beantwoord

Airco in de trein

• 6 augustus 2018
  • 15 reacties
  • 847 Bekeken

ik heb laast in een persbericht van de ns gelezen dat er geen treinen meer zouden rijden zonder airco ivm met de hitte. De trein naar den helder van 17.45 heeft geen airco. Dit is met deze warmte onacceptabel. Treinstellen 9525.

Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door Loes 6 augustus 2018, 18:08

Zelf voel ik in elke coupe hoe ik de airco vindt staan. Een airco moet soms een reset hebben om het weer goed te doen. Soms lukt dat inderdaad niet en moet je een keuze maken. Trein laten staan, omdat 1 rijtuig met airco ondermaats presteert of toch rijden. Hetgeen Stoomman ook al aangeeft. Er is prioriteit om in de nacht defecte airco's te herstellen, dus ik heb ff in de materieelagenda gekeken en vandaag om 17.26 uur is er een melding gemaakt van een airco probleem.
Bekijk origineel

15 reacties

Treinstel 9525 is een VIRM4 met airco. Ik begrijp uw bericht even niet. Ik vermoed dat ofwel de airco niet correct heeft gewerkt of dat deze het moeilijk heeft gehad, maar deze trein heeft gewoon airco beschikbaar.
Dan stond deze niet aan. Want het was niet normaal warm. We zijn vanwege de hitte bij Zaandam uitgestapt. Dit bericht is geen aanval maar een melding zodat hier iets mee gedaan kan worden en andere reizigers een prettige reis hebben.
Heel vervelend dit, tip, ga in een ander deel van het treinstel zitten, slechts van één rijtuig is de airco defect.
In zo'n geval maakt NS een keuze, zo laten rijden tot herstelling of treinstel buiten dienst nemen, met grote kans dat je trein niet gereden had.
Zelf voel ik in elke coupe hoe ik de airco vindt staan. Een airco moet soms een reset hebben om het weer goed te doen. Soms lukt dat inderdaad niet en moet je een keuze maken. Trein laten staan, omdat 1 rijtuig met airco ondermaats presteert of toch rijden. Hetgeen Stoomman ook al aangeeft. Er is prioriteit om in de nacht defecte airco's te herstellen, dus ik heb ff in de materieelagenda gekeken en vandaag om 17.26 uur is er een melding gemaakt van een airco probleem.
Zit nu in de trein naar Deventer volgepropt geen Airco aan met deze hitte, absurd!!!!!
Zit nu in de trein naar Deventer volgepropt geen Airco aan met deze hitte, absurd!!!!!
Ik heb vandaag het zelfde en mijn collega gister, allebei in de trein van Utrecht naar Nijmegen. Ik zweet me kapot en twijfel om er uit te gaan in Veenendaal hopend op de volgende trein met airco
Badge +3
De treinen Utrecht - Nijmegen zijn eigenlijk allemaal VIRM, en die hebben climate control.

Als het daar ergens te warm is gewoon een andere coupé/treinstel proberen. Er gaat met deze hitte nogal het nodige stuk of valt in storing.
Reputatie 7
Badge +3
De treinen Utrecht - Nijmegen zijn eigenlijk allemaal VIRM, en die hebben climate control.
Het probleem is dat VIRM wel vanaf het begin erg veel storingen had aan de airco. Daar is als ik me goed herinner ooit al eens een upgrade actie voor geweest en sindsdien waren de problemen een stuk minder. Ik weet alleen niet of ze nu tegen 40+ zijn opgewassen.

Als het daar ergens te warm is gewoon een andere coupé/treinstel proberen. Er gaat met deze hitte nogal het nodige stuk of valt in storing.

Ik heb geen idee wat Virm is maar aangezien deze trein 20 min te laat was en de trein erna niet reed was het nogal druk dus dan kan ik wel gaan lopen door de menigte en dan heb ik waarschijnlijk geen plek. Zou gewoon fijn zijn als t word gefixt ipv het probleem bij de reizigers te leggen of als er op zn minst wat word omgeroepen er over...
Een VIRM is een dubbeldekstrein en met deze hoge temperaturen lukt het de climate control niet om alles bij te houden. Ff fixen gaat helaas niet, want daar komt meer bij kijken. Er zijn al maatregelen getroffen om de airco's sneller gefixed te krijgen en het treinpersoneel weet ook niet altijd waar het heet of aangenaam is. Daar zal ik toch echt eerst een ronde voor moeten lopen en ik heb dat ook gedaan, ik hoop dat mijn collega's dat ook hebben gedaan. Het is erg vervelend, maar we hebben er helaas mee te dealen.
ik reis elke dag jaar in en jaar uit van Zwijndrecht naar Den Haag Centraal in een oude meuk die echt geen airco heeft. En ook met 30 + graden rijd deze gewoon. Tuurlijk is dat misschien een beetje verwend , maar met de prijs die je voor de rit betaald verwacht ik wel net dat kleine beetje luxe
Reputatie 7
Badge +3
@Inox
CAF doet zijn best maar kan nu eenmaal geen 150 nieuwe treinstellen in één maand afleveren.
Reputatie 7
Badge
En ook met 30 + graden rijd deze gewoon.

En dat is maar goed ook @Inox , alternatief was deze Sprinterdienst integraal opheffen.
Reputatie 5
Die dienst wordt gereden met SGM wat schuifraampjes heeft.....heb je het warm, zet ze dan open. Met 120-130 kilometer per uur aan wind heb je het niet lang warm.
Reputatie 7
Badge +3
Die schuifraampjes hebben tochtstrips waardoor ze nauwelijks verkoeling geven.

Reageer