afval in de trein | NS Community
beantwoord

afval in de trein

  • 25 October 2022
  • 5 reacties
  • 522 Bekeken

Goedemorgen, voor t eerste ben ik op dit forum. Bijzonder ik doe dat eigenlijk nooit.

Echter gisteren zat ik in de trein van Leiden naar Schiphol.

Bij het instappen stonden op alle tafeltjes bij de 4 banken. Afval netjes neergezet. 

Voorheen zat er een prullenbak onder het tafeltje. Ook niet handig met legen uiteraard. Ik snap dat gaat stinken.

Bij de uitgang zit tegenwoordig een prullenbak. Mooi.

Alleen de reiziger die voorheen een prullenbak in de buurt verwacht of nog nooit in de trein heeft gezeten weet dat niet waar die dingen zijn.

Mijn vraag is: kan er niet een verwijzing komen (net zoals bij toiletten) met verwijzing naar de dichtstbijzijnde prullenbak?

Dan weet iedereen waar ze zijn (gebleven). Er is vast wel een reclamebureau of medewerker die daar leuke stickers voor kan ontwerpen en is het snel te realiseren en is er minder los afval in de trein.

Ook de route-informatie kan daarvoor worden gebruikt daar staat ook wel eens reclame tussen.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 October 2022, 11:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Afvalbakken onder de tafeltjes vind ik persoonlijk heel vervelend. Ik zit altijd met mijn knie tegen zo’n afvalbak.

Waarom nemen mensen hun troep niet mee en gooien ze het in een afvalbak op het perron? Lijkt me een veel beter systeem dan het gedoe met bakken in de trein zelf.

Goedemorgen Kleintreintje en welkom bij de NS Community.

Ik vind het zelf een mooi idee om prullebakken een vergelijkbare ‘bewegwijzering’ te geven als dat we doen voor toiletten, in ieder geval in de treinen waar prullebakken enkel te vinden zijn bij de ingang van de trein. Ik denk echter dat je onderschat hoeveel tijd, moeite en geld erin gaat zitten om dat voor al onze treinen te realiseren.

Ik zal je suggestie in ieder geval doorsturen, maar verwacht niet dat dit op korte termijn zal veranderen.

Andere suggestie: stickers “niet eten/drinken in de trein”.

Badge +3

Andere suggestie: stickers “niet eten/drinken in de trein”.

Dat werkt in een bus vaak al niet eens… mét stickers (en een chauffeur die je er bij de volgende halte uit zou kunnen zetten).

Andere suggestie: stickers “niet eten/drinken in de trein”.

Dat werkt in een bus vaak al niet eens… mét stickers (en een chauffeur die je er bij de volgende halte uit zou kunnen zetten).

Tuurlijk werkt het wel. Haal die stickers maar eens weg uit de bus.

Tegen overtreders is geen enkele regel opgewassen. Daarom zijn het ook overtreders.

Reageer