beantwoord

Achtergelaten bagage

Ik stel deze vraag voor een vriend:

hij is na een vakantie een paar dagen geleden aangekomen op Schiphol en is daar in een ICD naar R’dam gestapt. Helaas is deze trein daar opgeheven wegens een defect. In de haast is hij een koffer in de trein vergeten.

Het is ondertussen al 3 dagen en er is geen spoor van de trein (treinradar) noch de koffer. Kennelijk is de trein nog niet gerepareerd en/of weer ingezet dus de koffer is ook niet gevonden.

Dit moet toch beter kunnen???

Eerst het gezeik wat de talloze storingen betreft van de ICD en nu ook geen koffer.

Hoe lang moet hij nog wachten?
icon

Beste antwoord door tridek_ok 10 mei 2019, 18:48

De procedure die NS voor gevonden voorwerpen heeft is dat er niet actief gezocht wordt naar een voorwerp. Dat is ook niet zo vreemd als je je bedenkt hoeveel voorwerpen er op jaarbasis gevonden worden (111.942 in 2016). Elke dag, en dan ook nog meerdere keren, bellen met de klantenservice om hetzelfde antwoord te horen is natuurlijk niet zo zinvol, de juiste procedure volgen voorkomt een hoop frustratie.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heeft deze vriend het opsporingsformulier voor verloren voorwerpen ingevuld?

https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/verloren-of-gevonden.html
Vooral meerdere keren per dag met klantenservice telefonisch contact opnemen maar eigenlijk komen ze niet verder dat wachten tot het vanzelf gevonden word, en dat kan pas als de trein weer wordt ingezet.

vreemde gang van zaken!

maar ik het hem doorgeven.
De procedure die NS voor gevonden voorwerpen heeft is dat er niet actief gezocht wordt naar een voorwerp. Dat is ook niet zo vreemd als je je bedenkt hoeveel voorwerpen er op jaarbasis gevonden worden (111.942 in 2016). Elke dag, en dan ook nog meerdere keren, bellen met de klantenservice om hetzelfde antwoord te horen is natuurlijk niet zo zinvol, de juiste procedure volgen voorkomt een hoop frustratie.
Dat kan best kloppen maar de koffer is 100% op de afgerangeerde trein gebleven. Normaal zou een trein in ieder geval de volgende dag weer worden ingezet maar dat is kennelijk ook niet het geval.

Ook met de juiste procedure moet hij dus wachten totdat die trein een keer weer wordt ingezet.

En alles omdat die ICD niet betrouwbaar is. Tweede keer in korte tijd dat vrienden van last hiervan ondervinden (en nee, ik niet want ik ontwijk die trein).
Dat kan best kloppen maar de koffer is 100% op de afgerangeerde trein gebleven. Normaal zou een trein in ieder geval de volgende dag weer worden ingezet maar dat is kennelijk ook niet het geval.

Ook met de juiste procedure moet hij dus wachten totdat die trein een keer weer wordt ingezet.

En alles omdat die ICD niet betrouwbaar is. Tweede keer in korte tijd dat vrienden van last hiervan ondervinden (en nee, ik niet want ik ontwijk die trein).

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de koffer tijdens de controle of de trein wel leeg is gevonden is, of tijdens de schoonmaak. Maar ja, als je alleen de klantenservice blijft bellen en niet het daarvoor bedoelde formulier invult kom je daar ook niet achter natuurlijk.

Ik ondervind er ook geen hinder van, niet omdat ik niet met de trein reis maar gewoon omdat ik mijn bagage meeneem als ik uitstap.
Als de trein is afgerangeerd, dan is deze schoongemaakt. Zowel personeel als schoonmakers halen vergeten goederen uit de trein. Dat heeft niet te maken met de inzet.
In enkele bijzondere gevallen worden we gebeld met een actief opsporingsverzoek, maar dan is men er snel bij om het aan te geven. Vandaag bv nog een schoudertas gevonden na een actieve zoekopdracht.
Het is ondertussen al 3 dagen en er is geen spoor van de trein (treinradar)

Heel vervelend dat de koffer nog niet gevonden is.
Schijnbaar weet je dus precies om welk materieel het gaat welke deze trein reed ?

Materieel welke uit de dienst gaat met een defect gaat ook uit de zgn omloop. Schoonmaken lijkt me dan niet gegarandeerd.
Jazeker. Dit heeft hij zelf uitgezocht...

En sinds vandaag zie ik de trein weer rijden. Let’s hope...
Let’s hope...

Opsporingsformulier is al ingevuld?
Reputatie 4
Hopen maar dat iemand anders die koffer niet heeft meegenomen.
Reputatie 7
Badge +2
Tja , niet alle reizigers leveren gevonden spullen in bij NS.
En dan kun je wel nog zo leuk een trein volgen via de radar en zien dat die weer ingezet is, maar dan kan NS er niet voor zorgen dat het via het opsporingsformulier weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt. Wanneer die koffer nog in trein aanwezig was toen die werd schoongemaakt zal de koffer bij de afdeling gevonden voorwerpen terecht zijn gekomen. Ga er dus niet vanuit dat die koffer nog steeds in de trein staat na al die dagen.
Maar een eerste vereiste is nog steeds dat opsporingsformulier invullen.
Reputatie 4
Koffer al terecht?
Ik ben ook wel benieuwd!

Reageer