Absurde communicatie

• 4 februari 2016
  • 2 reacties
  • 167 Bekeken

Ik zat gistermiddag om 16:28 in de defecte trein richting Alkmaar, deze stond opeens bijna een half uur stil op Castricum zonder dat er ook maar iets gemeld werd. Na een half uur gingen de deuren open en werden we de trein uitgebonjoerd met de mededeling :’ wij rijden ivm een defect niet verder, je hoort vanzelf wel op het perron wanneer er weer wat gaat rijden’.
Vervolgens viel de ene na de andere trein uit op het mededelingen bord en werden we van de omroep ook niet veel wijzer, er zou een pendeltrein naar Alkmaar gaan rijden maar waar en wanneer vertelde niemand. Uiteindelijk, ope eigen initiatief een Connexxion bus vanaf Castricum naar Alkmaar gepakt (propvol omdat ik, logisch, niet de enige was met dir plan) met het idee, dan kan ik daar de trein naar Hoorn pakken, die stond ook keurig op het bord, toen ik op het perron stond werd deze er echter ook uitgehaald en reed de eerst volgende trein pas om 18:44.
Deze reed warempel ook nog, echter de blijdschap was van korte duur want op station Obdam stonden we lang stil omdat we moesten wachten op een stampvolle vertraagde trein vanuit Hoorn. Hierdoor liep ik mijn overstap in Hoorn naar Enkhuizen op twee minuten mis en mocht ik gezellig nog een half uur oo het perron doorbrengen. Een reis van normaal nog geen uur was veranderd in een frustrerende reis van ruim 3,5 uur!! Vooral het gebrek aan communicatie viel me vies tegen!

2 reacties

Reputatie 2
De chaos op Haarlem was ook compleet. De IC naar Zandvoort aan Zee liep zelfs 10 minuten vertraging op hierdoor (zelfs de machinist was stomverbaasd dat hij niet verder kon). De IC naar Alkmaar bleef staan maar de stoptrein naar Uitgeest reed wel (was ook prettig overvol).

Logistiek, planning en communicaties zijn geen competenties van de NS.
Heel vervelend dat deze reis zo is verlopen, ik heb begrepen dat deze verstoring inderdaad wat problemen heeft opgeleverd.
We doen er natuurlijk alles aan zo snel mogelijk duidelijkheid te verschaffen aan onze reizigers, helaas gaat dit nog niet altijd vlekkeloos. Dat dit frustraties opleverd is begrijpelijk, het zijn vaak chaotische situaties (ook door de drukte op het spoor) waar snel plannen omgegooid moeten worden.
Fijn dat je via deze weg feedback geeft, zolang we horen waar de knelpunten zitten kunnen we hier aan blijven werken zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Ik neem aan dat je al een claim hebt ingediend voor geld terug bij vertraging? Zo niet, dan kan je dat doen via deze weg.

Reageer