoop. Dat treinen vaak niet op tijd rijden is erg, maar een aansluiting missen en een half uur en soms nog langer onderweg zijn vind ik nog erger.
Reputatie 6
Badge
Wat is dat toch met dat geklaag over slechte verbinding buiten de randstad? Waarom werken diezelfde mensen dan in de randstad wetende dat de verbinding zo slecht is? Is het dan niet beter gewoon je rijbewijs te halen?
Reputatie 6
Wat is dat toch met dat geklaag over slechte verbinding buiten de randstad? Waarom werken diezelfde mensen dan in de randstad wetende dat de verbinding zo slecht is? Is het dan niet beter gewoon je rijbewijs te halen?
Wie zegt dat ze in de Randstad werken? En niet iedereen kan autobezit- en gebruik betalen. Dan heb je geen alternatief. Juist in en tussen minder druk bevolkte gebieden, waar minder treinverkeer is, zijn goede aansluitingen zo belangrijk.

Reageer