beantwoord

Afgelopen zondag, 18 mei, ernstige vertraging in BRABANT ! waarom slechte info en vergoeding ??

• 21 mei 2014
  • 2 reacties
  • 244 Bekeken

Afgelopen zondag gestrand in Tilburg !! De terugreis van Rotterdam naar Elst/Nijmegen verliep helaas alles behalve vlekkeloos. Simpele mededeling in de trein vlak voor Tilburg ( ca. 16.55 ) "er zijn toestanden en daarom stopt de intercitytrein in Tilburg - uitstappen " info op station T. was zeer onvoldoende . De problemen rond Eindhoven-Den Bosch-Tilburg bleken al de gehele middag te bestaan ! waarom dan geen info in Rotterdam zodat we een andere route konden kiezen ?? Waarom geen bussen van Tilburg naar Den Bosch ?? teneinde raad met een NS-bus naar station Boxtel want daar kon ik verder reizen !? in Boxtel bleek dit volkomen onjuist . Waarom reizigers in een bus zetten zonder de juiste info ? Toen stonden wij met kleinkind in Boxtel. Uiteindelijk heeft een familielid ons kunnen ophalen . Voorlopig voor ons geen NS meer !! Het gaat niet in 1e plaats om een vergoeding ( 2 x dal vrij dagkaart + railrunner ) maar om het totale gebrek aan informatie!! Uiteindelijk waren we om 20.30 in Elst !!
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 21 mei 2014, 18:47

Beste Harberink,

Welkom op ons NS serviceforum! Wat een nare situatie moet dit inderdaad geweest zijn. Ik was er dan zelf niet bij, maar ik begrijp heel goed dat dit niet prettig is. Soms is, zoals Loes al aangeeft, de informatievoorziening naar conducteurs ook niet helemaal juist of erg verwarrend.

Bij incidenten kan het drukke spoornetwerk behoorlijk door de war geschopt worden en doet NS er alles aan om alles weer zo spoedig en vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Helaas lukt dit niet altijd. Wellicht heb je iets aan dit filmpje: Zomaar een dag.

Ik begrijp dat het in de 1e plaats niet gaat om vergoeding van de kaartjes, maar toch wil ik je het linkje naar het Geld terug bij Vertraging formulier sturen.

Hopelijk is je volgende reiservaring een stuk prettiger Harberink!

Omdat dit topic gaat over een vertraging tijdens je reis heb ik het verplaatst naar In de trein.

Vriendelijke groet,

Laura

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Harberink,

Begrijp met svp niet verkeerd, want ik heb het voor iedereen een heel vervelende situatie gevonden. Ik heb er zelf namelijk ook middenin gezeten en heb werkelijk waar van veel verschillende onderdelen zoveel verschillende info gekregen, dat zelfs het personeel er kierewiet van is geworden. Ik stond dan in niet in Tilburg, maar ben met moeite in Den Bosch gekomen en hoe irritant is het om juist de reiziger verkeerd te informeren, doordat je zelf totaal verkeerde en tegenstrijdige info krijgt.

De meest simpele vraag was voor onze trein of het treinverkeer naar Eindhoven weer werd opgestart en voor we Den Bosch binnenkwamen werd dat bevestigd, toen we eenmaal in Den Bosch waren was het weer niet duidelijk en bleek er nog steeds geen trein te mogen rijden. Hoe dan ook, het personeel wist het dus ook echt niet meer. Vandaar dat ik het helemaal begrijp hoe u zich gevoeld moet hebben.
Beste Harberink,

Welkom op ons NS serviceforum! Wat een nare situatie moet dit inderdaad geweest zijn. Ik was er dan zelf niet bij, maar ik begrijp heel goed dat dit niet prettig is. Soms is, zoals Loes al aangeeft, de informatievoorziening naar conducteurs ook niet helemaal juist of erg verwarrend.

Bij incidenten kan het drukke spoornetwerk behoorlijk door de war geschopt worden en doet NS er alles aan om alles weer zo spoedig en vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Helaas lukt dit niet altijd. Wellicht heb je iets aan dit filmpje: Zomaar een dag.

Ik begrijp dat het in de 1e plaats niet gaat om vergoeding van de kaartjes, maar toch wil ik je het linkje naar het Geld terug bij Vertraging formulier sturen.

Hopelijk is je volgende reiservaring een stuk prettiger Harberink!

Omdat dit topic gaat over een vertraging tijdens je reis heb ik het verplaatst naar In de trein.

Vriendelijke groet,
Laura

Reageer