beantwoord

Afhandeling brug Adam Rijnkanaal

• 12 December 2017
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 1
Eerder had ik al een vraag over de treinafhandeling bij vertraging over de Ijsselbrug bij Zwolle. Nu overkomt mij hetzelfde bij brug over Adam Rijnkanaal bij Utrecht lC516 naar R'dam (V7.18) is keurig op tijd, maar moet voor Adam Rijnkanaal wachten op IC2016 naar gvc (7.15+3). Deze trein blijkt niet 3 min maar 8 min vertraging te hebben. Vervolgens zijn we te laat in gd waardoor sp4023 eerst mag. Uiteindelijke vertraging bijna een kwartier. Ik vind dat toch weer een onnodige vertraging die je kunt voorkomen door slimmer met treinafhandeling omgaat.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 12 December 2017, 20:50

Bekijk origineel

4 reacties

Goed dat je deze ervaring deelt met ons Arjan. Ik vind het heel lastig om er 'iets van te vinden'. Ik ben regelmatig op het zenuwcentrum en ze houden daar het grotere plaatje nauwgezet in de gaten. Ook beslissingen die niet logisch zijn in het grotere geheel te billijken. Door jouw trein te vertragen hebben andere treinen bijvoorbeeld geen vertraging. Ook kan een andere trein voorrang krijgen omdat die langs of naar een station moet waar de planning erg nauw steekt en we een sneeuwbaleffect willen voorkomen.

Ik ga je ervaring delen met de achterliggende afdeling, wat dat betreft fijn dat je je feedback met ons deelt.
Beste Klaas-Jan, Ik denk dat u beter kunt gaan neerleggen bij de overheid en prorail. Want volgens mij is op dat stukje waar het spoor over het Rijnkanaal gaat namelijk niet verdubbeld en dat het tussen Utrecht CS en Utrecht Terwijde meer een flessenhals is ontstaan. Terwijl de andere lijn Utrecht Amsterdam wel is verdubbeld over het Rijnkanaal.
Zou goed kunnen, maar dit is niet iets wat 'even' geregeld is natuurlijk. Ik ken de situatie niet precies, maar het is duidelijk dat de drukte op het spoor daar nog wel eens voor problemen zorgt.
Reputatie 1
Dit heeft niets te maken met de verdubbeling van Utrecht cs-terwijde. Beide treinen zijn nl IC en gaan allebei over het binnenspoor

Reageer