beantwoord

Afmetingen bagageruimte Intercity

• 27 december 2016
  • 14 reacties
  • 1203 Bekeken

Beste forumleden,

Regelmatig reis ik met de Intercity vanaf Goes naar Leiden Centraal en neem ik hierbij altijd een handbagagekoffer mee. Mijn handbagagekoffer is echter kapotgegaan en aangezien ik toch een nieuwe koffer had gekocht voor een grote reis heb ik deze vorige week meegenomen in de trein. Tot mijn grote spijt past deze echter niet in de bagageruimte tussen de stoelen. Aangezien mijn nieuwe koffer niet past en ik een iets grotere model wil kopen dan een handbagagekoffer is het dus noodzakelijk voor mij om de afmetingen van de bagageruimte tussen de stoelen van de Intercity te weten. Ik heb de NS al gebeld, maar helaas konden zij mij niet helpen. Hopelijk weet hier iemand het antwoord.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Koffertje
icon

Beste antwoord door Bezemsteel 29 december 2016, 02:15

Alle foto's zijn genomen (in een VIRM -4 95XX) op de bovenverdieping.

Er is een verschil qua ruimte tussen de stoelen. In principe staan alle stoelen met rugleuning tegen elkaar zoals in afbeelding 2. Er zijn vier plaatsen in de trein waarbij de ruimte groter is, zoals in afbeelding 1.

De ruimte zoals in afbeelding 2 is te zien in afbeelding 3 ( breedte gemeten vanaf de poten is 54 cm )
De ruimte zoals in afbeelding 1 is te zien in afbeelding 4 ( breedte gemeten vanaf de poten is 75 cm)

De afmetingen zijn bijgevoegd in de foto. Hopelijk is het duidelijk zo 😃
Bekijk origineel

14 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Koffertje. Ik weet het ook niet. Wellicht heeft een conducteur op dit forum deze informatie. Stel je vraag ook eens in https://forum.ns.nl/off-topic-32/vraag-de-hoofdconducteur-29252
Reputatie 7
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd..
Ik ga dit proberen uit te zoeken, maar moet eerst even nadenken bij wie.
Reputatie 5
Gaat dit om een ICM of een VIRM? Anders kan ik dit morgenochtend even sneaky meten haha.
Dat zou awesome zijn 😃
Ik zou het ook niet weten, dus wie het weet, leer ik het daar graag van.
Reputatie 3
Goes - Leiden is integraal VIRM, dus Mark kan z'n meetlint thuislaten.
Reputatie 6
Badge +1
In een ICM kun je je koffer ook niet tussen stoelen schuiven...
Reputatie 5
Goes - Leiden is integraal VIRM, dus Mark kan z'n meetlint thuislaten.

Haha, helaas.
Je kan wel bagage tussen stoelen schuiven, alleen niet bij veel plekken. Alleen bij die tussendeuren in coupés kan dat volgens mij.
Reputatie 3
Of wat te denken van beneden te gaan zitten, en dan de bagage in het rek doen? Desnoods kan je ook op het balkon gaan zitten, want daar is natuurlijk ruimte genoeg, en daar zijn ook vierzits.
Reputatie 3
Regelmatig vinden wij tassen en koffers tussen de stoelen (beruchte plaats om snel iets te vergeten). Deze koffers zijn vaak een aantal maatjes groter dan handbagage (vliegtuigcabine-formaat).

Maar het is natuurlijk prettig om zeker van de zaak te zijn. Vandaag heb ik een late dienst. Er zal ongetwijfeld een aantal VIRM's op het programma staan. Als er voldoende tijd is, zal ik met de rolmaat aan de slag gaan.
Reputatie 3
Alle foto's zijn genomen (in een VIRM -4 95XX) op de bovenverdieping.

Er is een verschil qua ruimte tussen de stoelen. In principe staan alle stoelen met rugleuning tegen elkaar zoals in afbeelding 2. Er zijn vier plaatsen in de trein waarbij de ruimte groter is, zoals in afbeelding 1.

De ruimte zoals in afbeelding 2 is te zien in afbeelding 3 ( breedte gemeten vanaf de poten is 54 cm )
De ruimte zoals in afbeelding 1 is te zien in afbeelding 4 ( breedte gemeten vanaf de poten is 75 cm)

De afmetingen zijn bijgevoegd in de foto. Hopelijk is het duidelijk zo 😃
Bedankt Bezemsteel! Top!

Ps: Dat vloertje ziet er keurig uit 😃
Reputatie 3
Geen probleem, en goed om te horen wat betreft de vloer 😉

Reageer