Airco aanzetten?

• 6 augustus 2020
  • 7 reacties
  • 282 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

NS zou de airco in de trein aanmogen? Het is bloedheet buiten en er staat geen airco aan, en dan ook nog is met een mondkapje op is het een stuk benauwder!

7 reacties

Met welke trein bent u onderweg. Met dit bericht kan NS niets. 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad nogal vaag. En het zal geen kwestie zijn dat de airco (of climat control) niet aanstaat maar dat deze misschien defect is of niet goed genoeg werkt.

Welkom bij de Community, Brid.

Vervelend dat het zo benauwd is! Ik moet inderdaad toegeven dat zonder reisdetails we vrij weinig kunnen met je bericht. Ik zou je willen aanraden om, wanneer je zo'n ervaring hebt, ons te benaderen via Twitter (reactietijd max. 15 minuten) en ons te laten weten wat je route is + de vertrektijd van je trein en treinstelnummer. Mogelijk kan dan de conducteur van de trein worden ingelicht zodat hij/zij kan nagaan of er wellicht sprake is van bijvoorbeeld een defect. Op de Community zijn we helaas niet altijd aanwezig. Contact opnemen via een ander kanaal kan natuurlijk ook (reactietijd verschilt).

Reputatie 5
Badge

Die AC, gewoonlijk dus in de dubbeldeks VIRM of oudere IC-stellen, is per rijtuig. Het volstaat vaak al ff op te staan en iets verder te lopen en uit te proberen.

Ook dat is een goede tip, bahnrider :grin:

Reputatie 1

Het kan soms erg verschillen per coupe inderdaad, daarnaast is de airco in de gemoderniseerde VIRM’s naar mijn idee veel beter. 

Reputatie 7
Badge +3

Het kan inderdaad erg verschillen per coupé maar uit andere jaren met hittegolven is al gebleken dat er vooral dan airco's defect kunnen gaan en dan is het wel handig om te weten in welk treinstel het is zodat er naar gekeken kan worden. 

Reageer