beantwoord

Afmetingen fiets

• 25 juni 2018
  • 9 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb een elliptigo waarmee ik in de trein wil. De afmeting van deze fiets is 1,60. Mag deze in de trein?
icon

Beste antwoord door Robert B 25 juni 2018, 17:04

Welkom bij de NS Community!

Ja dat mag, mits je een Dagkaart Fiets koopt voor € 6,20.
Zelfs een tandem mag mee.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Ja dat mag, mits je een Dagkaart Fiets koopt voor € 6,20.
Zelfs een tandem mag mee.
De exacte regels omtrent het meenemen van een fiets met een speciaal daarvoor bestemd fietskaartje staan hier verder beschreven, er zitten nog wel wat voorwaarden aan vast zoals niet in de spits en er moet natuurlijk wel plek zijn in de trein, de doorgang in de trein mag niet verhinderd worden.

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Los van de prijs: past de Elliptigo in de trein? De mijne is iets langer dan 160 cm, eerder 170 cm.

Op de speciale fietsplekken zal ook rekening gehouden zijn met de iets grotere modellen. Ook Elliptigo’s zijn toegestaan, zoals vorig jaar al aangegeven.

Reputatie 7
Badge +3

170 cm lijkt me niet zo extreem.

Fijn, dank! Nog een aanvullende vraag dan, want ik heb nog nooit eerder een fiets meegenomen in de trein: hoe kun je vanaf het perron snel zien waar de fietsplekken in de trein zijn? Staat dit op de buitenkant van de trein aangegeven? (net als waar de stiltezones zijn bijvoorbeeld)

Reputatie 7

Fijn, dank! Nog een aanvullende vraag dan, want ik heb nog nooit eerder een fiets meegenomen in de trein: hoe kun je vanaf het perron snel zien waar de fietsplekken in de trein zijn? Staat dit op de buitenkant van de trein aangegeven? (net als waar de stiltezones zijn bijvoorbeeld)

Ja dit staat met een icoon aangegeven op de deur

Reputatie 7
Badge +3

Ja, op de deuren waar een fietsbalkon is staat een groot fietssymbool. U kunt het niet missen. Hou er wel rekening mee dat niet ieder treintype evenveel fietsbalkons heeft en dat ze niet bij allemaal op dezelfde plek zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Slidestops, jij had ooit eens in een topic mooie plaatjes van diverse treintypes gepost met daarbij aangegeven waar de fietsbalkons zich bevinden. Ik probeerde die even snel te vinden om naar te linken maar kan het zo snel niet vinden. Jij misschien wel? of ging dat over rolstoelplekken en zit ik dingen door elkaar te halen?

Reageer