beantwoord

Airco 1e en 2e klas

Bij mijn reis vandaag viel mij op, dat het coupé van de 1e klas goed gekoeld en van frisse lucht voorzien was, Achter de klapdeur naar het coupé van de 2e klas was het heet en verstikkend. Is dit het beleid van NS?
icon

Beste antwoord door Slidestops 8 juni 2017, 22:42

Nee, de airco wordt per coupé geregeld en dan opgedeeld in 2 stukken. Dit kan ook prima gebeuren bij een volledig 2e klas compartiment, maar dan merk je het minder omdat dat niet afgesloten is en de lucht mengt.

Van defecten kun je altijd een melding maken bij de conducteur, anders via Twitter, Facebook of dit forum, met graag het treinstelnummer, traject met tijden en locatie van het defect
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Nee, de airco wordt per coupé geregeld en dan opgedeeld in 2 stukken. Dit kan ook prima gebeuren bij een volledig 2e klas compartiment, maar dan merk je het minder omdat dat niet afgesloten is en de lucht mengt.

Van defecten kun je altijd een melding maken bij de conducteur, anders via Twitter, Facebook of dit forum, met graag het treinstelnummer, traject met tijden en locatie van het defect
Airco in de trein? Ik heb het nog niet gemerkt, het is in de IC's vaak benauwd.
Misschien moeten ze de machinisten eens instructies geven dat ze de airco's dan aanzetten en niet op 22° maar op 20° is warm zat met veel mensen in de trein!
Reputatie 7
Airco is niet instelbaar. Dat kun je de machinist niet verwijten want dat knopje bestaat niet. Het is een automatisch systeem wat we alleen aan en uit kunnen zetten.
Airco is niet instelbaar. Dat kun je de machinist niet verwijten want dat knopje bestaat niet. Het is een automatisch systeem wat we alleen aan en uit kunnen zetten.
Dan kun je het ook geen airco noemen als je het niet kan instellen, dan is gewoon een ventilatiesysteem dat meestal te warme lucht in de trein blaast!
Reputatie 7
Climate control 🙂
Climate control :)
Ook niet, want daarmee kun je de temperatuur regelen 😉
Reputatie 7
Het is een systeem dat het klimaat in de trein regelt. Ach fijn, soms werkt het niet goed en is het ergens te warm, dan meld je de storing en woedt het gefixt.
Je kunt de temperatuur er zeker mee regelen, alleen het treinpersoneel kan niet bij die knoppen :)

Gisteren de situatie andersom gehad, in de 1e klas was het erg benauwd, terwijl het in de 2e klas goed te doen was.

Reageer