beantwoord

Aanvangstijd vrij reizen aanbieding

• 12 februari 2019
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Ik wil graag weten hoe strikt conducteurs omgaan met de aanvangstijden van vrij-reizen-aanbiedingen. De stoptrein die ik wil nemen vertrekt om 8:58, officieel 2 minuutjes voor de aanvangstijd van de vrij reizen aanbieding (vanaf 09:00) die ik wil aanschaffen.

Maken conducteurs over 2 minuutjes te vroeg reizen met een stoptreintje voor maar 1 halte een hoop poeha en geven een boete, of is 2 minuutjes eerder vertrekken normaliter geen probleem?
icon

Beste antwoord door Slidestops 12 februari 2019, 08:57

Je mag pas na 09.00 gaan reizen. Als je hiervoor gaat reizen riskeer je een boete van 50 euro + vol tarief naar het eerste station na 09.00.

Je kunt je van te voren melden bij de conducteur en vragen of hij een uitzondering wil maken voor je. Dan heb je nog wel eens kans van slagen. Als je gewoon gaat zitten, zonder iets te vragen, dan maak je een stuk minder kans en zal er eerder worden beboet.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Je mag pas na 09.00 gaan reizen. Als je hiervoor gaat reizen riskeer je een boete van 50 euro + vol tarief naar het eerste station na 09.00.

Je kunt je van te voren melden bij de conducteur en vragen of hij een uitzondering wil maken voor je. Dan heb je nog wel eens kans van slagen. Als je gewoon gaat zitten, zonder iets te vragen, dan maak je een stuk minder kans en zal er eerder worden beboet.
Bedankt voor het antwoord, maar dan laat ik de aanbieding schieten. groetjes, Jopie!
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor het antwoord, maar dan laat ik de aanbieding schieten. groetjes, Jopie!

je kunt een kaartje kopen naar het 1e station na 9.00 uur en daarna met je actiekaartje verder reizen.
Hallo jopie1978 en welkom bij de NS community.

Zoals Slidestops al aangeeft kun je een flinke boete krijgen als je voor 9 uur gaat reizen. Ik wil je dan ook wijzen op de tip van MoDe, waarvoor dank, dat je ook voor het eerste deel van je reis een los ticket kunt kopen. Daarmee kun je dan eerst reizen.
Reputatie 7
Badge +4
De boete liegt er niet om hoor, het is vijftig euro plus het volle tarief van het eerste deel van je reis. Ik zou het geld anders besteden, zo gooi je het weg.

De meeste conducteurs gaan er strikt, in wezen gewoon volgens de regelgeving, mee om. Sommige reizigers interpreteren wel erg ruim in het eigen voordeel en daar wordt paal en perk aan gesteld.
Gewoon maar een retourtje aangeschaft.😇

Reageer